Didelio jautrio sistemų apžvalga

Audiofilas Forums Akustikos inžinerija Akustika ir kolonėlės Didelio jautrio GAS Didelio jautrio sistemų apžvalga

Viewing 6 posts - 11 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #6264
    Belas
    Keymaster

      Įžymybės, bet ar atpažįstame?Įžymybės

      #6933
      Belas
      Keymaster

        1983-iais TAD pradėjo gaminti garso monitorius 2401 (TSM-1) ir 2402 (TSM-2).Exclusive Professional Studio Monitor 2401 2402_reklamaDidieji TAD monitoriai yra dvijuosčiai su TL-1601a žemadažniais ir TD-4001 aukštų dažnių 2″ kompresiniais draiveriais. Visi garsiakalbiai su Alnico magnetais ir labai stipriais motorais. AD kompresiniuose garsiakalbiuose naudojamos gryno berilio membranos.TSM-1-ir-TSM-2-aprašymasSpecializuotą pro-aparatūros TAD (Technical Audio Devices) padalinį Kalifornijoje Pioneer įkūrė 1975-ais ir nuo to laiko TAD garsiakalbiai laikomi geriausiais. TAD garsiakalbius naudoja Rey Audio (Kinoshita), Westlake Audio ir Augspurger geriausiuose savo monitorių modeliuose. Taip pat keletas kitų įrašų studijų garso kontrolės kambariams skirtų monitorių gamintojų. Nuo 1993 m. TAD gamino mažesnius monitorius 2251 ir 2252 su TL-1102 žemadažniais ir TD-2002 AD garsiakalbiais. Mažųjų TAD dvijuosčių monitorių jautris rekordiškai didelis – 93 dB/W/m. Gamintojas deklaruoja, kad “mažieji” nedidelėje studijoje gali sukurti 120 dB koncertinį garsumą. Reiktų paminėti, kad “mažumas” sąlyginis, nes sveria 47/37,5 kg.
        Dar prieš dvijuosčius monitorius, TAD trumpai gamino trijuostes 3401 kolonėlės su TAD ET-703 ultra aukštųjų dažnių draiveriu. Neseniai sužinojau, kad TAD turėjo dar vieną didelio jautrio trijuosčių kolonėlių projektą su dviem 15″ žemadažniais – LS-10. Šis buvo eksperimentinis projektas ir nesunku nuspėti kodėl didelio jautrio TAD trijuostės AS dešimtmečiams vietą užleido dvijuosčiams. LS 10LS-10 etiketėLS-10 back panelLS-10 FRŠiuo metu LS-10 galima nusipirkti JAV (99 tūkst. USD).

        • This reply was modified 6 months ago by Belas.
        #7686
        Belas
        Keymaster

          Prieš prasidedant koncertui neretai girdime Viens-du trys, viens-du-trys… Taip tikrinama ar viskas veikia.
          Amerikoje buvo žurnalas One Two Testing apie PA aparatūrą. Jei įgarsinimo aparatūra naudojama koncertams, reiškia tai yra GAS ir verta jomis pasidomėti.

          Skaičiau apie koncertą Liverpulyje, kai muzikantai atsinešė buitinį Grundig magnetofoną su 4 W stiprintuvu. Prie šluotos koto pritvirtino mikrofoną, paspaudė įrašų klavišus ir pauzę. Taip buvo galima sustiprinti mikrofono garsą ir muzikantai galėjo girdėti ką dainuoja. Vakaruose tai buvo 1958-ais, bet ir mes Šiaulių politechnikume 1965-ais pradėjome repetuoti su mikrofonu МД-47, vadinamu muiline nuo buitinio magnetofono.
          Blind Faith-1969                   Blind Faith-1969-ais koncertuoja su keliomis WEM (Watkins Electric Music) kolonėlėmis.
          Scenos įgarsinimo sistemos įsibėgėjo greitai. 1967-ais WEM išleido kolonėles su 100 Vatų transistoriniu stiprintuvu. Paprasti garsiakalbiai neužtikrino reikiamo garsumo, todėl buvo sugrįžta į 40-uosius – prie ruporinių AS.
          Nuotraukoje Markas Bolanas su RCA W-tipo ruporine AS ir nuo kėdės akomponuojančiu Vitavox ruporu.Marc BolanUžtikau 1984-ųjų rudeninį One Two Testing numerį, kuriame aprašyta PA istorija. Ryškia linija eina Džo Brauno, MEH (Marshall Equipment Hire) įkūrėjo, paminėtos jo TASCO įgarsinimo sistemos.  1975-aisiais MEH buvo nuomojamų koncertinių įgarsinimo sistemų lyderiai.Tasco_PA_for_Ted_NugentTASCO1   Maždaug taip atrodė MEH TASCO įgarsinimo sistemos.
          Senosios įgarsinimo sistemos buvo didelio jautrio, didelės ir sunkios. Kai kilovato galios stiprintuvus pakeitė 100 kW, nuo tada kolonėlės galėjo būti mažesnės. Deja, tos senosios didelės turėjo didesnes dinamines galimybes negu tos su super-galingais stiprintuvais. Modernios taip pat galėjo labai stipriai smūgiuoti ausis, bet atsirado didžiausią garsumą nustatantys reikalavimai. Tėviškėje muzikos įgarsinimas kažkur akligatvyje ir kaži ar sulauksiu kokybiško koncertinio garso.
          Nuotraukoje koncertiniai vermišeliai. Scenoje arba įrašų studijoje nerūpi, kad kabeliai būtų trumpi, iš beoksidinio vario arba iš sidabro.
          Vermišeliai

