Audiofilas › Forums › Kitos diskusijos › Parodos › Parodos › Reply To: Parodos
Šiemetinėje Miuncheno High-End 2023 parodoje ypatingą susidomėjimą sukėlė didžioji ESD Acoustic iš Kinijos garso sistema.
“Super Dragon” su 14 apvalių ruporų nuotrauka iš gamintojo tinklapio kolonėlių sudėčiai suprasti:
Parodoje buvę pasakojo, kad garsas buvo puikus, lyg klausytum filharmonijoje. Iš parodos sugrįžęs Andrius K. paklausė – kokios mintys geros muzikos mylėtojus užplūsta pamačius tokio tipo kolonėles? Ar prasidėtumėte, jeigu finansai nesudarytų jokios problemos?
Mano vertinimu, tokias daugiajuostes su dideliais apvaliais ruporais ir toli vienas nuo kito esančiais garsiakalbiais reikėtų klausyti iš labai toli “taškiniam” garso spinduliavimui gauti. Galima paminėti skirtingų dažnių oro slopinimą. Aukštėjant dažniui slopinimas didėja, todėl kolonėlių dažnių modulius suderinus didelėje patalpoje 10 metrų klausymo atstumui, GAS suderinimas netiks klausyti normalaus dydžio kambaryje.
Stebina tai, kad AD atkuria daug modulių. Akustika sako, kad rasis combi-filtravimas, garso sklaida AD ruože bus nebe vienalytė, rasis daug spinduliavimo lapelių. Taigi, klausant iš arčiau pasiekti homogeniško garso taip pat nepavyktų, garsas būtų toks, kaip iš daug atskirų kolonėlių, nukentės garso scenos atkūrimas.
Žemiausių dažnių atkūrimas taip pat nepagrįstai sudėtingas.
Gamintojas rašo, kad S20 yra subvuferinis kompresinis draiveris. Deklaruojami parametrai:
Žemiems dažniams reikalingas labai didelis ruporas, bet šiuo atveju E20 didžiojo lenkto ruporo su 1,29 m diametro burna ribinis dažnis yra 85 Hz. Matyt todėl scenoje už ruporų matome stovinčius subvuferius žemiausiems muzikos garsams atkurti.
Kolonėlėse su daug juostų apvalūs ruporai netinkamas pasirinkimas. Patyrę akustikos gamintojai didelio jautrio daugiajuosčius monitorius konstruoja su plyšiniais ruporais atstumui tarp garsiakalbių sumažinti.
Nuotraukoje 5-juostė Westlake Audio SM1:
Muzikos atkūrimo srityje reikėtų rinktis paprastesnį kelią į tikslą, bet tada būna sunku uždirbti. Sudėtinga daugiajuostė ESD Acoustic “Dragon” vilioja klausytoją, o ir gamintojui pavyko pademonstruoti aukščiausią Hai-endinį potencialą. Peržiūrėjus ESD Acoustic tinklapį ir publikacijas matyti plačiai užimtas komercinis ruožas; lyg patys gamintų garsiakalbius, kompresinius draiverius su elektromagnetais, ruporus, kolonėles. Taip pat paminėta Hi-end akustinių produktų marketingo veikla. Gamintojas turi prašmatnias patalpas svečiams priimti ir produkcijai pademonstruoti. Kūrėjų grupėje pristatomi du amerikiečiai – ruporų inžinierius Briusas Edgaras ir garsiakalbinių elektromagnetų specialistas Samas Saje. Davidas Dai ir Džakas Dai yra įmonės įkūrėjas ir Amerikoje studijavęs jaunasis ESD Acoustic inžinierius.
Prisiminus Altec, JBL, TAD akustikų darbus, ESD Acoustic techninė pusė atrodo blankiai. Pagrindinis konsultantas B. Edgaras gerai žinomas ruporų praktikas, bet nesu girdėjęs apie B. E. sukonstruotus garsiakalbius ar filtrus. Panašu, kad ESD Acoustic savo konstruktorių biuro ir komponentų gamyklos neturi. Nepraktiška tai, kad “Dragon” kolonėlėms su daug elektromagnetų reikia maitinimo šaltinių, daug kitos elektronikos ir daugybės kabelių.
Miunchene parodyta “Super Dragon” garso sistema nugali prieš kelis metus ten buvusią Magico “Ultimate”, bet tai kainos, dydžio ir sudėtingumo pergalė; nei šios, nei anos garso įrašų studijose ar kino salėse nepamatysite. “Super Dragon” su daug AD garsiakalbių bus “Metų hai-endas”, sistemą įsimins daug ją klausiusių, bet milijonus pasilikčiau racionaliems sprendimams įgyvendinti.
- This reply was modified 7 months ago by Belas.