Reply To: GAS elektronika

#3969
BelasBelas
Keymaster

    Balansinius/simetrinius su XLR, o taip pat nebalansinius/nesimetrinius su RCA ir kitokiomis jungtimis pakomentuosiu plačiau.

    Jungiamieji laidai yra antena, gaudanti aplinkos trigdžius. Nors asimetriniai laidai su RCA jungtimis dažniausiai turi šarvą, signalas teka vidiniu-signaliniu ir išoriniu laidu-ekranu. Tokiu būdu elektromagnetinio trigdžio indukuotas signalas patenka į stiprintuvą ir į garsiakalbius.

    Balansiniai kabeliai turi 2 signalinius laidus, kuriuos supa ekranas. Balansinės (simetrinės) schemos dirba diferencialiniu principu, o tai reiškia, kad į abu signalų laidus indukuotos srovės stiprintuvo įėjime bus priešingų fazių ir panaikins viena kitą. Jei simetriškumas geras, trigdžių įtakos sumažėjimas gali siekti šimtus kartų. Tai aktualu studijose arba kažkokioje pro-aplinkoje, kur daugybė “parazitinių” signalų spinduliuotuvų. Pvz., scenoje veikia šviesos muzika, kur būna didelės srovės ir impulsiniai valdikliai.
    Balansinis sujungimas dažnai naudojamas mažų signalų šaltiniams pajungti, bet pagrindinė sritis yra mikrofonai. Mikrofonų signalai maži, reikalingas didelis stiprinimas, čia reikalingi ilgi kabeliai, dainininkai būna elektriškai triukšmingoje aplinkoje, todėl naudojamas balansinis jungimas. Buitinėje aplinkoje pavojingų trikdžių nėra arba jie maži. Nebent kaimynas garaže pradėtų suvirinimo darbus, arba kažkur namie būtų netvarkingų elektros įrenginių.

    Ilgą mikrofono pajungimo į mikšerinį pultą trasą nuo triukšmų gali apsaugoti simetrizuojantis transformatorius mikrofono išėjime, simetrinis kabelis ir asimetrizuojantis transformatorius mikšerinio pulto įėjime. Tai nėra brangu, todėl šis būdas plačiai naudojamas.
    Reikia paminėti pilnai simetrinę struktūrą, kai nuo įėjimo iki išėjimo dirba du vienodų parametrų elektronikos grandynai. Tokią struktūrą sutinkame mažų signalų matavimo prietaisuose. Garso studijose reikalavimai pašaliniams triukšmams aukščiausi, bet audio keitiklių signalo lygis palyginti didelis, todėl pilno simetrizavimo nereikia.  Namų GAS pilnai balansinių struktūrų taip pat nesu matęs, nes tokia reikalauja dviejų stiprinimo traktų kiekvienam stereo kanalui (vienas stiprina “+” poliariškumo signalą, o kitas “-” signalą). Mažų galių zonoje pilnai simetrinį stiprinimą padaryti paprasta, todėl ausinių stiprintuvai gali būti balansiniai. Naudos neįžvelgiu, bet GAS su kolonėlėmis naudoti pilnai simetrinę struktūrą būtų neracionalu.

    Sugrįžtant prie temos pasakysiu, kad simetrinis GAS įrenginių sujungimas techniškai geriausias, bet piktnaudžiauti nereikėtų – aparatūra su balansiniais įėjimais/išėjimais brangesnė, o naudos galite nepajausti.
    Apie jungtis ir kabelius galite perskaityti RaneNote 110 dokumente, kur kabelių gamintojai ras naudingų patarimų.

    Linkėjimai forumiečiui Tanuki.31                                                     Stasio Eidrigevičiaus (Stasys) plakatas.