Mūsų kolonėlės

Audiofilas Forums DIY: gaminamės patys Kolonėlės Mūsų kolonėlės

Viewing 10 posts - 41 through 50 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #6813
    Belas
    Keymaster

      Bičiuli Archer, ar esi klausęs TAD 2402 arba 2404 monitorius? Jei patiko ar nebūtų buvę geriau nusipirkti gamyklinius?

      • This reply was modified 3 years, 6 months ago by Belas.
      #6815
      Archer
      Participant

        Apie akustini slopinimą nepagalvojau, o tiksliau pasakius, negalvojau, kad čia taip svarbu. Atvirai pasakius nežinau kas galėtu atlikti akustinį derinimą. Suprantu, kad susidūriau su dar viena problema kurią reikės kažkaip išspręsti.

        #6816
        Archer
        Participant

          Klausiau TAD 2404 pas Richardą S. Londone.
          Gamyklines nusipirkti praktiškai buvo neįmanoma. Ieškojau visur Japonijoje, po viso pasaulio forumus etc., bet nesėkmingai. Galėjau rasti tik
          2402 kopijas mano galva neprofesionaliai pagamintas arba neatitinkančias mano standartams. Esu perfekcionistas ir mėgstu, kad viskas butu atlikta 110%. Į kompromisus kokybės klausimu nesileidžiu. Prašydamas pas ką nors patarimo ar pagalbos visą laiką įsitikinu, kad tas žmogus gali duoti tinkama patarimą. Richard S. paminėjo, kad lankėsi pas jus ir papasakojo apie jūsų žinias ir profesionalumą. Esu maloniai nustebintas, kad randate laisvą minutę, nuoširdus dėkui.

          • This reply was modified 3 years, 6 months ago by Belas.
          #6819
          Belas
          Keymaster

            TAD/Pioneer pagaminę nedaug studijinių monitorių. Prieš 6 metus ebay mačiau parduodamus 2404 už 60 kUSD. Jei 1998-ais 2402 kainavo 7480 USD, vertinant infliaciją 2015-ais būtų maždaug 11 tūkstančių. Galbūt dėvėtos 2404 už 60 gera investicija, bet tai brangu.
            Panašu, kad techniškai tvarkingų kopijų neturi niekas. Nukopijavus filtrus, sumontavus analogiškame korpuse originalius garsiakalbius, kolonėles reikėtų užpildyti tokia pačia garso slopinimo medžiaga kaip darė monitorių gamintojas. Tik tada kolonėlių efektyvus tūris būtų koks TAD monitoriuose, FA dirbtų “projektiniame” režime, būtų deklaruojama dažninė ir kiti parametrai. Žinoma, garso slopinimas korpuse gali būti padarytas kitoks ar net geresnis, bet tada reikia kitaip suderinti kolonėlių filtrus. Matyti, kad klonuotojai apie tai nesusimasto.
            Bet kuriuo atveju, didelio jautrio AS su TAD TL-1601 žemieji bus gerai kontroliuojami, nes bus geras palyginti lengvų ir didelių membranų akustinis slopinimas. Reikia paminėti, kad TAD monitoriai palyginti mažuose korpusuose, todėl TL-1601 potencialas nėra pilnai išnaudotas. Mažesnes AS pagaminti pigiau, tokias paprasčiau transportuoti, studijoje mažesni vidutinio lauko grindiniai monitoriai užima mažiau vietos. Namų muzikos kambariui būtų galima naudoti extended bass ŽD modulio su FA aproksimaciją, leidžiančią atkurti dažnius nuo maždaug TL-1601 rezonansinio dažnio (nuo maždaug 30 Hz).

