Reply To: Lempa ir tranzistorius

#2680
Arvis
Participant

    Ir didelėse arenose kai kurios grupės dar naudoja scenoje kolonėles. Tai daugiau monitoriai, kad save girdėtų dirbant be ausinių. Nežiūrint to, garsas nuimamas nuo garsiakalbio arba iš linijinio išėjimo ir paduodamas  į priekinių kolonėlių valdymo pultą.
    Su bosinės gitaros  kolonėlėmis panašiai.  Naujieji rokeriai vis daugiau naudoja procesorius. Net Metallica nebenaudoja gitariniu kolonėlių. AC/DC koncerto metu Marshall‘ai stovi kaip monitoriai ir kaip dizaino elementai. Neaišku kiek iš jų dirba.  Garsas nuimamas nuo vienos Marshall kolonėlės , kuri yra po scena specialiame akustiniame kambaryje. Pastatomi du mikrofonai, kaip studijoje – vienas prie garsiakalbio, kitas šalia dėžės, arba iš toliau, ir  garsas paduodamas į mikšerinį pultą, tada paskirstomas į priekines kolonėles ir į monitorius (dažniau – į muzikanto ausines).

    Įgarsinimas reikalingas, kai gyvi būgnai ir gitarinės kolonėlės neužpildo salės garso. Tai būna kai nepasiekiamas 100-105 dB garsumas koncerto metu. 105 dB yra Europinis roko koncerto įgarsinimo standartas, daugiau neleidžiama. Mačiau kaip Švedijoje lauko festivalio metu vaikšto garso kontrolieriai ir užsirašinėja garso lygius, o garso inžinierius visada žiūrį į prietaisą esanti šalia pulto, kuris parodo garsumą.

    Auksinis standartas maždaug toks: tikri būgnai + 40-60 W gitarinė kolonėlė + 100 W bosinė ir 60 W klavišinė kolonėlė. Tada lengva pasiekti gerą garso balansą. Su būgnais gaunasi apie 300 W ir iki 100 žmonių salėje to užtenka.