Stiprintuvai

Viewing 4 posts - 11 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #9056
    Belas
    Keymaster

      Iš diskusijos “Audiofilų, melomanų grupėje” apie šiuolaikinius lempinius vientakčius stiprintuvus.
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      2022-1992= jubiliejus
      160000$:(2x50W)= 1992-ųjų rekordas.
      Su švente muzikaliausių stiprintuvų klausytojai!

      Sako tik 2% žmonijos rūpi garso iš aparatūros kokybė, bet yra unikalesnių žmonių.
      M. Karmaiklas 1977 metais mėlynai nudažė beisbolo kamuoliuką. Paskui jį nudažė kita spalva, paskui dar kita ir… nebegalėjo sustoti. Jis vis dažė ir dažė, kol kamuoliukas tapo už dažytoją didesnis. Pasirodo, Maikas turi pasekėjų, dažančių savuosius kamuoliukus.
      Skubu prie jubiliejaus.
      Lempiniai SE klasės stiprintuvai visais laikais buvo patys seniausi-paprasčiausi-pigiausi. Girdžiu sakant, kad šiuolaikiniai SE yra senoji-geroji klasika, bet tai netiesa – šiuolaikiniai SE su didelėmis lempomis ir nepakeliamais transformatoriais yra Pati Naujausia Stiprintuvų rūšis, viliojanti “muzikalumo” ištroškusius muzikos klausytojus. Jei svarbiau ne kas buvo įrašyta, bet žmogus nori girdėti dainininkės ar smuiko įrašus kitaip, lyg daina sklistų iš kelių gerklių, grotų smuikininkų trio, šiuolaikinis SE tą džiaugsmą suteiktų.
      Tie geriausi klasikiniai lempiniai buvo PP dvitakčiai. Daug jubiliejų praeityje, greit švesime 100-metį, matysime įvairiomis spalvomis šviečiančias šiuolaikines lempas kažkokiame Audio Research PP stiprintuve ir prisiminsime lempų aukso laikus. Netruks ateiti pirmųjų D-klasės pramoninių stiprintuvų 70-metis ir vėl čia pasidžiaugsime…
      Neseniai matėme bičiulio su tranzistoriniais Yamaha C5000/M5000 ir JBL 4343 monitoriais krykštavimą, bet šis kelias man žinomas, klasikinis, neįdomus. Lietuvoje turime kambarį su daug apvalių skaitmeninių ruporų – toks Pasaulyje vienintelis, viliojantis išgirsti! Mūsų grupėje sutikau du „pasaldintą“ garsą mylinčius, bet jų yra daugiau – gal dešimt?
      SE stiprintuvų galia maža, bet tinka jungti prie Lowther TP-1 plačiajuosčiu. Galima nusipirkti šiuolaikinį plačiajuostį su elektromagnetu, o turint daug laisvų, prie brangiausio SE tiktų 20,5 kg svorio nedidukas Feastrex DM-5e3 su FTVS-910 kabeliu garsiakalbiams pajungti. Turėtume brangiausią Pasaulyje Watą, kurio paragauti labai norėčiau.
      Su jūsų jubiliejumi Bičiuliai!!!

      ET FACTUM
      Atsiverčiau 1967 m katalogą – Радио приемники радиолы магнитофоны радиограмофоны. Ten 127 lempinių imtuvų su vientaktėmis A-klasės pentodinėmis schemos. Brangiausi aparatai – tokių kataloge 24 – su galingais dvitakčiais PP tipo pentodiniais stiprintuvais. “Riga 10”, “Festivals” turėjo gerus monofoninius PP su plačiajuosčiais OB korpusuose. Lempinę stereo radiolą “Simfonija” su atskiromis kolonėlėmis daugelis vyresnių prisimename, nes tai buvo geriausiai skambėję PP aparatai.
      Išsitraukiau senesnį šaltinį.
      Vienuolikos tomų schemų katalogas – Empfanger-Schaltungen Der Radio-Industrie yra pati tyriausia informacija, kur tūkstančiai schemų su “klasikiniu” radijo imtuvų lempiniu garsu. Atsiverčiau pirmąjį tomą, kur AEG.., Blaupunkt.. schemos. Tame tome jų 283, visos su vientakčiais pentodiniais stiprintuvais. Tiesa, viena AEG ir dvi Blaupunkt buvo dvitaktės su 1938 m. AD1 triodais.
      Dinamika akivaizdi – lempinių stiprintuvų tobulėjimas ėjo nuo SE į PP, o šiuolaikiniai SE yra 30-mečio sulaukęs šiuoalikinis HaiEndas.Audio-ir-Stereo-žurnalai

      Lempinė-technika_sm

      • This reply was modified 1 year, 5 months ago by Belas.
      #9061
      Belas
      Keymaster

        Sulaukiau klausimo – o kas yra pasaldintas garsas?

        Garso signalo iškraipymai susideda iš lyginių – 2,4,6 ir nelyginių – 3,5,7 harmonikų. Lyginės pasižymi “harmonija” su muzika, nes būna lygiai per oktavą aukštyn nuo pagrindinės natos dažnio. Nelyginės muzikaliai nedera, garse atsiranda aštrumas, klausa tokių nepakenčia. “Pasaldintas” garsas būtų tas, kuriame vyrauja lyginės harmonikos.
        Yra įvairių būdų išryškinti aparatūros “muzikalumą”, bet lempiniai SE stiprintuvai yra vienas populiariausių. Pirkėjams patinka stebėti kaip lempos kaista, įjungus sulaukti kada pasigirsta garsas. Garsą galima pakeisti įstačius kitą lempą, bufete atsiranda stalčius su atsarginėmis. Žmonės įsisuka ieškoti kur pigiau nusipirkti senųjų-gerųjų lempų, bando suprasti kodėl nepasisekė, kodėl prastai atkuriama sunkesnė muzika. Parduoda savo ir ieško pirkti galingesnio. Žinau kaip malonu į savo hobį klimpti, bet esu sutikęs pervertinusių savo finansines galimybes ir bankrutavusių – parduoti savo klaidą būna sunku.