            Iš šiuolaikinių didelio jautrio AS paminėčiau JMF Audio dvijuostes su 15“ žemadažniu ir beriliniu TAD TD-4001. Klausiau JMF HPM500, muziką šios AS atkuria puikiai. HPM500 yra brangios, sunkiuose nepatogių proporcijų korpusuose – 83 cm pločio daiktui įnešti reikalingos labai plačios durys. Pasakojo, kad Maskvos JMF dileriai HPM500 įkėlė pro langą.
            Geras didelio jautrio AS gamina amerikiečių Westlake Audio. Daugiausiai matome daugiajuostes, bet turi dvijuostės Tower-12, kurios skamba labai gerai. 2010 kainyne matau 49888 USD už pasyvinių Tower-12 komplektą. Westlake siūlo pagerintą Tower-12 variantą su aktyviu MRX-2 dalytuvu, papildomai sumokant 23700 $. Ar šiuolaikinės HPM500 arba Tower 12 atkurtų muziką geriau už TAD 2402 pasakyti sunku, bet TAD monitoriai aktyviniame režime būtų stiprus konkurentas bet kuriems 2-juosčiams garso monitoriams su 15″ žemadažniu.

            • This reply was modified 3 years, 6 months ago by Belas.
            #6832
            Archer
            Participant

              Dabar pradėjau žvelgti į 2402 projektą iš kito kampo. Anksčiau galvojau nukopijuoju krosoverius, kolonėlių korpusą su ruporais ir projektas baigtas. Matau toli gražu ne taip viskas paprasta.

              Ar jūs sutiktumėt už atlygį padaryti 2402 akustinį derinimą?

              • This reply was modified 3 years, 6 months ago by Belas.
              #6846
              Belas
              Keymaster

                Projektas man įdomus. Neabejoju rezultatu – šios kolonėlės muziką atkurs gerai, bet reiktų pasistengti išspausti viską ką leidžia toks korpuso dydis ir TD-4001 kompresinis draiveris TH-4001 rupore. Jei imtis AS derinimo, korpusai turėtų būti atsiųsti į Kauną.

                Jei pasiklausymas su pasyviniais filtrais ir palyginimas su aktyviniu jungimu būtų įdomus, eksperimentui pasyvinį TN2 filtrą surinkčiau pats. Jei būtų nuspręsta 2402 klausyti su pasyviniais filtrais, siūlyčiau rinktis tą už 1600.

                • This reply was modified 3 years, 6 months ago by Belas.
                #9433
                Belas
                Keymaster
                  Radosi proga sugrįžti į jaunystę.
                  “Nuogi ant slenksčio” roko grupės scenoje buvo mano gamybos kolonėlės su 4A-32. Šie kino garsiakalbiai buvo geriausi plačiajuosčiai, o ypatingai tie iš Leningrado ЛОМО gamyklos. Buvo didžiausias deficitas, bet kažkaip pavyko “suveikti”.

                  Neseniai vėl nusipirkau kelis. Vieną padėsiu į “muziejų”, o iš kito pasigaminsiu kolonėlę į sodybą. Turiu per ką klausyti žinias ar šeštadieninę “Pakartot”, bet ta su 4A-32 bus bevielė, su D-klasės stiprintuvu ir akumuliatoriais. Padėsiu ant pievos ir visur aplink turėsime neblogą garsą.

                  Po restauracijos/profilaktikos išmatavau parametrus. Visi keturi 4A-32 skirtingo jautrio, todėl stereo sistemai reikėtų atrinkti iš didelės partijos. Neįveikiamas dalykas… Deklaruoti rezonanso dažniai pasikeitę, nuvažiavę į ~50 Hz. OB kolonėlėms su plačiajuosčiu tai nėra svarbu, nes dažninė nuo maždaug 70 Hz krentanti. VD dažniai būna paryškinti, akustinis slopinimas geras, todėl garsas gerai suvaldomas, raiškus.

