Reply To: Stiprintuvai

#9061
Belas
Keymaster

    Sulaukiau klausimo – o kas yra pasaldintas garsas?

    Garso signalo iškraipymai susideda iš lyginių – 2,4,6 ir nelyginių – 3,5,7 harmonikų. Lyginės pasižymi “harmonija” su muzika, nes būna lygiai per oktavą aukštyn nuo pagrindinės natos dažnio. Nelyginės muzikaliai nedera, garse atsiranda aštrumas, klausa tokių nepakenčia. “Pasaldintas” garsas būtų tas, kuriame vyrauja lyginės harmonikos.
    Yra įvairių būdų išryškinti aparatūros “muzikalumą”, bet lempiniai SE stiprintuvai yra vienas populiariausių. Pirkėjams patinka stebėti kaip lempos kaista, įjungus sulaukti kada pasigirsta garsas. Garsą galima pakeisti įstačius kitą lempą, bufete atsiranda stalčius su atsarginėmis. Žmonės įsisuka ieškoti kur pigiau nusipirkti senųjų-gerųjų lempų, bando suprasti kodėl nepasisekė, kodėl prastai atkuriama sunkesnė muzika. Parduoda savo ir ieško pirkti galingesnio. Žinau kaip malonu į savo hobį klimpti, bet esu sutikęs pervertinusių savo finansines galimybes ir bankrutavusių – parduoti savo klaidą būna sunku.

    Brangių lempinių stiprintuvų savininkų teiginys –
    Žinoma, kad kuo aparatūra brangesnė tuo garsas natūralesnis, pigiai natūralaus garso niekada neišgausi jokia technika.

    1. Natūralus garsas gali būti tik iš natūralaus šaltinio – dainininko gerklės, muzikanto rankų, dūdų skambėjimo, smuikų griežimo, paukščių čiulbėjimo, jūros ir miško ošimo.
    2. Muzika ir garso atkūrimas iš įrašų nesusiję dalykai. Norint atkurti kas įrašyta, reikia naudoti GAS su kuo mažesniais visų rūšių iškraipymais visame šiuolaikinių įrašų dinaminiame diapazone. Kitaip sakant – reikalinga didelio tiesiškumo GAS.
    3. Lempinės technikos klestėjimo laikais inžinieriai stengėsi sukurti kuo tiesiškesnius stiprintuvus ir AS. Dvitakčiai buvo patys geriausi, tokie būdavo brangiausioje buitinėje aparatūroje. Kartu su didelio jautrio ruporinėmis AS tai buvo didelių galimybių garso sistemos.
    4. Šiuolaikiniai vientakčiai su galingiausiomis lempomis ir milžiniškais transformatoriais, o taip pat tranzistoriniai vientakčiai be transformatorių, sukonstruoti su mažu n.g.r., turi didelius THD ir mažą dinaminį diapazoną. Prastas tiesiškumas pakeičia įrašą, bet klausant nesudėtingos muzikos įrašų, mažiau patyrusiems tai gali patikti.
    5. Garso sistemų biznis išsisėmęs, didžiųjų gamintojų vietą užėmė galybė mažų arba visai garažinių gamintojų. Tokie neturi nei žinių, nei techninio potencialo tyrimams atlikti. Suprato, kad išgyventi gali kurdami aparatūros “muzikalumo” ir pan. legendas – šiuolaikinis jaunimas yra palanki tam terpė.

    • This reply was modified 1 year, 7 months ago by Belas.