          • This reply was modified 2 years, 6 months ago by Belas.
          #7694
          Belas
          Keymaster

            Amerikiečio Džono Kalinovskio ruporiniai projektai. Ta viduryje primena Jensen konstrukciją, bet yra didesnė, nes sumontuoti keturi 18″ žemadažniai.J Kalinovskio

            #8658
            Belas
            Keymaster

              Praėjo laikai, kai buitinėse kolonėlėse buvo naudojami profesionalūs garsiakalbiai, kai žmonės siekė girdėti tokį garsą, kokį girdime koncertuose.
              Didelio jautrio sistemos geriausiai atkuria didžiausią muzikos garsumą ir tyliausius pasažus. Tikriausiai pastebėjote, kad daugiajuostės buitinės kolonėlės arba nedidelės lentyninės pradeda skambėti pagarsinus; klausant tyliai prapuola žemieji, o norint paklausyti labai garsiai atsiranda dideli iškraipymai ir ranka siekia pritildyti. Tai didžiausias mažo jautrio AS trūkumas, kurio įveikti didinant stiprintuvo galią nepavyks.

              Altec Lansing gamino didelio jautrio kolonėles kino salėms, koncertų scenoms, sporto rūmams, bažnyčioms ir konferencijų salėms įgarsinti. Visos buvo dvijuostės su 15″ žemadažniais ir ruporais aukštiesiems atkurti. Altec Lansing Model Nineteen buvo universalios paskirties kolonėlės. Gamintojas nurodė, kad tinka nedidelėms įrašų studijoms, konferencijų salėms įgarsinti arba į namus įrašams klausyti.
              Apie 1995-uosius iš Kalifornijos Anaheimo miesto parsivežiau Altec-19, šiek tiek patobulinau, pajungiau veikti aktyviniu režimu, palyginau su 17 metų iki tol klausytomis B&O M100-2 daugiajuostėmis ir nuo to laiko pagrindinės mano GAS yra didelio jautrio dvijuostės aktyvinės sistemos.

              Plačiau apie Altec-19 skaitykite čia.Tamsi1

              • This reply was modified 2 years, 1 month ago by Belas.
              #9726
              Belas
              Keymaster

                Muzikos mylėtojams kelią į labai gerą įrašų atkūrimą rodo didžiųjų įrašų studijų garso kontrolės kambariai. Žinoma, jei kalbame apie siekį kokybiškai atkurti muziką, o ne apie rinkodarą.
                Vieni geriausių buvo anksčiau čia paminėti TAD didieji monitoriai. Šiandien pažvelkime giliau.