                  Ekspromtu nufilmavau, filmukas čia ir dalinuosi keliomis nuotraukomis. Tikroji AS duos geresnį garsą, negu iš “metrologinės” kolonėlės nedideliame kabinete su mikrofonu iš išmaniojo.
                  “Metrologinė” kolonėlė:

                  Metrologinė-AS

                  4A-32-tyrimas

                  Konstrukcija

                  Jautrio-tyrimas

                  Kompleksinė varža                           Kompleksinė varža ŽD ruože parodo rezonanso dažnį f0 FR artimame lauke ir iš 20 cm

                  Dažninė “artimame lauke” – raudona ir iš 20 cm – juoda.

                  • This reply was modified 1 year, 3 months ago by Belas.
                  #9445
                  Belas
                  Keymaster
                    Patikrinau energetinį “aktyvinės” OB kolonėlės su 4A-32 plačiajuosčių efektyvumą. Klausant su D-klasės stiprintuvu tyliai, naudojama ~1 W, garsiai elektros suvartojimas padidėja iki 3 W. Tada bus maždaug 98 dBC garsumas ir dar apie 3 dB rezervo. Prognozuoju, kad standartinio nebrangaus 12V 6,5 Ah akumuliatoriaus užteks ~30 valandų klausyti garsiai. Užsisakiau nedidelį saulės elektrinės komplektą ir tada būsiu visiškai nepriklausomas nuo elektros tinklo ir jungiamųjų laidų.
                    FB grupėje kažkas paminėjo konkurentą, neva neapsimoka gaminti, yra pramoninis JBL Partybox 310 (~500 €). Šiame sumontuoti du 6,5″ guminiai garsiakalbiai, todėl reikalingas galingas stiprintuvas.
                    Man nepatinka, nes mažo jautrio autonominei sistemai reikia daug elektros ir brangių akumuliatorių. Diskotekoms tinka, bet aš renkuosi garsą iš didelio jautrio 4A-32 plačiajuosčio. Na ir kaina – projektui išleisiu gal šimtą ir malonių dienų pasigaminti. Techninė užduotis suformuota, imsiuosi gamybos.Efektyvumo matavimas
                    • This reply was modified 1 year, 1 month ago by Belas.
                    #9534
                    Belas
                    Keymaster

                      12″ plačiajuostis bus sulankstomoje, metro pločio lentoje. Galvoje dvi mintys, todėl projektą pavadinau “PiKo”.
                      Pirmosios 6 minutės pažiūrėti, paklausyti, pakritikuoti.
                      PiKo_small

                      Matuoti atvirųjų AS dažninę kambaryje yra slidinėjimas aplink akustiką, bet galite pažiūrėti ką rodo mikrofonas iš maždaug 1,8 m atstumo:Dažninė-kambaryje

                       

                      • This reply was modified 1 year, 3 months ago by Belas.
                      #9538
                      Belas
                      Keymaster

                        Aplink garsą klaidžiojančių įvyko diskusiją, kuria trumpai pasidalinsiu.

                        Kaip be aukštadažnio jus ten klausot?
                        Klausot radijo taško su šelako prieskambiu ir norit įrodyt kad plačiajuostis blogai
                        ?”
                        Atsakiau –
                        muzikos atkūrimui reikalingas taškinis garso spinduliuotuvas. Pridėti AD garsiakalbiuką galima, dažninė bus lygesnė, bet tada nukenčia kiti parametrai. Pajungti AD per kondensatorių yra prastas sprendimas, reikėtų apriboti plačiajuosčio darbą ir… gaunasi prasta dvijuostė.
                        Dvijuostę reikia konstruoti iš dviejų specializuotų – ŽD ir AD plačiajuosčių.

                        Kaip pačio įspūdžiai ir koks plačiajuostis buvo panaudotas?
                        Viskas pagal mokslą ir kaip tokiame skyde gali dirbti senas, profesionalus plačiajuostis Ломо 4A-32.
                        Projektas dar nebaigtas. 4A-32 seniai žinau, būdavo sunku nusipirkti, naudodavome vokalinėse, el. vargonų ir gitarų kolonėlėse. Leningrado specialistams pavyko susitelkti ir nukopijuoti anų laikų vakarietišką dičkį. Taigi, mano įspūdžiai nepasikeitę – Lomo 4A-32 yra geras plačiajuostis už pigiai.

