Kolonėlės, pasyviniai filtrai, ausinės, patalpų akustika

Audiofilas Forums Audiofilo akademija Akustika Kolonėlės, pasyviniai filtrai, ausinės, patalpų akustika

Viewing 2 posts - 11 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #9562
    Belas
    Keymaster
      Bičiulio Karolio K. pasirinkimas geras – JBL 4343 nukonkuruoti kokybė/kaina vertinimu būtų nelengva.
      Iš alternatyvų paminėčiau didelio jautrio AS ir studijinius monitorius su 15″ žemadažniais; nepraleisčiau progos apžiūrėti Tannoy M1000 Super Red Monitor, studijinius monitorius su Altec-604 koaksialiniais, UREI 813C, Altec Lansing Model-19. Japonijoje taip pat buvo keli didelio jautrio monitoriai, bet kaži ar verta iš JAV antrinės rinkos persikelti į tolimą Japoniją – Japonija ir Rytai yra gerų AS surinkėjai.
      Bičiuliai paminėjo mažo jautrio daugiajuosčius monitorius su 12″, bet čia būtų kita kolonėlių pasirinkimo gija, būtų reikalingas geresnis/brangesnis galios stiprintuvas ir geriau įrengtas kambarys. Turėdamas iki 10 k€, purenčiau mintį aplink JBL 4343, 4344.
      • This reply was modified 10 months ago by Belas.
      #9616
      Belas
      Keymaster

        A. P. klausia kur dingo didelio jautrio studijiniai garsiakalbiai:
        O tai čia dar neatsirado gerų garsiakalbių gamintojų? Gamina patefonas, stiprintuvus dac, galvas patefonams, cd grotuvus. Groja pas visus “geriausiai”… Keista kad garsiakalbių negamina.

        1. Kalbant apie aukščiausią didelio jautrio GAS lygą, garsiakalbių gamintojų byrėjimas prasidėjo kobalto deficito laikais. Didieji garsiakalbių gamintojai Alnico magnetus keitė feritiniais, su feritu atėjo tam tikri garsiakalbių motorų konstrukcijos tobulinimo būdai, tačiau akustine prasme praradimas buvo akivaizdus. Alnico galima pakeisti elektromagnetais, bet tokį žingsnį į praeitį techniškai-ekonomiškai sunku pagrįsti.

        2. Lempinių stiprintuvų laikais senasis kinas reikalavo didelio efektyvumo kolonėlių, bet tranzistoriai atvėrė kelius visokiam daugiakanaliniam kinui su daug nedidelių kolonėlių kino salės šonuose. Senajam kinui buvo naudojami geri-dideli-jautrūs garsiakalbiai, dabartiniam kinui tokių nebereikia, todėl čia dar vienas praradimas.

        3. Įrašų studijos mums, muzikos mylėtojams, yra orientyras kokybiškam garsui namuose gauti. 1980-ais madas dar diktavo didžiosios įrašų studijos, į ten atkeliavo skaitmeniniai įrenginiai, o apie 90-uosius buvo studijų “aparatūrinis pikas”. Didžiųjų įrašų studijų valanda kainavo brangiai, personaliniai kompiuteriai atpigo, todėl radosi naujas upelis link mažų įrašų studijų namuose. Štai čia įvyko svarbiausias garsiakalbių regreso žingsnis – daugelis didžiųjų įrašų studijų su aukščiausios klasės garso kontrolės kambariais užsidarė, didžiųjų monitorių poreikis sumenko, iš rinkos pasitraukė daug didelio jautrio garsiakalbių gamintojų. Palyginti nebrangių, studijoms tinkančių garsiakalbių gamintojas, JBL-Pro padalinys laikėsi ilgiausiai, bet JBL nupirko Samsung, kuriems garso kokybė nėra svarbiausias tikslas. Neseniai nebeliko Tannoy didžiųjų Monitor Gold Dual Concentric koaksialinių garsiakalbių, bet buvo galima nusipirkti aukščiausios klasės studijinių garsiakalbių su Alnico ir berilio membranomis gamintojas TAD (Pioneer padalinys) didelio jautrio dvijuostėms kolonėlėms sukonstruoti. TAD inžinieriai Amerikoje projektuodavo, garsiakalbius Japonijoje gamino Pioneer, bet 2015-ais Pioneer gabalais nupirko investuotojai, TAD neteko gamybos bazės ir studijinių garsiakalbių rinkoje įsivyravo spengianti tyla. Pavieniai gamintojai kažką sukonstruoja, rinkoje rasite “egzotinių” gamintojų, bet didelio efektyvumo AS mėgstantiems tai sunkmetis…
        Platesnė muzikos įrašų studijų apžvalga čia.


        Šiais laikais ne garso monitoriai, bet DAW (Digital Audio Workstation) yra namų garso įrašų studijų pagrindas:

        Namų studija

        • This reply was modified 1 month ago by Belas.
      Viewing 2 posts - 11 through 12 (of 12 total)
      • You must be logged in to reply to this topic.