Reply To: Apie ezoteriką

Audiofilas Forums Mano sielos ruporas Ezoterika Apie ezoteriką Reply To: Apie ezoteriką

#4775
Belas
Keymaster

    Kažkelintą kartą įsivėliau į diskusiją apie laidus. Šį kartą FB grupėje perskaičiau nuoširdžią išpažintį laidams:
    “Kiek iš savo patirties esu susiduręs/pastebėjęs, dažniausiai tie kas išvis nebandę gerų (vadinkim “audiofiliniais”) kabelių, tai dažniausiai neigia, kad jie daro įtaką garsui. Kadaise ir aš toks buvau ir iki pamėlynavimo gyniau savo “tiesą”, kad neva bet kokį elektros kabelį imk ir kokybė garsui bus ta pati.
    Kažkas pasakė dėl paskutinio metro, – tikra tiesa, būtent taip ir yra. Ir tas metras nėra paskutinis, o elektros mazge laikomas pirmas ir jis daro didžiausią įtaką garsui.”
    Galbūt forumiečiams bus įdomios kelios mano mintys.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Akustikoje, o ir stiprintuvuose yra svarbesnių dalykų, todėl gaišti laiko “priprasti prie kabelio, kad jį išgirsti” nematau prasmės. Būtent tą laidų girdintiems nori pasakyti aparatūrą konstruojantys ir visokių eksperimentų patyrę muzikos mylėtojai.
    Jei kada bus progos, siūlyčiau pasidomėti didžiosiose įrašų studijose esančiu “kabelynu”. Tokią garso kokybę kaip studijose pasiekti mums labai sunku. Garso inžinierių patirties mes taip pat neturime. Kabelių studijose daug, bet egzotinių laidų arba ypatingų elektros prailgintojų ten nepamatysi.
    Paminėsiu, kad garso aparatūros konstravimas ir GAS kokybės kriterijai aprašyti vadovėliuose. Apie kabelių įtaką nerasite nieko, arba bus nedidelė pastraipa, paneigianti apčiuopiamą laidų įtaką. Daug rasite apie inžinerinius dalykus: simetrinius kabelius ir jungimus, įžeminimo problemas, aparatūros fonavimo sprendimo būdus bei kita. Deja, ypatingai brangius laidus naudojantys bičiuliai savo kabelių ūkio būna nesusitvarkę, o laiką ir pinigus leidžia mažareikšmiam “kabelių klausymui”.

    Pašnekovas parašė –
    Yra skirtingi garso sistemų gaminimo kriterijai PRO technikai (įrašų studijoms) ir HOME audio technikai. Ir tarp šių dviejų dalykų yra skirtumų ir juos aprašo kiek skirtingi “vadovėliai”. Nors šie skirtumai iš pirmo žvilgsnio atrodo subtilūs, bet jie būtent ir apima dalykus dėl skirtingų elektros ir kitų kabelių įtakos, apie ką ir šnekam.

    Pro ir Home yra komercinis, bet ne techninis GAS skirstymas. Muzikos atkūrimo teorija nesikeičia nei Pro nei Home skyriuose, pagrindiniai reikalavimai aparatūrai arba kambariams taip pat vienodi. Ir klausymo aparatai (ausys) pas visus vienodi.
    Visi norime atkurti įrašus, nepridedant ir neprarandant. Kadangi uždavinys sunkus, gera GAS yra brangu ir tada žmonės bando slėptis už “man toks garsas patinka”. Praeina metų, atsiranda pinigų ir visi tęsia kelionę į kalno viršūnę. Ta viršūnė seniai aprašyta vadovėliuose, o geriausią įrašų atkūrimą patirti galima patirti gerose įrašų studijose.
    Turiu progos paminėti, kad muzika nieko bendro neturi su įrašų atkūrimu. Mūsų “muzika” yra garsiakalbių membranų virpėjimas, todėl tai techninis dalykas. Muzikai BŪTINI muzikos instrumentai ir atlikėjai, kurių mūsų kambariuose nėra. Štai kodėl jūsų, bičiuli Antanas
    , šnekos apie muzikalumą taip pat išgalvoti dalykai. Jei nesate sukčius, tuomet jūs tiesiog jautri asmenybė.