Reply To: Patefonai

#4965
BelasBelas
Keymaster

    Pažvelkime kur patefonų gamintojai buvo nukeliavę vinilo klestėjimo laikais.

    Atsiverčiau Stereo Directory & Buying Guide–1980. 242 puslapiuose vien aparatūros trumpi pristatymai, o patefonams skirta 12 puslapių. Labai daug japoniškų, o aukščiausiose pozicijose tik su Direct Drive (DD) pavaromis. Matome Garrard (13 modelių), Dual (10), Thorens (6), vis tas pats Linn Sondek LP12 (650 $),  bet tokių prašmatnių-brangių kaip iš Japonijos nematyti. Tiesa, Bang & Olufsen Beogram 4004 dirželinis už 850 ir Studer/Revox B790 taip pat su tangentiniu tonarmu ir DD pavara siūlomas už 899 $. Galima sakyti, kad tie abu laiko europinį brangių patefonų frontą, bet štai Akai savo AP-206 DD patefoną siūlo už 160 $. Sony PS-T1 DD pusautomatis dar pigesnis – 130 $. Denon, Hitachi, JVC, Kenwood, Lux, Micro Seiki, Mitsubishi, Onkyo, Optonica, Pioneer, Sansui, Sanyo, Sony, Technics, Toshiba sąrašus pradeda DD plokštelių grotuvai už beveik tūkstantį. 1978 pristatytas brangiausias Sony PS-B80 kainuoja 1800 $. Tik žemiausiose eilutėse matome japoniškus dirželinius, bet jie dešimt kartų pigesni ir skirti pradedantiesiems. Dabartiniu kursu moderniausias-brangiausias toks iš 1980-ųjų patefonas būtų ~6000, o pigiausias DD – 440 $. Brangiausias dirželinis iš Šveicarijos Thorens TD-126C kaina nusileido žemyn – 825 $, arba ~2700 $ dabartiniais.

    Kur slypi DD sėkmė?
    Ratukinių ir dirželinių diskus suka greitaeigiai varikliai, todėl parazitiniai triukšmai neišvengiami. Mechaninių gaudesių spektras būna platus, todėl jų panaikinsi.
    1969-ais Direct Drive pavarą išrado Matsushita (Technics, Panasonic) inžinierius Shuichi Obata ir šis išradimas leido pamiršti mechaninių triukšmų problemą. Triukšmai sumažėjo, nes diskas uždedamas tiesiai ant variklio ašies ir sukasi kartu su daugiapoliu bekolektoriniu DD varikliu. Labai lėti 33 arba 45 rpm sūkiai reiškia, kad mechanizmas mažai dėvisi, nekaista ir ilgai tarnauja.
    Japonai žengė dar vieną žingsnį – sugalvojo elektronines servo-schemas, leidžiančias preciziškai kontroliuoti variklio darbą. Tų geriausių servo schemų vyraujantis pavadinimas būdavo maždaug toks: Direct Drive turntable with Phase-lock Quartz Speed Control.
    Maitinimo įtampos arba dažnio pasikeitimas, disko svoris, plokštelės prispaudėjas ar tonarmo apkrovimas disko sukimosi greičio neįtakodavo.  Mechaniniai gaudesiai persistūmė žemyn į 70-80 dB lygį, o DD patefonų detanacijos buvo 0,02-0,025 % zonoje. Technics geriausias suktukas nominalų greitį pasiekdavo diskui pasisukus per 30° – dar viena maloni naujiena. Toks startavimas artimas magnetofonams, bet tada reikalingi galingesni DD varikliai sukimo jėgai sukurti.4 Direct Drive pavara-motoras su elektroniniu valdymo moduliu              Direct Drive pavara-motoras su elektroniniu valdymo moduliu

    • This reply was modified 2 months ago by BelasBelas.