Reply To: Patefonai

#4954
Belas
Keymaster

    Viena didžiausių patefonų problemų yra mechanikos gaudesys. Gaudesį sukelia variklis, kuris per velenėlį persiduoda į plokštelę, tonarmą, galvutę. Signalas užteršiamas ir dėl to sumažėja įrenginio dinaminis diapazonas. Rumpelį/gaudesį patikrinti paprasta – ant įjungto patefono korpuso netoli besisukančio disko padėkite trintuką, ant jo nuleiskite tonarmą ir pagarsinkite aparatūrą. Filmuko su trintuku neradau, bet galite pažiūrėti platesnį apie mechaninius trigdžius.
    Su gaudesiu buvo bandoma kovoti įvairiausiais būdais. Problema išsisprendė sukūrus CD, kur nebeliko mechaninio kontakto įrašymo ir atkūrimo grandyse. Rumpelio taip pat nebus patefonuose su lazeriniu nuskaitymu, bet pačioje plokštelėje bus likęs LP matricos „drožtuko“ mechanikos gaudesys.

    Garrard 301/401 gaudesį bandė panaikinti mechaniškai atskirdami tonarmą. Šis patefonas buvo ratukinis disko suktukas, o tonarmą ir galvutę reikėdavo nusipirkti atskirai. Mechaniškai atskirtas tonarmas leidžia sumažinti į tonarmo pagrindą patenkančias parazitines vibracijas, bet problema nepranyksta – nuleidus galvutę ant plokštelės, mechaniniai triukšmai ateis per plokštelę.1 Garrard 401              Garrard 401
    Efektyvesnis rumpelio mažinimo būdas yra kietą velenėlį pakeisti dirželiu.
    Dirželiniai patefonai atsirado seniai. Suskaičiavau, kad tais pačiais 1968-aisiais JAV rinkoje buvo 5 ratukiniai, 8 dirželiniai ir Thorens TD-124 su dirželiu ratukui varyti (mišri Belt-Idler schema).

    Dirželis suteikia papildomų galimybių. Pirmiausia, disko greitis priklauso ne nuo tinklo dažnio, bet nuo nuolatine srove maitinamo varikliuko šaltinio stabilumo. Tada paprasčiau reguliuoti disko greitį, o maitinimas nuolatine srove leidžia sukonstruoti pavarą su grįžtamuoju ryšiu nuo disko ir sumažinti detonacijas. Varikliuką buvo galima iškelti išorėn ir dar labiau sumažinti mechaninius gaudesius. Sunkius diskus buvo galima pakeisti lengvesniais, sukonstruoti elektroninį varikliuko forsavimą, pagreitinantį patefono startavimą. Sumažėja patefono svoris, galima sumažinti kainą.

    Nuotraukoje dviejų greičių Micro Seiki SX-1500 su atskirtu variklio bloku:2 Micro SeikiDirželinė pavara konstruktoriui suteikia naujų galimybių arba leidžia sukonstruoti labai paprastą ir pigų patefoną. Kažkada į Вега 106 patefonus buvo dedami lenkiški dirželiniai Unitra G-206. Turėjau tokį ir džiaugiausi. Kai atsirado galimybės, nusipirkau vieną brangiausių Bang & Olufsen BeoGram 4002 dirželinį su tangentiniu tonarmu. Neišpasakytai gražus ir patogus naudoti daiktas, leidęs man sulaukti CD laikų.3 Beogram 4002BeoGram 4002 buvo gaminami 1974-80 metais, sukonstravo vienas B&O lyderių Jacob Jensen. Turėjo lengvą (1,3 kG) diską, bet patefonas buvo sunkus (11 kg). Viduje buvo atskiri varikliai diskui ir tonarmui, 33 ir 45 aps/min greičiai. Detonacijos +/- 0,05 % (DIN), rumpelis >65 dB (DIN), takelio sekimo paklaida ne didesnė kaip 0,04°, spyruoklinis galvutės prispaudimas. 1975 m. JAV kainavo 750 $, o dabartinėmis kainomis būtų maždaug 3700.

    • This reply was modified 3 years, 7 months ago by Belas.