Didelis jautris – kas tai?

Audiofilas Forums Akustikos inžinerija Akustika ir kolonėlės Didelio jautrio GAS Didelis jautris – kas tai?

Viewing 4 posts - 11 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #7132
    Belas
    Keymaster

      Darius parašė:
      Galingoms kolonėlėms reikia ir galingų stiprintuvų, nes kam gi galingos kolonėlės, jei negali trinktelėti:) Štai čia yra sekantis nesusipratimas, nes šiaip jau galingų stiprintuvų nereikėtų, jeigu jie būtų teisingai konstruojami, o dabar 99% stiprintuvų ir visų kitų komponentų konstruojami neteisingai. Ir aš turiu galvoje ne schemas, o pamatinius dalykus, nes galia yra išvestinis dydis, kuriuo galima ir yra manipuliuojama – viskas priklauso nuo to, ką sudauginsi, ar iš ko padalinsi, priklausomai nuo formulės. Todėl ir gauname situaciją, kai naudojame galingus stiprintuvus, bet realiai tik keletą vatų galios (dažniausiai mažiau). Tiesa, iš esmės jie dauguma tokie ir yra – realiai kelių, geriausiu atveju keliolikos kokybiškų vatų.

      Nesutinku, arba tokias išvadas reikėtų pagrįsti. Pateiksiu savo skaičiavimus ir išvadą.
      95-97 dB/W/m jautrio kolonėlėms reikia 200 Vatų ar net daugiau, o mažo jautrio AS su guminiais žemadažniais reikalauja žymiai didesnės galios.
      Daugybė teigiančių, kad mažosios AS geriau skamba su labai galingais stiprintuvais, nors maksimali kolonėlių galia būna keliasdešimt Vatų. Tam visiškai pritariu. Paaiškinti paprasta – didesnės galios stiprintuvų išėjimo varža būna mažesnė, dėl to pagerėja ŽD garsiakalbių slopinimas. Šiuolaikinių AS varža nuslydo į 4 Omų sritį, naudojami selektyvūs filtrai, todėl minimali AS varža nukrenta iki maždaug 2 Omų. Tam tikruose dažniuose apkrovimas būna su didele reaktyvine dedamąja, o tokį atlaikyti gali galingi arba gerai sukonstruoti A-klasės stiprintuvai.
      Plačiau apie slopinimą čia.
      Taip pat nereikėtų teigti, kad 99% stiprintuvų ir visų kitų komponentų konstruojami neteisingai.
      Priešingai – gerų stiprintuvų gamintojai deklaruoja dvigubai sumažintą maksimalią galią, taikydami 3 dB headroom atsargą. Iškraipymai ir kiti parametrai taip pat būna geresni nei deklaruojama.
      Po ranka turiu Accuphase A-36 30 W A-klasės galios stiprintuvo išmatuotą maksimalios galios grafiką, kur matyti dvigubai didesnė tikroji maksimali galia. Panaši situacija su PassLabs, Luxman ar kitų gamintojų galios stiprintuvais.A-36 THD@8 Omai

      • This reply was modified 2 years, 6 months ago by Belas.
      #7139
      Belas
      Keymaster

        Į mano prašymą pasakyti nuomonę Focal Stella-Utopia EM ar JMF Audio HPM500 kolonėlės geresnės, bičiulis Darius parašė:
        Nesirinkčiau nei vienų, nes jos abi namuose būtų perteklinė gigantomanija, o abiejų vieta yra studijose, kuriose būtina ir trinktelėti ir paruošti įrašą visokioms, kad ir nutrūktgalviškoms, situacijoms. Šiaip net ir studijose jų nereikėtų, jei dar neapkurtę jauni rokeriai, reikalaujantys iš studijų inžinierių, kad jų albumas skambėtų garsiai ir garsiau nei John’o (čia ne mano sugalvota, o paliudyta garso inžinierių). Tada prasideda dar ir kompresijų karai ir gauname tragiškos kokybės šiuolaikinius (maždaug nuo 1992) CD ir (nuo dar anksčiau) LP. O tada bandoma sukurti aparatūrą, kuri bent dalinai “pataisytų” kompresuotus CD ir LP. Ir taip pasaka be galo. Tačiau kitaip ir negalėjo nutikti, nutolus nuo fizikos dėsnių.

