Audiofilas › Forums › Akustikos inžinerija › Akustika ir kolonėlės › Didelio jautrio GAS › Aktyvinė garso sistema KOPA › Reply To: Aktyvinė garso sistema KOPA
Kadangi ŽD garsiakalbis trumpesnis, ruporą reikėjo traukti į priekį akustiniam suderinimui gauti. Kolonėlės masė dar labiau koncentruojasi priekyje, prarandamas stabilumas, todėl AS priekio kojas pernešiau į priekį už korpuso perimetro. Kojų aukštis parinktas taip, kad akustinė ašis būtų optimali sėdinčiam ir stovinčiam klausytojui. KOPA kolonėlės žemesnės už NIDA, ruporų ašį reikėjo pakeisti ir šiame projekte ji lygiagreti grindims. Kojas gaminant iš masyvo, randasi galimybė realizuoti daugiau akustinio gerinimo idėjų ir tai mane viliojo…
Priekio kojų forma trapecinė, švelniai apgaubia ŽD garsiakalbį ir mechaniškai sustiprina priekio panelę. Norėjau, kad ŽD modulio sklaida viršutinėje darbo oktavoje ir AD modulio sklaida apatinėje darbo oktavoje kuo mažiau skirtųsi. KOPA ŽD garsiakalbis mažesnis už NIDA, sklaida atitinkamai didesnė, todėl priekio kojose suformuoti elementai ŽD modulio sklaidai sumažinti. Kojos apgaubia garsiakalbį ir sumažina priekio panelės vibracijas.
Mažesnis spinduliavimo kampas reiškia mažesnius pirmuosius kambario atspindžius ir didesnį ŽD modulio efektyvumą. Čia pasitinka problema – žemiausiose oktavose platus ŽD garsiakalbio spinduliavimas iššaukia atspindžius nuo ruporo apačios. Štai kodėl KOPA ruporo apačioje matyti perforuota vario plokštelė, o po ja atspindžių slopinimo priemonės. Ruporų apatinėse dalyse garso slopinimo kanalai atspindžiams mažinti.
Paruoštas ruporas, o atspindžių mažinimo elementai matyti ant tolimesnio stalo.
Priekio kojose ŽD modulio sklaidos ribotuvai, o po ruporu matyti garso slopintuvą dengianti vario plokštė.
Garso slopinimas atliktas skirtingo tankio akustinėmis medžiagomis. Korpusų vibracijas mažina stora sienelių medžiaga. Visur kur galima naudojau asimetriją rezonansams mažinti. Masyvios kojos, ruporas, FA konstrukcija, ant korpuso vidaus plokštumų pritvirtinti metalo kampainiai, FA kaištis yra kitos svarbios priemonės vibracijoms minimizuoti. Korpuso priekio išorinės briaunos ir kampai suapvalinti difrakciniams iškraipymams sumažinti. Korpusų paviršiai šlifuoti, poliruoti ir padengti Danish Oil alyva. Po padengimo alyva visi paviršiai dar kartą nupoliruoti švelniam blizgesiui gauti.
- This reply was modified 4 weeks ago by Belas.