                TAD padalinį Kalifornijoje 1975-ais įkūrė Pioneer. Šio Japonijos gamintojo tikslas buvo vienas – sukonstruoti tokius studijinius garsiakalbius, kad TAD/Pioneer garso monitoriai būtų geriausi.
                Garso monitorių struktūros išrasti nereikėjo – studijose ir kino salėse seniai buvo įsitvirtinusios 2-juostės AS su dideliais žemadažniais ir AD ruporais. Garsiakalbiai yra pagrindinis AS komponentas, todėl TAD nuo to ir pradėjo.
                Vilčių patobulinti garsiakalbius teikė Pioneer gamykloje buvusi įranga kompresinių draiverių membranoms iš gryno berilio pagaminti. Iš JBL į TAD atėjęs dirbti Bart Locanthi atsinešė daugiau didelio jautrio ŽD ir AD garsiakalbių gamybos know-how, todėl po 4 metų buvo sukurti puikūs 4 colių TD-4001 draiveriai bei didelio jautrio 16“ TL-1601 žemadažniai su itin mažais iškraipymais visam modernių įrašų dinaminiam diapazonui atkurti. Dar po kelių metų (1983 m.) pasirodė aukščiausios kokybės TAD “Profesionalūs Studijų Monitoriai”  TSM-1 ir TSM-2.

                Berilio membranos, labai stiprūs Alnico magnetai, preciziški fazės adapteriai, draiverių membranų pakabos iš specialaus polimero, žemadažnių kompozicinės membranos ir akordeono pakabos leido sukurti puikius plačiajuosčius garsiakalbius 5-ioms muzikos oktavoms atkurti. Kadangi didžiųjų TD-4001 kompresinių draiverių berilinių membranų rezonansas (membranos lūžių zonos pradžia) persislinko aukščiau girdimumo ribos (>20 kHz), TAD kompresinius sumontavus į gerai parinktus ruporus, nebereikėjo dažninės koregavimo glotniai monitorių dažninei gauti. Akivaizdu, kad TAD monitorių AD modulis su TD-4001 dičkiu lengvai atkuria AD diapazoną ir įrašų dinamiką su labai mažais iškraipymais.

                Žemiau paveikslėlyje TD-4001 dažninė ir iškraipymai padavus 1W galią. AD modulio efektyvumas toks didelis, kad vienas monitorius su 1 Vato galia sukuria labai didelį (110 dB@1 m) garsumą, iškraipymuose vyrauja klausą mažai erzinanti antroji netiesinių iškraipymų harmonika, o bjaurioji trečioji prie 110 dB garsumo išlieka nedidelė (~0,8 %).
                Paveikslėlyje TD-4001 su 200 Hz 90×40 garso sklaidos ruporu dažninė ir iškraipymai (matavimai atlikti Brüel & Kjær analoginiais matuokliais):
                TD-4001 FR ir THDNerasčiau ką kritikuoti šioje anų laikų audio žurnalo reklamoje apie TD-4001:TD-4001 booklet_iš žurnaloTAD inžinieriai monitoriuose nusprendė naudoti labai selektyvius pasyvinius filtrus. Sudėtingas ir brangus pasirinkimas, bet techniškai tai teisingas sprendimas.
                Didžiųjų TAD monitorių filtrai: TAD filtrai

                Paveikslėlyje TSM-2 monitorių deklaruojama dažninė ir iškraipymai:TSM-2 dažninė

                TSM-2 deklaruojami parametrai:2402 parametrų lentelė

                Galima sakyti, kad TAD pavėlavo, nes devintajame dešimtmetyje kūrėsi nedidelės namų įrašų studijos, daug didžiųjų užsidarė, didelio jautrio monitorių rinkai reikėjo vis mažiau. Monitorių gamybą TAD nutraukė pirmiausia, sumažino garsiakalbių nomenklatūrą. Neseniai sužinojome, kad Pioneer dalimis nupirko kažkokie investiciniai fondai, profesionalių garsiakalbių konstravimo padalinys TAD užsidarė ir pačių geriausių garsiakalbių 2-juostėms AS sukonstruoti nebeliko. Vienas pagrindinių TAD konstruktorių S. Kinoshita 1984-ais įsteigė Rey Audio ir įsitvirtino siauroje studijinių garso monitorių rinkoje. Kinoshita iki šiol gamina aukščiausios klasės didelio jautrio studijinius dvijuosčius monitorius, bet perspektyvos liūdnos.
                Esant progai, visiems kokybiško garso mylėtojams siūlyčiau į muzikos kambarius nusipirkti TAD monitorius, pritaikytus pastatyti ant grindų ir galinčius itin kokybiškai atkurti įrašus iš bet kokio signalo šaltinio.2402-kambaryje_red

                • This reply was modified 6 months ago by Belas.
              Viewing 6 posts - 11 through 16 (of 16 total)
              • You must be logged in to reply to this topic.