Kas ta Audiofilija?

Audiofilas Forums Mano sielos ruporas Audiofilija Kas ta Audiofilija?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #577
    Belas
    Keymaster

      Muzika, vynas ar kava yra žmonių sukurti dalykai. Nuolat kintantys, nepakartojami ir laike nesustabdomi. Muziką arba maistą tyrinėjame klausydami, ragaudami. Kadangi ragautojai skirtingi ir nuolat kintantys, vertinimai yra subjektyvūs. Muzikos grožio ir maisto skonio moksliniais metodais vertinti sunku, nes mokslas tyrinėjimus apibendrina. Kitaip sakant, Elenutės ar Jurgio emocijos skirtingos.
      Garso atkūrimo sistemos (GAS) yra stacionarūs objektai. Kaip visi techniniai objektai taip ir GAS konstruojami moksliškai, garso aparatūra gaminama atitinkamomis technologijomis, įrenginių eksploatacija surašyta vartojimo instrukcijose. Taigi, GAS yra inžinerijos, bet ne subjektyvaus vertinimo sritis, kurią objektyviai apibūdiname parametrais. Griežtai žiūrint, GAS su muzika nieko bendro neturi.

      Objektyvus ir patikimas muzikos įrašų atkūrimo sistemų vertinimas pagrįstas moksliniais-inžineriniais tyrinėjimais ir tinkamai organizuotomis aparatūros perklausomis. Seniai suvokiau – jei netrukdo fizinė negalia, nėra išankstinio nusistatymo ar materialinio suinteresuotumo, objektyvūs GAS kokybės vertinimai atitinka subjektyvius muzikos klausytojo vertinimus.

      • This topic was modified 2 years, 9 months ago by Belas.
      #3759
      Belas
      Keymaster

        Amerikietis Nelson Pass yra vienas labiausiai patyrusių elektronikos kūrėjų, kurio patentais buvo grįsti vieni geriausių Threshold stiprintuvai. Nelsonas taip pat buvo įkūręs “Forte”, kur matydavome pigesnių galios ir pradinių stiprintuvų. 1991-aisiais N.P. įkūrė Pass Labs, iki šiol stiprintuvų rinkoje lyderiaujantį stiprintuvų gamintoją. Norėdama išsiplėsti, 1997 m. iš Nelsono dirbtuvių Pass Labs persikėlė į didesnes erdves. Nuo 1998-ųjų Joe Sammut užėmė  Pass Labs vadovo vietą, o Nelsonas pasiliko kurti savo dirbtuvėse po First Watt vėliava. Elektronikos specialistas bandė žengti į akustikos rinką, bet žymesnių projektų nesu matęs.
        Dar Sovietų laikais su Nelsonu bendravo mano bičiulis Alex M., o aš gaudavau man svarbios dokumentacijos apie Threshold stiprintuvų suderinimą. Metais už mane jausnesnis N.P. išlieka aktyvus – pernai Tokijo TIAS parodoje mačiau naują First Watt stiprintuvą.

        Pažvelkime kuo šis aukščiausios kategorijos inžinierius-išradėjas gyvena, kokią aparatūrą turi ir kokiomis kolonelėmis Nelsonas P. klauso muziką.Pass

        #5182
        Belas
        Keymaster

          Visi tikime, kad turime gerą GAS. Daugybė šnekančių, kad žino kuris stiprintuvas skamba geriausiai, kad žinotų kurias kolonėles pirktų – tik duokit pinigų!

          Išsirinkti aparatūrą gali būti klaidu, bet nėra sunku. Yra objektyvių kokybės vertinimo būdų, tinkančių profesionalams ir garso teorijos nemėgstantiems praktikams. GAS kokybės suvokimo dalykai aprašyti straipsniuose, bet pardavimo rinkodara stengiasi išmušti iš tiesaus kelio. Ramina tai, kad aparatūros klausymo ir pasirinkimo klaidos kartu yra malonumas. Klaidos nebaisios, nes palengvina kelionę aukštyn.

          F. Toole ir E. Olive iš Harman 1994-ais padovanojo mums puikų straipsnį – “Girdėjimas yra tikėjimas ar Tikėjimas yra Girdėjimas: aklasis prieš tyrinėjimą matant ir kiti svarbūs dalykai” (Hearing is Believing vs. Believing is Hearing: Blind vs. Sighted Listening Tests, and Other Interesting Things). Buvo ištyrinėta žinių ir klausomos muzikos įtaka, klausytojų amžius, lytis ir pateiktos išvados. Įrodyta, kad įtaką kokybės vertinimui darė aparatūros gamintojo žinojimas. Pasirodo, išreklamuotas gamintojo vardas svarbesnis negu girdimas garsas. Štai kodėl aklieji testai patikimesni. Įdomi kita išvada – nepatyrusių tyrinėtojų-vyrų išvados beveik sutapo su patyrusių. Straipsnio autoriai sutiko kelis itin įžvalgius (canny) nepatyrusius, o nepatyrusių vyrų ir moterų rezultatai sutapo. Viva la similarite! – sušuko tyrinėtojai.
          Straipsnį galite parsisiųsti iš čia.

