TAD Exclusive Model 2251 studijiniai monitoriai

Audiofilas Forums Praktika Serijinių gaminių tyrinėjimai TAD Exclusive Model 2251 studijiniai monitoriai

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #9296
    Belas
    Keymaster

      TAD-2251_brošiūra-1_sm

      Parametrai

      TAD (Technical Audio Devices) buvo japonų Pioneer profesionalios garso aparatūros konstravimo padalinys. Veikla prasidėjo, kai Pioneer North Amerika pavyko privilioti Bart Locanthi (1919 – 1994), AES mokslinį bendradarbį-prezidentą, nuo 1949-ųjų dirbusį su JBL, dešimtmetį buvusį šios įmonės viceprezidentu. JBL LE-10, LE-14, didieji kompresiniai draiveriai, akustinės linzės ir dar kiti buvo sukurti vadovaujant B. Locanthi. 1995-ais Kalifornijoje Pioneer įkūrė TAD Professional Loudspeaker Components Division ir konstravimo darbams ėmė vadovauti B. Locanthi. Netrukus buvo sukurti TAD profesionalūs komponentai, įrašų studijoms skirti monitoriai, o buitinės aparatūros rinkoje pasirodė sėkmę pelnę Pioneer HPM serijos garsiakalbiai.

      Visi TAD monitoriai yra didelio jautrio dvijuosčiai su ruporais. Model 2251 pasirodė 1993 ir tuo laiku buvo mažiausi.
      Paveikslėlyje TAD monitoriai.TAD monitoriai su gabaritais

      • This topic was modified 2 weeks, 3 days ago by Belas.
      #9299
      Belas
      Keymaster

        Atsiverčiau Exclusive Model 2251 Professional Studio Monitor bukletą, kur gamintojas pristato pagrindinius AS ypatumus.

        MODEL 2251 – profesionali studijinė sistema, sukurta nedidelėms garso studijoms garso kontrolės ir montavimo darbams atlikti. Panaudoti tie patys techniniai sprendimai kaip didžiuosiuose TAD 2401 ir 2402 monitoriuose ir tinka kuriam muzikos įrašui atkurti. TAD 2251 turi dar didesnę rezoliuciją, greitą reakciją, išlaiko garso stabilumą. Pagal ilgaamžiškumą ir patikimumą monitoriai tenkina griežtus profesionalios aparatūros reikalavimus. Pagrindiniai komponentai yra TAD TL-1102 garsiakalbis, TD-2002 kompresinis draiveris ir TH-2002 ruporas.

        Apie komponentus.
        TAD TL-1102 ŽD garsiakalbių membrana kompozicinė, pagaminta iš natūralios popieriaus masės unikalaus sendinimo būdu. Lengva ir tvirta membrana padengta specialia plėvele, tokia membrana praktiškai nedegraduoja. Magnetinės sistemos viduje keli Alnico magnetai, užtikrinantys mažą antrosios harmonikos iškraipymų lygį. Darbo taškas parinktas taip, kad sumažėjus magnetinei jėgai efektyvumas išliktų nepakitęs. Speciali magnetolaidžio išliejimo technologija, ypatingas magneto centro ir galo plokštelių tvirtinimas magnetinę jėgą padidino 4 kartus.

        TAD TD-2002 aukštų dažnių kompresiniame garsiakalbyje sumontuota ypatingai lengva ir tvirta berilio membrana. TD-2002 taip pat su Alnico. Magnetas išvysto 20.000 Gausų magnetinį srautą, išlaikant plačią linijinio darbo zoną. Fazės adapteris sukonstruotas taip, kad sklindančios garso bangos būtų sinfaziškos, magnetiniame plyšyje būtų gera fazių kontrolė net aukščiausioje draiverio darbo zonoje.

        TAD TH-2002 apaksialinis ruporas TAD inžinierių sukurtu fazės valdymo būdu kontroliuoja garso sklaidą. 60 laipsnių horizontalus ir 40 laipsnių vertikalus garso sklaidos kampas pritaikytas dirbti nedideliuose kambariuose. Unikalios konstrukcijos simetrinis APAXIAL ruporas duoda vienalytį garso slėgį ir stiprų vertikalios sklaidos suvaldymą. Tokia konstrukcija leidžia išvengti atspindžių nuo korpuso krašto ir kambario lubų. Patentuota AFAST (Acoustical Filter Assisted System Tuning) sistema skirta ruporo rezonansų sumažinimui; filtras neleidžia garso scenai išsklisti, žymiai pagerėja garso atkūrimas.

