Atkurti muziką visame dinaminiame diapazone gali GAS su didelio jautrio 15″ žemadažniu ir ruporiniu AD moduliu. Jei patalpa labai didelė, galima rinktis AS su dviem 15″ ŽD ir tada turėsime ~100 dB/W/m jautrį. Tokios GAS maksimalus garsumas gali siekti ~125 dB/W/m ir to užtenka bet kokios muzikos klausymui natūraliu garsumu. Žinoma, visam SPL diapazonui išgauti reikalingas 150-300 W stiprintuvas, bet šiais laikais tai nėra problema.
Pilnai ruporinė ne tik sudėtinga, labai brangi, bet turi specifinių trūkumų. Vienas jų yra akustinis suderinimas, kuriam atlikti dažniausiai naudojami skaitmeniniai krosoveriai. Rinkoje beveik nėra kompresinių ŽD draiverių ir gerų analoginių krosoverių.
Ruporinių sistemų tėvonija ilgai buvo Japonija, bet ir ten jaunimas eina šiuolaikiniu keliu, perka įprastas GAS arba klauso ausinėmis. Nebežinau nei vienos ruporinės, akustiškai pilnavertės sistemos. Kalbu apie analoginę GAS su tiesiu ŽD ruporu nuo 40-50 Hz.
Įrašų studijų garso kontrolės kambariuose pilnai ruporinės sistemos nenaudojamos. Namie taip pat labai kokybiškai muziką atkurti gali 95-100 dB/W/m jautrio kolonėlės su plačiajuosčiais ŽD garsiakalbiais ir FA žemųjų dažnių modulyje. Mano nuomone, tai turėtų patenkinti net labai išrankų audiofilą. Kinoshita/Ray Audio RM-7 monitoriai garso kontrolės kambaryje.
Henson studija Los Andžele su aktyviniais Augspurger monitoriais.
Didelio tiesiškumo buitinė aktyvinė GAS su GT-Sound kolonėlėmis ir Accuphase F-25 analoginiu krosoveriu.
Apie Avantgarde padiskutavome, dėkoju bičiuliui Tadui ir užverčiu paskutinį temos puslapį.