Audiofilas › Forums › Mano sielos ruporas › Pokalbiai apie garso inžineriją › Apie melą, neišmanymą ir rinkodarą › Reply To: Apie melą, neišmanymą ir rinkodarą
Šiuolaikiniai komponentai patikimesni, o modernios surinkimo technologijos ir skaitmenizacija broko kiekį sumažino ženkliai. Retai sutiksi kažkur Kinijoje pagamintą nebrangų gaminį, kad jis neveiktų arba sugestų anksčiau nustatyto garantinio laiko. Deja, hai-end laikais matome daug mažai svarbių arba nepagrįstų gamintojų rekomendacijų. Viena tokių yra burn-in, reiškiantį nebe patikimumo, o garso kokybės (parametrų) pokytį.
Gamintojai nurodo skirtingą prasigrojimo laiką, per kurį gaminio garsas pagerėja ir nusistovi. Dabar burn-in galime rasti kolonėlių vartojimo instrukcijose, lempinių stiprintuvų aprašymuose. Net egzotinių kabelių gamintojai įsiūbavo pirkėjus tikėti, kad tikras laidų garsas atsiskleidžia po ilgo naudojimo. Jei nepagerėjo, pardavėjas gali pasiūlyti kabelį apdoroti kriogeniškai.
Nesunku suprasti kodėl rekomenduojama pragroti buitines kolonėles.
Šiuolaikinių ŽD garsiakalbių membranos būna su gumos arba didelio tankio porolono pakabomis, tokių pakabų parametrai nėra stabilūs, padirbus ilgiau arba įkaitus, vienas svarbiausių parametrų – ŽD garsiakalbio rezonanso dažnis Fs slenka žemyn. Uždaroms AS Fs pasikeitimas didelės reikšmės neturi, bet kolonėlėse su FA garsą formuoja ne vienas, o du rezonatoriai ir jie turi būti suderinti labai tiksliai. Jei kolonėlių gamintojas parduoda nustatytų parametrų neatitinkančius gaminius, o pirkėjas verčiamas laukti pusmetį ar metus kol gaminys pradės gerai dirbti, reiškia parduodamas brokuotas gaminys. Brokui pateisinti sugalvotas receptas – „jūsų garso aparatas atsiskleis visu grožiu jį paklausius x00 valandų“. Netiesiogiai sakoma, kad gamintojas rūpinasi pirkėju, vertina jo sugebėjimą išgirsti. Jei į vartojimo instrukciją įrašomas prasigrojimo laikas, gamintojai ir pardavėjai faktiškai apsisaugo nuo techninių parametrų neatitinkančio gaminio grąžinimo. Nutylima, kad prie garso ir prie aparatūros vaizdo priprantama, kad 300 burn-in valandų gali būti metai, kad pakeitus įrenginį gali nebetikti spintelė, laidai. Po ilgo prasigrojimo gamintojas vartotojui tikriausiai siūlys naujesnį modelį, aiškins apie konstrukcijos pagerinimą ir… rinkodaros ratą savo pinigais toliau suks vartotojas. Po pusmečio ar metų būtų sunku susitarti dėl grąžinimo, nes pardavėjas reikalautų mechaniškai pažeisto daikto, visos komplektacijos, aparatūros pakuotės, pirkimo dokumentų.
3 minučių filmuke apie prasigrojimą angliškai šneka du techniški vyrukai:
Speaker Burn-In. Is it Real? Hot Topic – Audio Talk with TechnoDad
- This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.