Reply To: Stiprintuvai

Audiofilas Forums Audiofilo akademija Elektronika Stiprintuvai Reply To: Stiprintuvai

#8521
Belas
Keymaster

    Koks Sugden A-klasės galios stiprintuvų techninis potencialas?

    Sugden A21 pasirodė 1967. Nepamenu kitų gamintojų, kurių produkcijos sąraše anuo laiku būtų A-klasės tranzistorinių galios stiprintuvų.
    A21 buvo pradžios kelyje į gerą (teorinį) įtampos stiprintuvą, daugeliu parametrų galėjo konkuruoti su lempiniais. Muzikos mylėtojams 10 W galios užteko, nes 7-ame dešimtmetyje rinkoje buvo daug didelio jautrio kolonėlių. Tada vyravo lempiniai, bet viliojo patikimesni, kompaktiškesni, nuo įjungimo momento pradedantys groti be išėjimo transformatorių tranzistoriniai stiprintuvai.SUGDEN-A21-ORIGINAL-AMPLIFIER-4-WS

                                              Sugden A21A21

    7-ame dešimtmetyje puslaidininkiai sparčiai progresavo, šalia p-n-p atsirado n-p-n komplementariniai tranzistoriai, o netrukus ir MOSFET komplementariniai didelės galios tranzistoriai. Primityvių stiprintuvų su vienpusių maitinimu ir skiriamuoju kondensatoriumi era pasibaigė, bet Sugden iki šiol gamina A21 ir panašius. Amerikos rinkoje Sugden nebuvo, todėl apie šį Anglijos gamintojo sužinojau jau šiais laikais.  sugden_a21se_stereo_integrated_amplifier1

                                             Sugden A21SE

    Modernaus Sugden A21SE deklaruojami parametrai:
    Line Input Sensitivity:           110mV @ zero attenuation for full output
    Power Output:                         30 Watts into 8 Ohms both channels working
                                                      40 Watts into 4 Ohms both channels working
    Frequency Response:            +/-1 dB 12 Hz-141 kHz
    Bandwidth:                              6 Hz-280 kHz
    Signal to Noise:                       >90 dB
    Gross Weight  (packed):       15 kg
    Dimensions:                            115 x 430 x 360 mm

    Sugden stiprintuvuose nedidelis stiprinimo laipsnių skaičius – gal tai privalumas?

    Dėl stiprinimo kaskadų skaičiaus pergyventi nereikėtų. Garso įrašymo grandyje įrašų studijose naudojami mikšeriniai pultai, limiteriai, reverberatoriai, ekscaiteriai, susidaro gal šimtas nuosekliai sujungtų operacinių stiprintuvų. Yra dvi mokyklos: minimalistinė, kai kažkokia paprasta muzika įrašoma tiesiogiai be signalo apdorojimo, bet sudėtingesnė muzika dažniausiai įrašoma su daugybe signalo apdorojimo procedūrų. Labai gerą garsą rasime ir ten ir čia, tik daugiau garso signalo apdorojimų reikalauja aukštesnės kvalifikacijos viską suvaldyti.
    Daugiau grandžių atkūrime taip pat nereiškia kokybės praradimą. Netgi priešingai – siekiant pagerinti dinaminį diapazoną naudojamas dviejų analogiškų stiprintuvų lygiagretus jungimas. Arba tiltinis dviejų stiprintuvų galios jungimas leidžia 4 kartus padidinti galią.

    Ar galima kalbėti apie stiprintuvo parametrus, nuošalėje palikus kolonėles?

    Kuo geresnis stiprintuvas, tuo jis labiau tiks įvairioms kolonėlėms pajungti. Kitaip sakant – stiprintuvo ir kolonėlių ryšys yra nedidelis. Kolonėlių darbas priklauso ne nuo stiprintuvo, bet nuo aplinkos (kambario), tai yra neatsiejamas “akustinis” tandemas. Minimalistinis garso signalo kelias yra graži legenda apie elektronikos įrenginių kokybę.
    • This reply was modified 1 year, 5 months ago by Belas.