        Ištrauka iš H. Hamadai išduoto AFAST patento: AFAST patentas

        Gamintojas pateikia dažninės, iškraipymų ir monitorių sklaidos grafikus. Matome glotnią dažninę, ypatingai mažus iškraipymus ir gerą sklaidos kontrolę:Dažninė ir sklaida

        Grafikai rodo, kad 40 – 600 Hz dažnių ruože iškraipymai 0,01 – 0,3 %, aukštesniuose dažniuose garsą labiausiai gadinančios D3 harmonikos iškraipymai dar mažesni (~0,05 %). D2 lyginės harmonikos lygis 1 – 20 kHz ruože nuosekliai didėjantis (0,3 – 1 %), tačiau tai muziką mažai gadinantys lyginiai iškraipymai.
        Galima teigti, kad TAD 2251 monitoriai turi labai žemą iškraipymų lygį, maždaug tokį koks ir didžiųjų TAD monitorių.
        Kryptingumo grafikas rodo, kad garsas mažai pakinta monitorius nuo klausytojo pasukant iki 30 laipsnių kampu.

        • This reply was modified 2 weeks, 3 days ago by Belas.
        #9310
        Belas
        Keymaster

          Pažvelkime ką apie TAD Exclusive Model 2251 rašo nepriklausomi ekspertai.
          The Absolute Sound Feb/Mar 2002 žurnale Robert E. Greene pateikęs plačią apžvalga. Išverčiau kelias eskperto pastraipas.

          Iš tiesu garsas neįtikėtinas. Kaip priklauso profesionaliems monitoriams, 2251 gali groti garsiai, bet monitoriai ne tik galingi, bet garsas ypatingai švarus. Iškraipymai tokie maži, kad garsas panašus į elektrostatinių kolonėlių skambėjimą. Švarus garsas išsilaiko padidinus garsumą, lengvai reaguoja į staigius dinamikos pakitimus ir visiškai nėra “Geriau išjungsiu kol neperdegė” efekto.

          Garso švarumas yra išskirtinė 2251 sąvybė. Matyt tai dėl mažų iškraipymų, nedidelių kambario atspindžių, dinaminio tiesiškumo, bet svarbiausia – 2251 leidžia išgirsti viską. Lengva suprasti kodėl profesionalai taip mėgsta; siurprizų šie monitoriai nepateiks. Garso raiška tokia didelė, kad aukščiausių dažnių mažesnis garsumas nesukelia nepasitenkinimo, koks nutinka su įprastomis kolonėlėmis, kai raiškumo ieškome pareguliuodami aukštųjų dažnių tembrą.

          Nėra tobulų kolonėlių, čia taip pat galima pastebėti kompromisų, lyginant, pavyzdžiui, su britaniškomis dėžėmis-monitoriais, pirmiausia sukonstruotais atkurti įrašo tembrą. Iš tikro, 2251 taip pat tembrą atkuria puikiai, kaip ir kiti ruporiniai monitoriai, kuriuos esu klausęs ir dar geriau už daugelį jų.

          Muzikine prasme 2251 mane sužavėjo. Klausant Nilseno 4 ir 5 neseniai da Capo įrašytas simfonijas pasijutau lyg būčiau koncerte – taip gerai girdėjosi instrumentai ir jų išsidėstymas. Orkestro scenos gale esantis mažasis būgnas toks preciziškas ir dinamiškas, kokį retai galima išgirsti iš kitų kolonėlių. Garsas lyg iš arti klausyčiau tikro orkestro. Tuo laiku kai tyrinėjau 2251, kelis kartus pats grojau su orkestrais ir namuose monitorių garsas buvo stebėtinai panašus.    

          Kažkokiu ne iki galo man suprantamu būdu šios kolonėlės skamba kaip grojantis orkestras, nors analitiškai galima rasti kai kuriuos tembro neatitikimus.

          Kolonėles renkamės iš galimų kompromisų, visko gauti tiesiog neįmanoma. 2251 apstulbino tobula sąvybių visuma, pilnai pademonstravo ruporų galimybes – didelį jautrį, dinamiką, mažus iškraipymus, kontroliuojamą sklaidą su mažiausiais tembro iškraipymais. 