          Kiekviena sritis reikalauja žinių. Skaičiau, kad šis pležas labai geras, bet nežinočiau nuo kurio galo pradėti tyrinėti… Kuri geriausia

          • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
          #6705
          Belas
          Keymaster

            Simon Mears patyręs muzikos mylėtojas iš U.K. Paskutinioji jo konstrukcija su ruporais nuotraukoje. Simonas M. teigia, kad mažame kambaryje tokia GAS yra geriausias pasirinkimas. S. M. gyvena Brighton netoli Londono, kviečia atvykti paklausyti.Simon Mears

            • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
            #9526
            Belas
            Keymaster

              Keli sakiniai apie garso sistemas.

              Garso atkūrimo sistemos būna profesionalios ir buitinės. Profesionalios konstruojamos akustikos ir elektronikos mokslo bazėje. Garso kokybės prasme, aukščiausias taškas yra didžiųjų įrašų studijų garso kontrolės kambariuose naudojamos GAS, kur matome techniškai pagrįstus sprendimus akustiškai paruoštuose kambariuose. Profesionalios GAS konstruojamos naudoti sunkiomis  sąlygomis, turi būti patikimos, būna sudėtingos, didelių gabaritų ir brangios.
              Buitinės garso sistemos skirtos masiniam naudojimui, paprastesnės struktūros, trumpesnio naudojimo laiko, mažesnių gabaritų ir nebrangios. Buitinės prasidėjo nuo lempinių stiprintuvų su plačiajuosčiais garsiakalbiais, nukeliavo iki 1996-ais priimto DIN 45500 standarto reikalavimus atitinkančių tranzistorinių Hi-fi stereo sistemų su kolonėlėmis uždaruose korpusuose. Buitinė aparatūra pagrinde vystėsi ne garso kokybės, bet gabaritų, kainos mažinimo ir kuo didesnių pardavimų kryptimi. Atėjus skaitmeninei erai, įrašų studijos persikėlė į namus, didžiosios studijos nebegalėjo išgyventi, krito didžiųjų garso kontrolės monitorių poreikis, sumažėjo didelio jautrio ŽD garsiakalbių ir kompresinių AD draiverių gamyba. Profesionalią aparatūrą pajėgė konstruoti keli didieji gamintojai, bet rinkos spaudimo neatlaikė ir bankrutavo arba pasitraukė. Buitinės aparatūros rinkoje konkurencija taip pat tapo  nepakeliama ir rinkoje įvyko perkrovimas – didieji Japonijos gamintojai ėmė gaminti namų kino įrenginius, vaizdo monitorius, išmaniuosius telefonus, žaidimų įrangą. Nedidelė dalis buitinės garso aparatūros – ypatingai kolonėlės – būna analogiškos profesionaliems monitoriams, bet tai daugiau išimtis iš taisyklės. Konkurenciniam spaudimui rinkoje sumažėjus, atsirado vietos sugrįžti seniems projektams, bet iš šiuolaikinių Klipsch, Tannoy, Yamaha, JBL, Altec anos garso kokybės nesitikėkite; šiuolaikinėse „retro“ stiliaus kolonėlėse kitokie garsiakalbiai, šiuolaikinius juostinius magnetofonus sukūrė dizaineriai, vinilo diskai, lempiniai stiprintuvai daugiau skirti mažiau patyrusiems išsibandyti arba pasipuikuoti.
              Objektyvius aparatūros vertinimus išstūmė rinkodara, kai  siūloma rinktis klausant. Nepavykus, nupirktos aparatūros „muzikalumo“ siūloma ieškoti brangiais laidais, spygliais po kolonėlėmis. Hi-fi standartas buvo nukreiptas kuo tikroviškesnio stereo įrašų atkūrimo kryptimi, o High-end aparatūros turėtojų zonoje stebime interpretacijas „pagerinti“ įrašą. Kitas šios neapibrėžtos sąvokos ypatumas – kuo didesnė kaina. Išskirčiau dvi sąlygas high-end aparatūrai įsitvirtinti – žmonių turtėjimas ir prastas akustikos bei elektronikos išmanymas.

              • This reply was modified 7 months, 1 week ago by Belas.
            Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
            • You must be logged in to reply to this topic.