Reply To: Muzikos įrašymas

Audiofilas Forums Akustikos inžinerija Muzika ir atkūrimas Muzikos įrašymas Reply To: Muzikos įrašymas

#5846
Belas
Keymaster

    Aštuntame dešimtmetyje skaitmeninės technologijos stipriai paveikė muzikos įrašymo studijų ir studijinės aparatūros gamybos sektorius. Vis daugiau muzikos buvo kuriama ir miksuojama skaitmeninėmis technologijomis. CD laimėjo visas lenktynes ir tapo pagrindiniu garso nešėju. Skaitmenizacija įrašų industrijai ekonomiškai buvo naudinga, suaktyvino muzikos rinką, dalį studijų sužlugdė, kitas paskatino susijungti į stambesnius vienetus, žymių vardų sumažėjo. Privačios studijos priešingai – suklestėjo.
    Profesionali skaitmeninė įranga buvo brangesnė, skaitmeniniams projektams reikėjo daugiau laiko, todėl dažniausiai kainuodavo brangiau negu analoginėje epochoje. Kol įrašams buvo galima skirti daug pinigų, įrašų studijų sektorius galėjo būti pelningas. Išlaidos modernizacijai, aukštos bankinės palūkanas ir įkainių kritimas 80-ųjų pabaigoje studijų laivą išsiūbavo, o techniškai ginkluotos namų studijos sudarė papildomą konkurenciją didžiosioms.
    Nemaža įrašams reikalingų darbų dalis išsikėlė iš studijų, o MIDI įrenginiai leido muzikantams išeiti iš įprastos studijinės aplinkos. Albumų grafinis apipavidalinimas buvo integruojamas į patį įrašų procesą, pasikeitė stambiųjų studijų struktūra. Studijose buvo nedideli miksavimo kambariai, didelių kambarių muzikantams groti nebereikėjo, nes tikrų koncertų įrašymas studijoms buvo ne toks svarbus kaip garso signalo formavimas. Naujas technologijos gimdė naujus muzikos žanrus, pasikeitė populiariosios muzika gamybos metodai, gamintojai vis daugiau patys ėmė kurti muziką. Įsitvirtino ne tik namų studijos, bet atsirado įrašų paslaugų dilerių tinklas.
    Elektroninei muzikai namų studijos buvo ypatingai patogios, o įprastos studijos kai kuriems muzikos stiliams pasidarė nereikalinga prabanga. Skaitmeninės profesionalios įrangos reklama taip pakeitė rinką, kad buvęs muzikos instrumentas 1980-aisiais tapo tiesiog buitine preke. Pavyzdžiui, Yamaha DX7 sintezatorių galėjo turėti paprasti muzikantai, buvo galima užprogramuoti ir tiesiog namie organizuoti  įrašų sesiją.Paulauskai-groja                                     Jubiliejinis koncertas
    Iš dviejų 1990-ųjų įrašų sesijų įrašėme šeimyninį albumą. Namų “studijoje” buvo 1985-ųjų Yamaha DX7 sintezatorius, akustinė gitara, grojantys ir dainuojantys žmonės, pora kondensatorinių mikrofonų bei kompiuteris.Mūsų-dainos-ir-dainos_CD_1

    • This reply was modified 10 months, 3 weeks ago by Belas.