          R. E. Greene pateikia išmatuotą dažninę su pastaba po grafiku, kad fazės apgręžėjo darbas neįvertintas ir kad dažninė lygi iki 50 Hz:2251 FR-apžvalga

          Matyti, kad aukščiausios muzikos oktavos atkūrimas prislopintas – tai atitinka studijų monitorių dažninės formavimo rekomendacijas.
          Paveikslėlyje rekomendacijos įvairios paskirties AS dažninei:Loudspeaker Handbook_John Eargle 2003                           Dažninės formavimo rekomendacijos iš Loudspeaker Handbook – John Eargle, 2003

          • This reply was modified 2 weeks, 1 day ago by Belas.
          #9327
          Belas
          Keymaster

            Pioneer gamino daug profesionalios paskirties garso įrenginių, tačiau Amerikos TAD padalinyje buvo sukurta išskirtinės kokybės garsiakalbių. Gamyba buvo Japonijoje, išnaudojant Pioneer potencialą.
            Nuo pat pradžių TAD sulaukė pripažinimo. Paminėsiu didžiųjų garso kontrolės monitorių gamintojus Westlake Audio, Augspurger, už papildomą mokestį klientams siūlančius pagerintus monitorius su TAD garsiakalbiais. TAD garsiakalbiai brangūs, tačiau tai pripažinta „aukščiausia klasė“.

            TAD 2251 monitoriuose du specializuoti plačiajuosčiai garsiakalbiai; žemųjų dažnių modulyje TL-1102, o aukštųjų – kompresinis TD-2002.
            Užeikime vidun ir pažvelkime į svarbiausią komponentą – garsiakalbius.TL-1102 parametrai-Audiofilas

            TL-1102 pritaikyti darbui kolonėlėse su FA. Be anksčiau paminėtų ypatumų, garsiakalbis turi ypatingai stiprų motorą. 66 mm diametro ritė suvyniota stačiakampiu vario laidu, ritė ant aliuminio karkaso, geras aušinimas didelei galiai atlaikyti. Alnico magnetas užtikrina mažus iškraipymus, iškraipymuose vyrauja D2 lyginė harmonika. TL-1102 turi akordeono tipo membranos pakabą, membrana turi didelę eigą (12,4 mm P-P), didelę leistiną galią (500 W) ir tokio dydžio garsiakalbiui rekordiškai didelį jautrį (94 dB/W/m). Tai leidžia atkurti moderniausius muzikos įrašus, klausyti nuo labai tyliai iki koncertinių SPL. Kokybės prasme rinkoje nesu matęs kito tokio 10-tuko.

            Aukštuosius atkuria specialiai mažiesiems TAD monitoriams sukurtas kompresinis TD-2002 su 1″ anga ruporui pajungti. Draiveryje 36 mikronų storio, 48 mm dydžio vakuuminio išgarinimo būdu pagaminta berilio membrana ir tokio pat dydžio ritė iš anoduoto aliuminio stačiakampio laido. Membrana sveria 0,13 gramus, o kartu su rite – 0,5 g. Tokios membranos „kupolo“ rezonansas (fh) toli už girdėjimo ribų (23 kHz). TD-2002 motoras taip pat su Alnico magnetu.

            Garso kokybei labai svarbu fazės adapterio konstrukcija. TD-2002 adapteris turi 3 naujai suprojektuotus garso fazės derinimo žiedus iš aliuminio. Kilogramą sveriantis Alnico-5 magnetas sukuria stiprų magnetinį lauką, todėl “berilinis” draiveris turi plačią dažninę, gerą akustinį slopinimą ir gali atkurti visa šiuolaikinių įrašų dinaminį diapazoną su labai mažais iškraipymais. Sumontavus TD-2002 rupore, pagrindinis rezonansas būna maždaug 450 Hz. Reiškia, skyrimo dažnis gali būti žemiau 1000 Hz ir yra geros sąlygos dvijuostei AS sukonstruoti.TD-2002 parametrai-Audiofilas

            • This reply was modified 1 week, 6 days ago by Belas.
            #9333
            Belas
            Keymaster

              TAD 2251 monitoriai sukonstruoti išmaniai; abu garsiakalbiai arti vienas kito, ekvivalentinis TL-1102/TD-2002 spinduliuotuvo dydis toks kaip 40 x 21 cm plačiajuosčio garsiakalbio. AS modulių garsas lengvai apsijungia, galima klausyti iš labai arti, instrumentai „neišsipūtę“, lokalizuoti. Monitorių rezoliucija labai gera, gerai atkuriama mikrodinamika, kartu galint pajusti didžiųjų koncertų jėgą.