        Brangių lempinių stiprintuvų savininkų teiginys –
        Žinoma, kad kuo aparatūra brangesnė tuo garsas natūralesnis, pigiai natūralaus garso niekada neišgausi jokia technika.

        1. Natūralus garsas gali būti tik iš natūralaus šaltinio – dainininko gerklės, muzikanto rankų, dūdų skambėjimo, smuikų griežimo, paukščių čiulbėjimo, jūros ir miško ošimo.
        2. Muzika ir garso atkūrimas iš įrašų nesusiję dalykai. Norint atkurti kas įrašyta, reikia naudoti GAS su kuo mažesniais visų rūšių iškraipymais visame šiuolaikinių įrašų dinaminiame diapazone. Kitaip sakant – reikalinga didelio tiesiškumo GAS.
        3. Lempinės technikos klestėjimo laikais inžinieriai stengėsi sukurti kuo tiesiškesnius stiprintuvus ir AS. Dvitakčiai buvo patys geriausi, tokie būdavo brangiausioje buitinėje aparatūroje. Kartu su didelio jautrio ruporinėmis AS tai buvo didelių galimybių garso sistemos.
        4. Šiuolaikiniai vientakčiai su galingiausiomis lempomis ir milžiniškais transformatoriais, o taip pat tranzistoriniai vientakčiai be transformatorių, sukonstruoti su mažu n.g.r., turi didelius THD ir mažą dinaminį diapazoną. Prastas tiesiškumas pakeičia įrašą, bet klausant nesudėtingos muzikos įrašų, mažiau patyrusiems tai gali patikti.
        5. Garso sistemų biznis išsisėmęs, didžiųjų gamintojų vietą užėmė galybė mažų arba visai garažinių gamintojų. Tokie neturi nei žinių, nei techninio potencialo tyrimams atlikti. Suprato, kad išgyventi gali kurdami aparatūros “muzikalumo” ir pan. legendas – šiuolaikinis jaunimas yra palanki tam terpė.

        • This reply was modified 1 year, 5 months ago by Belas.
        #9069
        Belas
        Keymaster

          Girdime šnekant, kad kai kurie tranzistoriniai stiprintuvai skamba kaip lempiniai.

          Tai siečiau su A-klasės tranzistoriniais, kurių iškraipymuose vyrauja lyginės harmonikos. Geri A-klasės tranzistoriniai stiprintuvai nevargina klausos, todėl žmonės prisimena garsą iš lempinių stiprintuvų su didelio jautrio kolonėlėmis. Svarbu tai, kad geri tranzistoriniai gali dirbti į sudėtingą apkrovimą – toks dažniausiai būna jungiant šiuolaikines lentynines arba daugiajuostes AS.

          Sugrįžtant prie lempų, dvitakčiai lempiniai su n.g.r. būtų aukštesnio techninio lygio stiprintuvai. Tokių iškraipymai būna nedideli, o galia pakankama klausyti iki garsiai. Vientakčių galimybės mažesnės, bet su labai galingomis lempomis pirmasis Vatas turi palyginti nedaug iškraipymų. Su ruporinėmis AS toks vientaktis daugelį gali džiuginti.
          Altec Iconic monitoriai su kažkokiu Manley lempiniu SE režimu būtų neblogas variantas muzikai namie klausyti.Iconic

          • This reply was modified 1 year, 4 months ago by Belas.
          #9076
          Belas
          Keymaster

            Stiprintuvų konstruktoriams tranzistoriai suteikė iki tol nematytų galimybių. Skirtingo pralaidumo P-N-P ir N-P-N bipoliariniai, JFET-N ir JFET-P, NMOS ir PMOS, abiejų pralaidumų MOSFET ir daug kitų specialios paskirties puslaidininkinių stiprinimo elementų patikimi ir nebrangūs. Norintys klausyti su lempinių stiprintuvų “transformatorių” iškraipymais, tranzistoriniame stiprintuve gali įstatyti išėjimo transformatorius. Jei transformatorių iškraipymų per mažai, skiriamuosius kondensatorius galima pakeisti transformatoriais kaip tą matome Sakuma lempiniuose. Dažnių juostą galima apriboti, galima atjungti n.g.r., išėjimo galią sumažinti iki Vato ir džiaugtis “lempiniu” garsu.

            Michailas Rothasteris 2011-ais susikonstravo vientaktį stiprintuvą su SIT tranzistoriais. Šių tranzistorių charakteristikos panašios į triodų, todėl garsas panašus į lempinio su triodu SET. Tranzistoriniam nereikalingas išėjimo transformatorius, todėl pasigaminti tokį gali daugelis lituotojų.
            Parametrai ir schema:SIT_data & schematics

            Savadarbio su SIT tranzistoriumi pilna schema ir konstrukcija:Michael R schema su SIT ir stiprintuvasAtšventę Hai-endinių lempinių SE 30-metį galime laukti pramoninių tranzistorinių stiprintuvų 50-mečio.

            Sony TA-F7 (1976 m.) ir Yamaha B-3 (1977 m.) su V-FET (SIT) galios tranzistoriais:Sony ir Yamaha V-FET amps

            • This reply was modified 1 year, 5 months ago by Belas.
          Viewing 4 posts - 11 through 14 (of 14 total)
          • You must be logged in to reply to this topic.