Audiofilas › Forums › Akustikos inžinerija › Akustika ir kolonėlės › Didelio jautrio GAS › Kur rasti jautrių kolonėlių?
- This topic has 69 replies, 2 voices, and was last updated November 16, 2022 at 22:10 by Belas.
-
AuthorPosts
-
December 17, 2021 at 11:14 #7983
Prieš 50 metų rinkoje didelio jautrio kolonėlių nebuvo daug, bet nusipirkti buvo galima. Jautrios kolonėlės didelės ir brangios, žmonės gyveno kukliau, todėl rinka sparčiai slinko link mažųjų AS. Daugiausia didžiųjų kolonėlių konstruktorių ir gamintojų buvo JAV, bet Altec Lansing, JBL, Klipsch, Electro-Voice neatlaikė konkurencijos ir viena po kitos užsidarė. JBL išsilaikė ilgiausiai, bet ir jų gamybos programoje didžiųjų AS nuosekliai mažėjo.
Europoje situacija dar prastesnė. Tannoy programoje būdavo keli didelio jautrio kolonėlių modeliai, bet išgyventi buvo galima tik iš mažesniųjų AS pardavimų. Japonijoje buvo kitaip. Ten buvo jautrių AS gamintojų, bet daugelis jų sekė kolegų iš JAV pėdomis. Nukopijavus garsiakalbius ar kolonėles tikėtis sėkmės Vakarų šalyse nebuvo galima, bet mažose erdvėse gyvenantys japonai muziką mėgo klausyti per dideles kolonėles. Japonų Fostex, Technics, Onkyo pavyko prasiskverbti į JAV rinką, bet Vakarų pasaulis jau kunkuliavo naujomis madomis. Į tolimus kraštus eksportuoti dideles dėžes, organizuoti aptarnavimą ir nieko neuždirbti japonams netinka, bet jie galėjo aprūpinti didelę vietinę rinką. Sekėsi taip gerai, kad Japonijoje radosi neracionaliai brangių, egzotinių ruporinių AS gamintojų. Goto arba ALE mažai ką nuveikę akustikoje, bet šeimyniniuose cechuose gamino tik didelio jautrio garsiakalbius, ruporus ir kolonėles. Maža gamyba būna brangi, nedidelės įmonės negali daug skirti projektavimui arba investuoti į kokybės kontrolę. Audio Note (Kondo), Coral, YL, Goto, ALE, Tatematu, Yamamoto, Sano, Gip Laboratory, Feastrex, Kinoshita studijiniai monitoriai, aprūpindavo Japonijos rinką ir sugundė ne vieną vakarietį nusipirkti brangių komponentų arba daugiajuostes ruporines kolonėles už lėktuvo kainą.
Kaip visame pasaulyje taip ir Japonijoje muzikos mylėtojai nėra labai turtingi, tačiau išprusę ir darbštūs. Japonai suprato, kad nudėvėtas JBL arba Altec dičkes galima restauruoti, klausyti puikų garsą už veltui – bet kada tokias parduosi ir dar uždirbsi. Iš JAV aukcionų japonai šlavė viską kas buvo parduodama. Iš paskos ėjo kitų Rytų šalių kokybiškos muzikos mylėtojai. Vakariečiams nubudus paaiškėjo, kad antrinėje rinkoje nieko nebelikę. Arba reikia pirkti naujas-brangias Westlake, Avantgarde, JMF.Didelio jautrio kolonėlės geriau atkuria mikrodinamiką ir yra vienintelė priemonė kokybiškai atkurti visą šiuolaikinių įrašų dinaminį diapazoną. Jei norime išgirsti tokį garsą kaip iš scenos, reiktų dairytis tų didelių kolonėlių su ruporais.
Maždaug prieš 30 metų Kalifornijoje pasisekė nupirkti gerai išlaikytas Altec Lansing Model 19 kolonėles, kurias klausiau ~15 metų. Altec-19 iškeliavo pas kitą muzikos bičiulį, bet liko Lietuvoje. Šiandien nusprendžiau pasidalinti surinktomis nuotraukomis, kur matyti didžiųjų AS gyvenimas. Kasdien įkelsiu po vieną – gal tai paskatins Lietuvoje rastis panašių vietų?
Altec Lansing A-7, No Trunks džiazo klubas, Japonija.- This topic was modified 2 years, 12 months ago by Belas.
December 19, 2021 at 10:52 #8007JBL 2395 akustinės linzės didžiosiose JBL kolonėlėse Jazz Spot Basie klube Japonijoje.
- This reply was modified 2 years, 11 months ago by Belas.
December 20, 2021 at 12:00 #8028December 21, 2021 at 17:12 #8058Kolonėlės su Altec 604-8G koaksialiniais vilioja ateiti į šį Japonijos barą paklausyti muzikos.
December 22, 2021 at 13:13 #8060Jazz Cafe (Japonija) daug aparatūros. Didžiosios kolonėlės yra JBL 4435 studijiniai monitoriai.
December 24, 2021 at 11:14 #8065Altec Lansing koaksialiniai buvo vienas nuostabiausių išradimų. 1960 m koaksialinis 601B kainavo 120 $, 602B – 142, o 605A – 177. Dabar tai būtų 1000, 1300 ir 1500 $ atitinkamai.
1944 m. pasirodęs Altec 604 rinkoje išbuvo ilgiausiai – 54 metus iki Altec Lansing įmonės uždarymo (1998). Įsitvirtino studijose, ilgą laiką buvo vyraujantys garso įrašų kontrolės garsiakalbiai. Šiuos koaksialinius taip pat naudojo kiti AS gamintojai. Pradžioje Altec-604 buvo su Alnico magnetais ir sektoriniais ruporais, vėliausi 604-8K – su ferito magnetais ir Mantaray ruporais. Nežinočiau šiuolaikinių koaksialinių garsiakalbių, galinčių nurungti Altec-604.Japonijoje Jazz Cafe yra UREI 839 monitoriai su Altec 604-8G ir Altec 515 žemadažniais. Retai sutinkamas modelis, nes UREI stipriau buvo sukibę su JBL ir naudojo JBL žemadažnius. Tie mažesni monitoriai su Altec-604E taip pat pilnaverčiai aparatai atkurti moderniausius muzikos įrašus.
- This reply was modified 2 years, 11 months ago by Belas.
December 25, 2021 at 14:37 #8070Nežinočiau šiuolaikinių koaksialinių garsiakalbių, galinčių nurungti Altec-604.
Altecu žemadažniai yra geri, bet koaksialiniai garsiakalbiai, jų ruporai, yra labai prasti.
Jeigu kažkas turi Lietuvoje Altec koaksialus, būtų įdomu parungtyniauti, ŽD ruože pranašumas greičiausiai būtų Altecu pusėje, bet VD ruože Altecai neturi jokių šansų laimėti.
- This reply was modified 2 years, 12 months ago by Dmitrij.
December 25, 2021 at 21:35 #8074Monitoriai su Altec-604 buvo naudojami didžiosiose įrašų studijose, todėl mūsų muzikos mylėtojams palinkėčiau tokių kolonėlių.
Kategoriškam kolonėlių konstruktoriui Dmitrij siūlyčiau rasti kitą vietą įvairių didelio jautrio koaksialinių garsiakalbių palyginimui.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sugrįžkime prie temos.
Nuotraukoje 1952-ųjų Altec-604C Sapporo bare Japonijoje.- This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
December 26, 2021 at 10:46 #8081JBL 4344 Jazz-Cafe Japonijoje.
December 27, 2021 at 19:30 #8137 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.