              Korpusas iš 24 mm storio klijuotės, o priekio panelė storesnė – 34 mm. Skirtingai nuo daugelio studijinių monitorių, TAD 2251 korpusai padengti Amerikos riešuto lukštu. Viduje kelios trapecinės stangrumo briaunos. Korpuso slopinimas iš dviejų skirtingų savybių akustinių medžiagų. Korpuso vidus ir filtrai padengti antivibracine mastika. Detaliai neapžiūrėsi, bet matyti, kad panaudoti didelio selektyvumo iš kokybiškų komponentų pagaminti filtrai. Garsiakalbių korpusai įžeminti – nebuvau to matęs. Kai kurių ričių su šerdimi magnetolaidžiai ekranuotį, ekranai iš vario folijos ir taip pat įžeminti. Montažas storais laidais, panaudotos profesionalios jungtys su prisukamais antgaliais.Ritė ir FA

              Pirmiausia mano dėmesį patraukė fazės apgręžėjų dydis. Tokie kaip 2251 monitoriuose FA paprastai būna monitoriuose su 15“ žemadažniais. Didesni FA užima daugiau vietos, atitinkamai reikia didinti korpuso tūrį, tačiau su didesniais FA kolonėlių darbas neišsiderina net prie didžiausios galios. Didelių FA kanale sumažėja oro srauto greitis, nesigirdi pašalinio triukšmo, mažesnis garso vėlinimas, geresnis slopinimas. AS projektavimo vadovėliuose rekomenduoja rinktis ne mažesnį kaip 1/9 (11 %) fazės apgręžėjų/garsiakalbių ploto santykį, tačiau labai mažam FA kompresavimui gauti siūloma rinktis 1/4 (25 %) santykį. TL-1102 efektyvus membranos plotas  360 kv. cm, todėl FA/garsiakalbis plotų santykis yra su rezervu (28 %). Paminėsiu, kad didieji monitoriai su 15“  garsiakalbiais dažniausiai turi du 10 cm dydžio FA, arba ~18 % santykį.
              Kitas nematytas sprendimas yra fazės apgręžėjų sienelėse sumontuoti „vamzdeliai“. Vamzdeliai pridengti tinkleliais, šalia vamzdelių vietos priklijuoti nedideli garso absorbtoriai iš veltinio. Panašu į TH-2002 ruporuose matytus AFAST, bet FA dirba žemiausiųjų dažnių ruože, čia galioja kiti dėsningumai?..
              Nudžiugino kompleksinės varžos grafikas, rodantis, kad filtrai praktiškai neturi reaktyvumo.2251 kompleksinė

              Matyti, kad monitorių varža nenukrenta žemiau 6,5 Omų, o fazė 150 Hz –  20 kHz zonoje nenutolsta nuo „0“ laipsnių fazės kampo. Reiškia, vyrauja aktyvinis apkrovimas. Tai itin retas atvejis kolonėlėms su didelio selektyvumo filtrais. Kartu reiškia, kad TAD 2251 yra lengvas apkrovimas, šiuos monitorius galima jungti prie lempinių stiprintuvų.

              Palyginimui pažiūrėkime brangių šiuolaikinių buitinių AS kompleksinės varžos grafikus.
              Kairėje Magico M5 MkII (38.000 $), dešinėje TADL Compact Reference CR1 (37.000 $) grafikai, rodantys sunkų stiprintuvų apkrovimą; abiem atvejais reikalingi galingi-brangūs tranzistoriniai stiprintuvai.Magico M5 MkII ir TAD CR1 varžaTAD 2251 monitorių konstrukcijoje lieka neįmintų mįslių, todėl tai įdomus tyrimo objektas.  Gaila nebėra pas ką pasiklausti…

              • This reply was modified 1 week, 6 days ago by Belas.
            Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
            • You must be logged in to reply to this topic.