Reply To: Ar reikia atkurti žemiau 30 Hz?

Audiofilas Forums Akustikos inžinerija Muzika ir atkūrimas Ar reikia atkurti žemiau 30 Hz? Reply To: Ar reikia atkurti žemiau 30 Hz?

#6039
Belas
Keymaster

    Jei 88 klavišų rojalio žemiausia nata 27.5 Hz, gal reikia rinktis nuo 20 Hz dirbančias kolonėles?

    Su muzikos instrumentais paprasčiau – jei žemiausia nata 27.5 Hz, žemiau šio dažnio garso nėra. GAS reikale situacija kitokia, nes žemiau deklaruojamo dažnio garsiakalbiai nenustoja dirbę. Jei kolonėlės uždaros, dažninės kritimas žemiau darbinio dažnio bus -12 dB/okt, o jei su FA, kritimas bus statesnis (-18 dB/okt.). Kitaip sakant, AS su FA atkurs ir 15 Hz, tik SPL bus -18 dB lygyje.

    Kaip vertinti kolonėlę, jei deklaruojamas atkūrimas nuo 30 Hz?
    Situacija nevienareikšmė. Buitinėms AS deklaruotas 30 Hz žemiausias atkūrimas gali reikšti, kad 30 Hz bus nukritę -6, -10 ar netgi daugiau decibelų. Studijinės aparatūros parametrai būna tikslesni. Studijinių monitorių deklaruojamas 30 Hz atkūrimas tikriausiai reikš  nedidelį +/-3dB garsumo netolygumą. Projektuojant taip pat dažniausiai naudojamas +/-3dB dažninės svyravimas, todėl ir mes naudokime profesionalios aparatūros reglamentą.

    Nubrėžiau grafiką, kuriame parodyta AS su atkūrimu nuo 30 Hz@-3 dB. Jei tai kolonėlės su fazės apgręžėju, tada 20 Hz girdėsime 11 dB tyliau, 25 Hz bus tylesni per 5 dB, o rojalio 27,5 Hz (pirmos oktavos La/A0 nata) bus tylesnė maždaug per 3 dB nuo greta esančios Si/Bo natos. Jei AS uždarame korpuse, tada 20 Hz atkūrimas bus -8 dB, 25 Hz – 3.5 dB, o rojalio žemiausioji 27,5 Hz nata bus per 1.5 dB tylesnė už šalia aukščiau esančios natos 30,9 Hz (Si/Bo natos) garso dažnį. 30 ar 20 HzKadangi akustikoje, o ir muzikos garsų pasaulyje garsumo svyravimai dideli, galima daryti išvadą, kad AS su 30 Hz atkūrimu neblogai atkurs net pačią žemiausią iš rojalio sklindančią natą. Per vieną toną aukščiau esantis rojalio klavišas kuria 30,9 Hz vibracijas ir ši nata bus atkuriama taip, kaip girdėtume koncerte.
    Galima pridurti, kad muzikos instrumentų kuriami patys žemiausi ir aukščiausi garsai būna tylesni negu iš instrumento viduriniosios garsų dalies. Kompozicijose taip pat retai sutinkame pačias žemiausias ir aukščiausias instrumentų natas.

    • This reply was modified 3 years, 5 months ago by Belas.