        Fizikos dėsniai galioja, aname poste parodytos kolonėlės yra buitinės, bet ne studijiniai monitoriai. Ne pačios didžiausios ir ne brangiausios, todėl nesutikčiau su griežtu Dariaus vertinimu.
        Daugybė šiuolaikinių įrašų studijų įsikūrusios namie, nes elektroninę muziką galima sukurti iš semplų. Namų studijose naudojamos nedidelės kolonėlės, bet didžiosiose matome puikiai įrengtus garso kontrolės kambarius su 100 dB/W/m jautrio monitoriais. Klasikinę muziką įrašinėja studijose su daugiajuosčiais monitoriais, bet didesni muzikantų kolektyvai arba roko muzika iki šiol įrašoma studijose su gerai įrengtais kambariais ir gera garso kontrolės aparatūra.Masterphonics_Room 02aMasterphonic studijos Našvilyje garso kontrolės kambarys su didžiaisiais Kinoshita monitoriais.
        Pažengę muzikos mylėtojais – tokių turime ir Lietuvoje – muziką taip pat klauso per didelio jautrio Westlake Audio, Tannoy, Kinoshita, Altek Lansing, JBL monitorius.  Vis daugiau matyti muzikos klausymo kambarių su kolonėlėmis sienoje. Pažangiausias sprendimas, tokio realizuoti negalėjau, bet kitiems linkiu įsirengti muzikos kambarį su kolonėlėmis sienoje.132

        Apie įrašų studijas ir kas nutiko su didžiosiomis skaitykite Muzikos įrašymas temoje.

        • This reply was modified 2 years, 6 months ago by Belas.
        #7160
        Darius
        Participant

          Gerb. Česlovai, aš matau ir jaučiu jūsų azartą, kai paskyrėte savo gyvenimą aktyvioms akustinėms sistemoms, bet aš nesutinku su centristine kolonėlių filosofija, kad visa kita nesvarbu – tik kolonėlės (ir dar mikrofonai, kurie neabejotinai yra svarbiausi garso kelyje iki klausytojo). Aš tikiu, kad aktyvios akustinės sistemos skamba labai gerai, bet tai ne vienintelis svarbus audio sistemos komponentas. Yra toks angliškas posakis “we agree to disagree”. Aš nuoširdžiai sakau, kad neturiu laiko surinkinėti ilgus tekstus ir pagrįsti juos vizualine ir technine informacija, kad bandyčiau įrodyti savo tiesą. Bėgant metams, man poreikis įrodyti savo tiesą silpsta. Ateis laikas ir aš savo požiūrį aprašysiu savo puslapyje. Ne tam, kad kažką įrodyčiau kitiems, bet kad pagrįsčiau ir iliustruočiau savo kelią.

          Kita tema, kokia prasmė ieškoti tikslių techninių parametrų, kurie pagrįstų gerą skambesį? Net juos apytikriai suradus, jie nepadės paaiškinti skirtingo sistemų skambesio. Bus tik iliuzija ir confirmation bias, bandant tą padaryti. Kompleksinėse sistemose yra daugiau nei vienas būdas gauti galutiniam rezultatui ir skirtingi žmones to siekia skirtingais būdais. Jeigu būtų vienintelis teisingas kelias, jau seniai visi juo ir būtų pasukę. Deja, taip neįvyko ir niekada neįvyks. Jokioje srityje, nes tai prieštarauja moksliniam metodui. Ir tai yra labai gerai, nes kitaip būtų be galo nuobodu.

          As jau minėjau apie neteisingai konstruojamus komponentus. Bet tai nereiškia, kad su neteisingais konstruojamais komponentais neįmanoma pasiekti puikaus galutinio rezultato. Įmanoma, bet laukia ilgi ieškojimo ir komponentų derinimo metai. Aš tuo tarpu mokslinio metodo pagalba ieškau silpnųjų audio komponentų vietų ir stengiuosi jas eliminuoti. Jas eliminavus, teigiamas efektas galioja visiems komponentams be išimties. Todėl man tai yra svarbiausia ir todėl manęs nedomina vieno konkretaus komponento tobulinimas. Jūsų metodiškas ir nuoseklus aktyvių kolonėlių tobulinimas nusipelno pagarbos, bet kolonėlės nėra vienintelis svarbus komponentas (jau pradėjau kartotis).

          Pabaigai, aš juk niekam nedraudžiu klausyti 120dB garsumu. Tiesiog aš pats taip niekada nedarysiu, tausodamas savo ausis, ir todėl man niekada neprireiks gigantiškų kolonėlių, būtų jos aktyvios ar pasyvios. Ir daugiau šiuo aspektu nesiginčysiu:).

          Pagarbiai, Darius

          #7163
          Belas
          Keymaster

            Dėkoju Dariui už diskusiją ir linkiu sėkmės savame kelyje.
            Pabaigtuvių proga paprašiau Roko Kašėtos mums padainuoti.Rokas Kašėta

            • This reply was modified 2 years, 6 months ago by Belas.
          Viewing 4 posts - 11 through 14 (of 14 total)
          • You must be logged in to reply to this topic.