Reply To: TAD Exclusive Model 2251 studijiniai monitoriai

Audiofilas Forums Praktika Serijinių gaminių tyrinėjimai TAD Exclusive Model 2251 studijiniai monitoriai Reply To: TAD Exclusive Model 2251 studijiniai monitoriai

#9310
Belas
Keymaster

    Pažvelkime ką apie TAD Exclusive Model 2251 rašo nepriklausomi ekspertai.
    The Absolute Sound Feb/Mar 2002 žurnale Robert E. Greene pateikęs plačią apžvalga. Išverčiau kelias eskperto pastraipas.
    Iš tiesu garsas neįtikėtinas. Kaip priklauso profesionaliems monitoriams, 2251 gali groti garsiai, bet monitoriai ne tik galingi, bet garsas ypatingai švarus. Iškraipymai tokie maži, kad garsas panašus į elektrostatinių kolonėlių skambėjimą. Švarus garsas išsilaiko padidinus garsumą, lengvai reaguoja į staigius dinamikos pakitimus ir visiškai nėra “Geriau išjungsiu kol neperdegė” efekto.
    Garso švarumas yra išskirtinė 2251 sąvybė. Matyt tai dėl mažų iškraipymų, nedidelių kambario atspindžių, dinaminio tiesiškumo, bet svarbiausia – 2251 leidžia išgirsti viską. Lengva suprasti kodėl profesionalai taip mėgsta; siurprizų šie monitoriai nepateiks. Garso raiška tokia didelė, kad aukščiausių dažnių mažesnis garsumas nesukelia nepasitenkinimo, koks nutinka su įprastomis kolonėlėmis, kai raiškumo ieškome pareguliuodami aukštųjų dažnių tembrą.
    Nėra tobulų kolonėlių, čia taip pat galima pastebėti kompromisų, lyginant, pavyzdžiui, su britaniškomis dėžėmis-monitoriais, pirmiausia sukonstruotais atkurti įrašo tembrą. Iš tikro, 2251 taip pat tembrą atkuria puikiai, kaip ir kiti ruporiniai monitoriai, kuriuos esu klausęs ir dar geriau už daugelį jų.
    Muzikine prasme 2251 mane sužavėjo. Klausant Nilseno 4 ir 5 neseniai da Capo įrašytas simfonijas pasijutau lyg būčiau koncerte – taip gerai girdėjosi instrumentai ir jų išsidėstymas. Orkestro scenos gale esantis mažasis būgnas toks preciziškas ir dinamiškas, kokį retai galima išgirsti iš kitų kolonėlių. Garsas lyg iš arti klausyčiau tikro orkestro. Tuo laiku kai tyrinėjau 2251, kelis kartus pats grojau su orkestrais ir namuose monitorių garsas buvo stebėtinai panašus.
    Kažkokiu ne iki galo man suprantamu būdu šios kolonėlės skamba kaip grojantis orkestras, nors analitiškai galima rasti kai kuriuos tembro neatitikimus.
    Kolonėles renkamės iš galimų kompromisų, visko gauti tiesiog neįmanoma. 2251 apstulbino tobula sąvybių visuma, pilnai pademonstravo ruporų galimybes – didelį jautrį, dinamiką, mažus iškraipymus, kontroliuojamą sklaidą su mažiausiais tembro iškraipymais. 

    R. E. Greene pateikia išmatuotą dažninę su pastaba po grafiku, kad fazės apgręžėjo darbas neįvertintas ir kad dažninė lygi iki 50 Hz:2251 FR-apžvalga

    Matyti, kad aukščiausios muzikos oktavos atkūrimas prislopintas – tai atitinka studijų monitorių dažninės formavimo rekomendacijas.
    Paveikslėlyje rekomendacijos įvairios paskirties AS dažninei:Loudspeaker Handbook_John Eargle 2003                           Dažninės formavimo rekomendacijos iš Loudspeaker Handbook – John Eargle, 2003

    • This reply was modified 7 months, 2 weeks ago by Belas.