Audiofilas › Forums › Akustikos inžinerija › Akustika ir kolonėlės › Studijiniai monitoriai › ALTEC 604 Duplex › Reply To: ALTEC 604 Duplex
ĮSITVIRTINO
Didelis ML 604 garsiakalbių populiarumas parodė, kad studijos apskritai pirmenybę teikia šiam garsiakalbiui. Svarbiausias žodis čia yra „pirmenybė“, o tai reiškia, kad garso charakteristikos nebuvo vienintelė priežastis, dėl kurios 604 garsiakalbis sulaukė didelio populiarumo. Buvo ir kitų, labiau neapčiuopiamų priežasčių.
Nuo 1943 m. iki septintojo dešimtmečio pabaigos beveik visi inžinieriai ir gamintojai artimai susipažino su 604 garsiakalbiu. 604 buvo bendras „patyrimas“, atskaitos taškas, siūlantis patikrintus ir nuspėjamus rezultatus, todėl pretendentams į aukšto kalibro monitorius buvo sunku įsitvirtinti. Be to, garsinis pripratimas taip pat padėjo įtvirtinti 604. Nuolat girdint bet kokį aukštos kokybės garsiakalbį, ausis aklimatizuojasi prie to garsiakalbio skambesio. Kai taip atsitinka, niekas kitas nebeskambės „teisingai“. Jei atsižvelgsime į tai, kad iki septintojo dešimtmečio pabaigos beveik visi inžinieriai ir prodiuseriai kasdien dirbo su 604 garsiakalbiu, kaip ir daugelis vėliau, taps akivaizdu, kad aklimatizacija iš dalies lėmė nuolatinį 604 garsiakalbio populiarumą. Altec 604-8K su ferito magnetais ir Mantaray ruporu
VIENO ŽMOGAUS PAIEŠKOS
Billas Putnamas, įrašų pramonės įkūrėjas ir žymus įrašų studijos technikos, elektronikos ir akustikos novatorius, niekada itin nesižavėjo jokiais turimais monitoriais, nes manė, kad jie turi įvairių trūkumų. Jo ausys visada buvo atviros kažkam geresniam. Būdamas trijų sėkmingų įrašų studijų savininkas, „United & Western“ Los Andžele ir “Coast” San Franciske, Putnamas buvo suinteresuotas turėti tikslesnius monitorius. Šį priežasties-pasekmės ryšį, nors teoriškai ir galiojantį, faktinėje praktikoje sutrikdė tam tikras reiškinys. Putnamo žodžiais tariant, “per visus trisdešimt mano darbo įrašų versle metų nepasitaikė, kad monitorių atžvilgiu nebūtų vykę cikliniai pokyčiai – šiandien vienokie, rytoj kitokie. Tačiau 604 visada buvo ten pat.
Šeštojo dešimtmečio viduryje ir pabaigoje JBL pradėjo daryti reikšmingą žingsnį ir septintojo dešimtmečio pradžioje galėjome pamatyti ciklinius pokyčius nuo 604 iki JBL. Tuo metu mes (United, Western & Coast) svyravome tarp 604 (“Mastering Lab”) ir JBL. Tuo metu, kai į horizontą pradėjo ateiti vis daugiau nepriklausomų prodiuserių, jūs [studijos savininkas] atsidūrėte nepriklausomo prodiuserio ir pakviestų dirbti garso režisierių malonėje, kurie primetė savo asmeninius pasirinkimus, susijusius su jūsų studijoje naudojama aparatūra.”
Susiklostė įtempta situacija, buvo neaišku, kas yra “geresnis” monitorius tokioje nepastovioje rinkoje. Buvo neaišku, kol Putnamas nepateikė šių pastebėjimų:
“Apie 1976 m., kaip įprasta, mes nuolat išgyvenome šiuos [monitorių] pokyčius ir buvome monitorių vertinimo procese… Daug žmonių, užaugusių su 604 garsu gali laikinai nueiti prie JBL monitorių, bet kai kurie kietakakčiai grįš prie Altec 604 garso. Tada 604 padėjo “Mastering Lab Network” [krosoverius], kuris buvo reikšmingas žingsnis į priekį, o vėliau ir “Super Red” [monitorius]. Toje rungtynių stadijoje (1977 m.) tikrai jaučiau, kad mums užteko sutarimo. Manau, kad buvome pasiruošę eiti su 604.” Putnamo pastebėjimas dar kartą liudija apie 604-ųjų populiarumo susigrąžinimą per “Mastering Lab Crossover” po JBL puolimo. Ypač vienoje iš savo studijų jis rado savo klientus beveik vienbalsiai pirmenybę teikiančius “Master Lab 604“.
Šios aplinkybės paskatino suprojektuoti naują ir patobulintą monitorių, kuris buvo pastatytas ir sumontuotas maždaug 1976 metų viduryje. Praminta “Big Bertha”, ji priminė “Super Red”, nes buvo 12 kubinių pėdų (340 ltr.) korpusas su 604 ir papildomu 15 colių žemų dažnių garsiakalbiu. Šis projektas skiriasi penkiais pagrindiniais punktais:
1) Korpusas buvo su akustinės varžos kiaurymėmis, keturis kartus sumažėjo žemų dažnių iškraipymai, o trumpalaikis atsakas buvo panašus į uždaro korpuso atsaką.
2) Žemų dažnių garsiakalbis ir 604 buvo priartinti vienas prie kito, kad skyrimo juostoje atsakas būtų sklandesnis.
3) Ruporo sekcijos buvo išpjautos, kad sumažėtų pereinamieji iškraipymai.
4) Krosoverį suprojektavo taip, kad atsakas būtų platesnis ir sklandesnis nei “Super Red”.
5) Dėl „akustinės varžos“ naudojimo efektyvumas buvo mažesnis.
Prodiuseriai ir garso režisieriai „Big Bertha“ sutiko su dideliu entuziazmu, tačiau tai truko labai trumpai, nes montuojant ir derinant, įvyko kitas lemtingas modernizavimas.
-
This reply was modified 3 weeks, 2 days ago by
Belas.