                        Na čia dabar !!! Česlovai, kas čia dabar prieš visus principus?
                        Viskas pagal seniai žinomus principus – plačiajuostis atviroje dėžėje tinka melomanui ir neturtingam “audiofilui” muziką namie paklausyti.

                        Optimalaus atstumo klausyti plačiajuostį “lentoje” arba atvirame korpuse nėra, nes garsas priklauso nuo atstumo iki kambario sienų, grindų. Filmuke mikrofonas (kamera) stovi semi-realioje padėtyje – apie 2 m atstumu, maždaug 80 cm aukštyje. Trečiajame filmuko epizode su kamera pavaikščiojau iš kairės į dešinę garso kitimui pademonstruoti; “PiKo” kolonėlės garsas kito nežymiai.

                        O tai yra kažkoks vadovas, gairės OB kolonėlėm pasigaminti?
                        Literatūroje OB kolonėlių konstravimas paprastai neaprašomas. Galima pasinaudoti formule panelės arba atviro korpuso dydžiui žemiesiems dažniams kokybiškai atkurti, tačiau rekomendacija paprasta – reikalinga labai didelė panelė.
                        OB atėjo iš praeities, kai buvo žemos kokybės mono įrašai. Dabar sugrįžo, nes kokybiška aparatūra su uždaromis AS yra brangi. Šiuolaikinės mūsų šėlionės aplink OB kokybiškai atkurti įrašų negali. Atvirosios AS garsą spinduliuoja visomis kryptimis, atspindžiai nuo sienų muzikos instrumentų garsą praplečia į koridorių, balkoną, stereo būna iškreiptas, dėl prastos FR – tembras nenatūralus, palyginti prastas ŽD atkūrimas.
                        OB su plačiajuosčiu tinka pasimėgauti, paišdykauti. Vidiniam džiaugsmui patenkinti galima parinkti paprastesnę muziką – tą daro mūsiškiai OB kolonėlių konstruktoriai. Vakar aš tą paviešinau.
                        Kino salių Klangfilm/Siemens “Bionor” su atviru ŽD moduliu:03-Siemens-Bionor

                        Lomo 4A-32 yra profesionalios paskirties garsiakalbis. Aliuminio lydinio šasi su įtvirtinta membrana sudaro atskirą modulį, kurį, reikalui esant, per kelias minutes lauko sąlygomis galima pakeisti. Svarbu tai, kad centravimo procedūrą nereikalinga (automatinis motoro centravimas).
                        Stiprus motoras turi ЮНДК-24 tipo kobalto magnetą, panašų į Alnico. 44 mm diametro ritė ant aliuminio karkaso atspari perkrovimui. Motore panaudotas Faradėjaus žiedas iš vario ritės impedansui išlyginti. Šie garsiakalbiai konstrukcija panašūs į 12″ Goodmans Axiom bei Klangfilm 405 plačiajuosčius.
                        Gavęs 4A-32 patikrinau, išvaliau garsiakalbių motorus, išmatavau pagrindinius parametrus. Čia nuoroda į filmuką akustiškai neįrengtame nedideliame kabinete. Filmuko pabaigoje monitoriaus ekrane matyti išmatuota 4A-32 dažninė. Paminėsiu, kad plačiajuosčių dažninė būna kylanti, todėl soliniai garsai atkuriami raiškiai.
                        Plačiau apie 4A-32 tyrinėjimus čia. 

                        Eksperimentas baigtas? Išvados?
                        Matau perspektyvų projektą tęsti.

                        • This reply was modified 1 year, 2 months ago by Belas.
                      Viewing 10 posts - 41 through 50 (of 51 total)
                      • You must be logged in to reply to this topic.