Reply To: Mūsų kolonėlės

Audiofilas Forums DIY: gaminamės patys Kolonėlės Mūsų kolonėlės Reply To: Mūsų kolonėlės

#9538
Belas
Keymaster

    Aplink garsą klaidžiojančių įvyko diskusiją, kuria trumpai pasidalinsiu.

    Kaip be aukštadažnio jus ten klausot?
    Klausot radijo taško su šelako prieskambiu ir norit įrodyt kad plačiajuostis blogai
    ?”
    Atsakiau –
    muzikos atkūrimui reikalingas taškinis garso spinduliuotuvas. Pridėti AD garsiakalbiuką galima, dažninė bus lygesnė, bet tada nukenčia kiti parametrai. Pajungti AD per kondensatorių yra prastas sprendimas, reikėtų apriboti plačiajuosčio darbą ir… gaunasi prasta dvijuostė.
    Dvijuostę reikia konstruoti iš dviejų specializuotų – ŽD ir AD plačiajuosčių.

    Kaip pačio įspūdžiai ir koks plačiajuostis buvo panaudotas?
    Viskas pagal mokslą ir kaip tokiame skyde gali dirbti senas, profesionalus plačiajuostis Ломо 4A-32.
    Projektas dar nebaigtas. 4A-32 seniai žinau, būdavo sunku nusipirkti, naudodavome vokalinėse, el. vargonų ir gitarų kolonėlėse. Leningrado specialistams pavyko susitelkti ir nukopijuoti anų laikų vakarietišką dičkį. Taigi, mano įspūdžiai nepasikeitę – Lomo 4A-32 yra geras plačiajuostis už pigiai.

    Na čia dabar !!! Česlovai, kas čia dabar prieš visus principus?
    Viskas pagal seniai žinomus principus – plačiajuostis atviroje dėžėje tinka melomanui ir neturtingam “audiofilui” muziką namie paklausyti.

    Optimalaus atstumo klausyti plačiajuostį “lentoje” arba atvirame korpuse nėra, nes garsas priklauso nuo atstumo iki kambario sienų, grindų. Filmuke mikrofonas (kamera) stovi semi-realioje padėtyje – apie 2 m atstumu, maždaug 80 cm aukštyje. Trečiajame filmuko epizode su kamera pavaikščiojau iš kairės į dešinę garso kitimui pademonstruoti; “PiKo” kolonėlės garsas kito nežymiai.

    O tai yra kažkoks vadovas, gairės OB kolonėlėm pasigaminti?
    Literatūroje OB kolonėlių konstravimas paprastai neaprašomas. Galima pasinaudoti formule panelės arba atviro korpuso dydžiui žemiesiems dažniams kokybiškai atkurti, tačiau rekomendacija paprasta – reikalinga labai didelė panelė.
    OB atėjo iš praeities, kai buvo žemos kokybės mono įrašai. Dabar sugrįžo, nes kokybiška aparatūra su uždaromis AS yra brangi. Šiuolaikinės mūsų šėlionės aplink OB kokybiškai atkurti įrašų negali. Atvirosios AS garsą spinduliuoja visomis kryptimis, atspindžiai nuo sienų muzikos instrumentų garsą praplečia į koridorių, balkoną, stereo būna iškreiptas, dėl prastos FR – tembras nenatūralus, palyginti prastas ŽD atkūrimas.
    OB su plačiajuosčiu tinka pasimėgauti, paišdykauti. Vidiniam džiaugsmui patenkinti galima parinkti paprastesnę muziką – tą daro mūsiškiai OB kolonėlių konstruktoriai. Vakar aš tą paviešinau.
    Kino salių Klangfilm/Siemens “Bionor” su atviru ŽD moduliu:03-Siemens-Bionor

    Lomo 4A-32 yra profesionalios paskirties garsiakalbis. Aliuminio lydinio šasi su įtvirtinta membrana sudaro atskirą modulį, kurį, reikalui esant, per kelias minutes lauko sąlygomis galima pakeisti. Svarbu tai, kad centravimo procedūrą nereikalinga (automatinis motoro centravimas).
    Stiprus motoras turi ЮНДК-24 tipo kobalto magnetą, panašų į Alnico. 44 mm diametro ritė ant aliuminio karkaso atspari perkrovimui. Motore panaudotas Faradėjaus žiedas iš vario ritės impedansui išlyginti. Šie garsiakalbiai konstrukcija panašūs į 12″ Goodmans Axiom bei Klangfilm 405 plačiajuosčius.
    Gavęs 4A-32 patikrinau, išvaliau garsiakalbių motorus, išmatavau pagrindinius parametrus. Čia nuoroda į filmuką akustiškai neįrengtame nedideliame kabinete. Filmuko pabaigoje monitoriaus ekrane matyti išmatuota 4A-32 dažninė. Paminėsiu, kad plačiajuosčių dažninė būna kylanti, todėl soliniai garsai atkuriami raiškiai.
    Plačiau apie 4A-32 tyrinėjimus čia. 

    Eksperimentas baigtas? Išvados?
    Matau perspektyvų projektą tęsti.

    • This reply was modified 9 months ago by Belas.