Apie ausines

Audiofilas Forums Akustikos inžinerija Ausinės Apie ausines

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #843
    Belas
    Keymaster

      Ausinės yra akustinis keitiklis, kurio skleidžiamus aukštesniuosius dažnius girdime per orą, o žemieji dažniai klausos organus pasiekia stūmoklio principu, membrana ir ausies būgnelis yra tampriai surišti. Kadangi žemuosius dažnius kokybiškai atkurti kolonėlėmis sunku (brangu), ausinės yra puiki alternatyva – žemuosius ausinės gali atkurti puikiai. Ausinės turi kitų privalumų: mažesni iškraipymai, plačiajuostis keitiklis užtikrina garso sinfaziškumą, nėra sklaidos problemų. Garsą neįtakoja aplinka, todėl ausinės yra labai tiesiškas plataus dinaminio diapazono muzikos klausymo įrenginys.
      Ausinės turi esminį trūkumą – muziką girdime ne iš priekyje esančios scenos, o persikelia į klausytojo galvą.

      Ausinėse gali būti panaudoti visi žinomi signalas-garsas keitikliai. Netgi kondensatoriniai, kuriuos suvaldyti kolonėlėse sunku. Būtent kondensatorinės yra geriausiai muziką atkuriančios ausinės.
      Kartais svarbu tam tikros vartojimo sąvybės ir tada galime rinktis ausines-kamštukus. Šiais laikais galima užsisakyti mūsų klausos padargams pritaikytų kamštukų ir su Svarovskio kristalais ant jų. ?

      Turėjau visokiausių, bet labiausiai suviliojo elektrostatinės (kondensatorinės) ausinės.  Nesu klausęs geresnių už Stax, bet kažkada Kalifornijoje taip pat klausiau 8-ajame XX a. dešimtmetyje daug triukšmo sukėlusių šveicariškų Jecklin Float elektrostatinių.

      Anglijos ir šveicarijos galvos

      • This topic was modified 5 days, 19 hours ago by Belas.
      #6978
      Belas
      Keymaster

        Diskusijoje bičiulis Darius patvirtino, kad geriausiai muziką atkuria elektrostatinės ausinės, bet stebisi kodėl įrašų studijose dažniausiai naudojamos elektrodinaminės.

        Elektrostatinės yra brangios, reikalingas poliarizuojančios įtampos šaltinis ir A-klasės galios stiprintuvas. Jei elektrostatinių varža 8 Omai, stiprintuvo galia turi būti ne mažiau 10 W. Pažvelgę į Stax ausinių kainas pamatysime, kad „elektrostatiniam“ komplektui reikia apie 10 kartų daugiau negu dinaminėms ausinėms.
        Elektrodinaminės ne tik pigesnės, bet garso inžinieriams tokios patogesnės; galima rinktis uždaras, atviras arba į ausis įkišamas. Galima pasikeisti laidus, pagalvėles, jungtis. Dinaminės yra atspariausios signalo perkrovimui, jas lengva transportuoti. Elektrostatinės priešingai – yra gležnos, nepritaikytos kažkur vežtis, naudojami specialūs aukštos įtampos laidai,  yra atviro tipo, todėl netinka naudoti koncertinėje ar triukšmingoje aplinkoje.

        Jei kalbame apie muzikos įrašus studijose, tai šiais laikais įrašymas vyksta etapais. Pirmajame etape svarbiausia yra teisingai parinkti mikrofonus ir įrašyti muzikos fragmentus. Tai techninis darbas, todėl patogiausia naudoti ausines ir čia praktiškai tinka bet kurios. Antrajame etape garso inžinieriai atlieka įrašytų epizodų atrinkimą ir sujungimą į kūrinį. Taip pat techninis darbas, kur patogiau naudoti ausines. Paskutiniajame etape atliekamas garso suvedimas, čia svarbu girdėti stereo, todėl dirbama garso kontrolės kambariuose su studijiniais monitoriais. Jei nutiktų, kad garso suvedimui studijos nebūtų – toks hipotetinis atvejis – garso inžinieriai tikriausiai naudotų elektrostatines.

        Nuotraukoje Niujorko Metropolitan operos teatro solisto Džono Osborno įrašų sesija Kauno Filharmonijoje 2016-ais. Įrašų kambaryje garso inžinieriai Aleksandra ir Vilius Kerai iš Baltic Mobile Recordings įrašų studijos elektrodinaminėmis ausinėmis seka partitūrą ir iš scenos girdimą grojimą. Įrašų sesija_Vilius ir Aleksandra

        Plačiau apie tai trumpame filmuke-tyzeryje.
        A Tribute to Gilbert Duprez albumo suvedimą garso inžinieriai atliko didelėje stacionarioje studijoje Berlyne.

        • This reply was modified 2 months, 1 week ago by Belas.
        #6987
        Belas
        Keymaster

          Man buvo naujiena, kad garso inžinieriai skaito natas, seka muzikantus, o pastebėję klaidas siunčia į sceną dirigentui komandas. Vilius ir Aleksandra Kerai baigę konservatoriją, yra profesionalūs muzikantai. Ruošėsi darbui  įrašų studijose, todėl užsienyje įgijo garso inžinieriaus ir tonmeisterio išsilavinimą. Ruošiant Džono Osborno albumą mačiau, kaip Vilius organizuoja įrašymą. Jei pastebi kažkokia klaida – taip buvo nutikę su trambonininku, epizodas buvo kartojamas. Laikinojoje studijoje Kauno filharmonijoje Aleksandra atidžiai sekė natas, grojimą iš scenos klausydama Genelec monitoriais. Garso suvedimo etape darbo imasi tonmeisteris Aleksandra, bet ten garsas sklinda iš studijinių garso monitorių. Vilius studijoje

          Vilius Keras Metropolis studijoje.
          BMR studijai sekasi, studija sulaukusi tarptautinių apdovanojimų.

          • This reply was modified 5 days, 19 hours ago by Belas.
        Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
        • You must be logged in to reply to this topic.