Reply To: Didelio jautrio sistemų apžvalga

#9726
Belas
Keymaster

    Muzikos mylėtojams kelią į labai gerą įrašų atkūrimą rodo didžiųjų įrašų studijų garso kontrolės kambariai. Žinoma, jei kalbame apie siekį kokybiškai atkurti muziką, o ne apie rinkodarą.
    Vieni geriausių buvo anksčiau čia paminėti TAD didieji monitoriai. Šiandien pažvelkime giliau.

    TAD padalinį Kalifornijoje 1975-ais įkūrė Pioneer. Šio Japonijos gamintojo tikslas buvo vienas – sukonstruoti tokius studijinius garsiakalbius, kad TAD/Pioneer garso monitoriai būtų geriausi.
    Garso monitorių struktūros išrasti nereikėjo – studijose ir kino salėse seniai buvo įsitvirtinusios 2-juostės AS su dideliais žemadažniais ir AD ruporais. Garsiakalbiai yra pagrindinis AS komponentas, todėl TAD nuo to ir pradėjo.
    Vilčių patobulinti garsiakalbius teikė Pioneer gamykloje buvusi įranga kompresinių draiverių membranoms iš gryno berilio pagaminti. Iš JBL į TAD atėjęs dirbti Bart Locanthi atsinešė daugiau didelio jautrio ŽD ir AD garsiakalbių gamybos know-how, todėl po 4 metų buvo sukurti puikūs 4 colių TD-4001 draiveriai bei didelio jautrio 16“ TL-1601 žemadažniai su itin mažais iškraipymais visam modernių įrašų dinaminiam diapazonui atkurti. Dar po kelių metų (1983 m.) pasirodė aukščiausios kokybės TAD “Profesionalūs Studijų Monitoriai”  TSM-1 ir TSM-2.

    Berilio membranos, labai stiprūs Alnico magnetai, preciziški fazės adapteriai, draiverių membranų pakabos iš specialaus polimero, žemadažnių kompozicinės membranos ir akordeono pakabos leido sukurti puikius plačiajuosčius garsiakalbius 5-ioms muzikos oktavoms atkurti. Kadangi didžiųjų TD-4001 kompresinių draiverių berilinių membranų rezonansas (membranos lūžių zonos pradžia) persislinko aukščiau girdimumo ribos (>20 kHz), TAD kompresinius sumontavus į gerai parinktus ruporus, nebereikėjo dažninės koregavimo glotniai monitorių dažninei gauti. Akivaizdu, kad TAD monitorių AD modulis su TD-4001 dičkiu lengvai atkuria AD diapazoną ir įrašų dinamiką su labai mažais iškraipymais.

    Žemiau paveikslėlyje TD-4001 dažninė ir iškraipymai padavus 1W galią. AD modulio efektyvumas toks didelis, kad vienas monitorius su 1 Vato galia sukuria labai didelį (110 dB@1 m) garsumą, iškraipymuose vyrauja klausą mažai erzinanti antroji netiesinių iškraipymų harmonika, o bjaurioji trečioji prie 110 dB garsumo išlieka nedidelė (~0,8 %).
    Paveikslėlyje TD-4001 su 200 Hz 90×40 garso sklaidos ruporu dažninė ir iškraipymai (matavimai atlikti Brüel & Kjær analoginiais matuokliais):
    TD-4001 FR ir THDNerasčiau ką kritikuoti šioje anų laikų audio žurnalo reklamoje apie TD-4001:TD-4001 booklet_iš žurnaloTAD inžinieriai monitoriuose nusprendė naudoti labai selektyvius pasyvinius filtrus. Sudėtingas ir brangus pasirinkimas, bet techniškai tai teisingas sprendimas.
    Didžiųjų TAD monitorių filtrai: TAD filtrai

    Paveikslėlyje TSM-2 monitorių deklaruojama dažninė ir iškraipymai:TSM-2 dažninė

    TSM-2 deklaruojami parametrai:2402 parametrų lentelė

    Galima sakyti, kad TAD pavėlavo, nes devintajame dešimtmetyje kūrėsi nedidelės namų įrašų studijos, daug didžiųjų užsidarė, didelio jautrio monitorių rinkai reikėjo vis mažiau. Monitorių gamybą TAD nutraukė pirmiausia, sumažino garsiakalbių nomenklatūrą. Neseniai sužinojome, kad Pioneer dalimis nupirko kažkokie investiciniai fondai, profesionalių garsiakalbių konstravimo padalinys TAD užsidarė ir pačių geriausių garsiakalbių 2-juostėms AS sukonstruoti nebeliko. Vienas pagrindinių TAD konstruktorių S. Kinoshita 1984-ais įsteigė Rey Audio ir įsitvirtino siauroje studijinių garso monitorių rinkoje. Kinoshita iki šiol gamina aukščiausios klasės didelio jautrio studijinius dvijuosčius monitorius, bet perspektyvos liūdnos.
    Esant progai, visiems kokybiško garso mylėtojams siūlyčiau į muzikos kambarius nusipirkti TAD monitorius, pritaikytus pastatyti ant grindų ir galinčius itin kokybiškai atkurti įrašus iš bet kokio signalo šaltinio.2402-kambaryje_red

    • This reply was modified 8 months ago by Belas.