Reply To: Muzikos atkūrimo istorija

Audiofilas Forums Kitos diskusijos Istorija Muzikos atkūrimo istorija Reply To: Muzikos atkūrimo istorija

#2928
BelasBelas
Keymaster

    Prabėgo 50 metų nuo Vudstoko festivalio.
    Taip jau sutapo, kad tais pačiais 1969-aisiais įstojau į KPI ir įkūrėme Pop-klubą. A. Šešelgio ranka rašytuose klubo steigimo  įstatuose buvo akiplėšiškai aštrus pavadinimas – Big Beat’o Fan klubas. Vėliau pasivadinome “Smūtkeliais”, bet ir tai buvo erzinančiai drąsu.
    Išsaugojome įstatus, kuriuose įrašyta:
    1) Nariu gali būti kiekvienas KPI studentas ir dėstytojas, pripažįstantis ir vykdantis klubo įstatus.
    2) Klubo tikslas – populiarinti lietuvišką ir užsienio big-beat’o muziką…
    Klubas buvo nedidukas, bet su trimis departamentais, 3 viceprezidentais ir prezidentu! Lyg demonstruotų vakarietišką laisvę ir ambicijas propaguoti big-beat’ą Tarybų Socialistinių Respublikų Sąjungoje. Buvome jaunatviškai narsūs, o ir Automatikos bei Radioelektronikos fakultetų administracija į mūsų veiklą žiūrėjo pro pirštus. Prikrėtėme daug muzikinių su politiniu kontekstu zbitkų, bet sugrįžkime prie Vudstoko.

    Apie 1969-ųjų rugpjūčio 15-18 dienomis JAV vykstantį festivalį sužinojau klausydamas Radio Luxembourg muzikinių laidų. Viduriniosiomis bangomis transliuojamas garsas būdavo prastas, o ir angliškai ne kažką suprasdavau.  Apie festivalio muziką sužinojau į Lietuvą atkeliavus trigubam albumui.  Vinilo diskus su muzika iš Vudstoko paėmiau 1970-ųjų vasarą, gal po 3 mėnesių nuo pasirodymo JAV. Dalykas čia paprastas – buvau išrinktas klubo viceprezidentu, atsakingu už fonoteką. Turėjau naują magnetofoną Астра-4, latvišką Aккорд 101 stereo “vertuškę” ir klubo pinigų plokštelėms išsinuomoti. Kaune žinojau kelis taškus, į kur suplaukdavo iš Amerikos atkeliavusios plokštelės. Įgijau nuomotojų pasitikėjimą ir klubo juostų fonotekoje turėjome daug muzikos naujienų tiesiai iš amerikoniškų LP.

    Pirmasis iš festivalio buvo trigubas albumas Woodstock: Music from the Original Soundtrack and More. Jame žinomi, o taip pat dar negirdėti atlikėjai. The Who, Jimi Hendrix, Santana, Janis Joplin, Jefferson Airplane, Creedence Clearwater Revival muziką žinojau iš vinilo albumų, bet festivalį susprogdinęs Joe Cocker’is su Bitlų daina With A Little Help From My Friends, arba Crosby, Stills & Nash tada man buvo naujiena.
    Dabar žinome, kad festivaliui buvo gerai pasiruošta. Garso inžinierius Bill Hanley sukonstravo kolonėles, pritaikytas statyti ant kalno. Dar 16 galingų kolonėlių buvo užkeltos į 21 metrų aukščio bokštus. Altec sukonstravo 1,8 x 0,91 x 1,2 m dydžio kolonėlių dėžes iš ypatingos faneros, sveriančias po pusę tonos. Viduje prisuko po keturis 15″ JBL D140 žemadažnius, o ant viršaus užkėlė Altec AD draiverius multiceliniuose ruporuose. 2000 amperų srovę stiprintuvams tiekė 3 transformatoriai scenos užnugaryje. Planavo įgarsinti iki 200 tūkstančių lankytojų batalioną, bet iš visos Amerikos į karvių fermos laukus netoli Niujorko susirinko dvigubai didesnė armija!.. 1920px-Woodstock