Reply To: Kodėl skaitmeninis garso signalas gali būti nemėgiamas?

#10054
Belas
Keymaster

    Dalinuosi nuoroda į David Mellor iš “Audio masterclass” filmuką Vinyl is digital. Get over it!
    Paskyręs 14 minučių sužinojau patyrusio specialisto nuomonę. Abejojantiems dėl skaitmeninių šaltinių kokybės pradingtų noras pyktis, nes įrašai į vinilo plokšteles seniai iš skaitmeninių master-failų.
    Filmuke paminėta, kad prieš 44 metus (1979-ais) skaitmeniniu būdu Stephen Stills albumas įrašytas anuometiniu, palyginti primityviu būdu. Buvo naudojamas 3M profesionalus 16 bitų 48 kHz ASK įrenginys, bet tai buvo žingsnis į aukščiausią LP diskų kokybę. Skaitmeninis vinilas

    Vinilo diskai iš skaitmeninių failų ėmė skinti apdovanojimus, o mes džiaugdavomės ant voko matydami kuo daugiau “D” – digital.
    Naudojant skaitmenines garso signalo apdorojimo priemones buvo išvengiama elektronikos triukšmų, master-failų dinaminis diapazonas persikėlė aukštyn virš 80 dB, buvo itin glotni dažninė, nebeliko detonacijų problemos, buvo maži iškraipymai, neliko failų kopijavimo nuostolių. Nuo tada vinilo diskų garso kokybės potencialą lėmė mechaninis formatas, plokštelės gamybos lygis, patefonas, galvutė, RIAA korektorius.

    Ampex digital mastering

    Yra sakančių, kad yra nusivylę garso iš CD kokybe, kad vinilas skamba geriau. Neva, skaitmeninis garsas šaltas, aštrus, varginantis…
    Filmuke pateikiamas atsakymas, kurį užrašysiu savais žodžiais lietuviškai:
    Kadangi vinilo diskuose dažninė nuo 5-10 kHz ritasi žemyn, garso inžinieriai naudoja korekcijas dažninei iš LP išlyginti. Tą koreguotą albumo masterį su pakeltais AD įrašius į kompaktą, dažninė atkuriama be nuostolių ir girdime “aštrumą/šiurkštumą” (harshness).
    Apie tai filmuko epizode nuo 10:30.
    CD aštrumas

    Atsiradus CD nutiko nemalonus dalykas – įrašų studijos ir radijo stotys pradėjo kompresuoti garsą. Vinilo dinaminis diapazonas buvo menkas kompresuotam garsui įrašyti, o CD dinaminis diapazonas leido įrašinėti kompresuotą muziką itin garsiai. Triukšmingoje aplinkoje garso kompresavimas pagerino girdimumą, bet nukentėjo įrašų kokybė.
    Dar vienas dalykas buvo tai, kad СD eros pradžioje skaitmenizuoti analoginiai įrašai, buvo atlikti paskubomis, nebuvo patirties, buvo išleista daug prastos kokybės CD. Po kažkiek laiko reikšmingesnius albumus įrašų studijos ėmė dar kartą skaitmenizuoti, bet CD rinkoje likę daug prasto garso inžinierių darbo. Žmogus sugadinti gali viską, bet skaitmenos kaltinti negalima. Filmuko autorius sako, kad nereikia sugrįžti prie analoginių įrenginių, kad reikia sugrįžti prie gero skaitmeninio įrašo formavimo (klausykite nuo 12:00).Analog vs digitalDalykai seniai suprasti, bet koją kiša neišmanymas ir suinteresuotumas – žmonės stengiasi išsaugoti vinilo diskų, patefonų vertę, nori uždirbti.
    Mačiau yra 351 Davido Meloro filmukų – visi rasime ką paklausyti.

    • This reply was modified 2 months ago by Belas.