Pramoninis aparatas

Audiofilas Forums Praktika Serijinių gaminių tyrinėjimai Pramoninis aparatas

Viewing 10 posts - 21 through 30 (of 39 total)
  • Author
    Posts
  • #5920
    Belas
    Keymaster

      Jei domitės stiprintuvais ir turite 17 minučių, galite paklausyti šią kalbančią galvą.2 integriniai                                 Integriniai Yamaha AS1200 Luxman 550 AXII ir Accuphase E-480 stiprintuvai

      • This reply was modified 3 years, 8 months ago by Belas.
      #6215
      Belas
      Keymaster

        Klaipėdietis papasakojo bjaurią istoriją, nutikusią ieškant nusipirkti A-klasės stiprintuvą.
        Perku.lt užtiko skelbimą apie naujus, su garantija parduodamus Accuphase stiprintuvus. Susisiekus su pardavėju tas ėmė atkalbėti nuo Accuphase pirkimo, šnekėdamas kad reiktų pirkti kitokius. Vietoje A-klasės siūlė D-klasės Emotiva, Nad, Hegel arba McIntosh, MBL. Klaipėdietis Bronius paklausė ką iš Accuphase galėtų pasiūlyti Virgiu prisistatęs pardavėjas, bet atsakymo nesulaukė. Virgis pažadėjo paieškoti Accuphase A-36 arba A-48 ir prapuolė.

        Perku.lt kabo toks skelbimas:Perku lt
        Skaitytojus informuoju, kad Accuphase LT ir LV atstovauja vienas distributorius. Jei Accuphase aparatas būtų nupirktas iš kitur, garantija negaliotų (gamintojas suteikia 3 metų garantiją). Akivaizdu, kad pardavėjas “Virgis” (+370 601 19711 ) Accuphase vardu ieško patiklių klientų savo aparatūrai parduoti.
        Gyvename užterštoje visuomenėje, o jei su šiuo sukčiumi jums teko bendrauti,  parašykite ceslovaspa@gmail.com. Arba 8686 36285.
        Apie Accuphase produkciją skaitykite čia. Patirtimi pasidalinti arba pasitarti galima FB grupėje Accuphase LT & LV.

        • This reply was modified 3 years, 6 months ago by Belas.
        #6220
        Belas
        Keymaster

          Užtikau malonų dalyką ir noriu pasidalinti.
          Tautietis parašė šiltų žodžių apie 8MM Audiolab. Man tai suprantama, nes pažįstu konstruktorių Donatą Tamošiūną. Nusprendžiau parašyti, nes tai atsvaras išplitusiai rinkodarai, nepagarbai Mokslui ir konstruojančiam žmogui.8MM

          Štai ką savo paskyroje parašė muzikos mylėtojas, išbandęs Donato T. kolonėles:

          8MM audiolab gave me an opportunity to play PIU loudspeakers at my home. And what can I say after few days of listening? I don’t want to talk about design, cause it’s great, looks like my home was designed for them and vice versa. I want to say few words about the sound – now I understand how music should sound!!!! Thank you for that! The sound is unforgettable, particular, enchanting and ..! I am not a good writer, but I know for sure that I want to listen to them again again and again!! Donatas give me few more days, please. 😊 And at the end – I am very proud, that we have such people in Lithuania, who knows what they want from music, understands how music should sound and who cares what they do. I am so lucky, that I had an opportunity to meet you. 😋
          p.s. i will definitely buy them one day!
          Good luck 8MM audiolab!!!!

          • This reply was modified 2 years, 11 months ago by Belas.
          #7765
          Belas
          Keymaster

            Klipsch La Scala AL5.

            Prekyboje dar vienas retro-aparatas – Klipsch La Scala AL5. Kolonėlės didelės, beveik pusės kubinio metro ir 91 kg. Trijuostės, pilnai ruporinės, pora tokių kainuoja 14000. 1969 m kataloge nurodyta 1100 USD už porą, įvertinus infliaciją galėtų kainuoti ~8000 USD (6900 €) už porą.
            Rinkodarą palikime prekiaujantiems ir pažvelkime techniškai.

            Naujosios La Scala panašios į senąsias, garsiakalbiai ir parametrai taip pat tokie kaip daugelio ankstesniųjų. Tai palengvina analizę.La Scala bukletas
            La Scala buvo vienos pigiausių Klipsch kolonėlių. Brangiausios buvo Klipschorn, bet La Scala buvo lyderės pagal jautrį. Kadangi abi panašaus tūrio ir konstrukcijos, didesnio jautrio La Scala kolonėlių ŽD atkūrimas turėtų būti prastesnis. Efektyvumas-tūris-žemiausi dažniai parametrų ryšys jau buvo aptartas, todėl  galima teigti, kad deklaruojamas žemiausias dažnis – 51 Hz +/-4 dB yra netikslus.

            Koks galėtų būti realus La Scala ŽD ruporo žemiausias atkuriamas dažnis?
            Nuotraukoje matyti, kad ŽD ruporo perimetras maždaug 2,4 m, todėl realus atkūrimas turėtų būti nuo maždaug 100 Hz ar nuo aukščiau. Styginio kvarteto, chorinės muzikos įrašams toks tiktų, bet kitokiai muzikai dviejų žemutinių oktavų trūktų.

            105 dB@2.83 V /1 m jautris taip pat turi būti patikslintas: jei žemadažnis yra 4 Omų, 1 W galia reikštų 102 dB/W/m jautrį. Gamintojo bukleto apačioje smulkiomis raidėmis svarbi pastaba – 1 Sensitivity in average listening room. Atspindžiai kambaryje jautrį padidina, todėl tikrasis jautris būtų gal 100 dB/W/m. Toks efektyvumas leidžia pilnai atkurti įrašų dinamiką.

            Didelio jautrio AS pasižymi mažais iškraipymais, bet šis atvejis išskirtinis; La Scala ŽD garsiakalbiai skardos korpusuose su silpnais motorais. CTS pasitraukus, K-33 žemadažnius tiekia pigių garsiakalbių gamintojas Eminence. Nauji 15“ K-33 parduodami po ~150 USD. Ypatingai pigu. VD ir AD moduliuose kompresiniai su fenolio membranomis. Tai taip pat reiškia pigumą, bet ne kokybę.

            La Scala sukonstravo nusipelnęs Paul W. Klipsch. 60-aisiais buvo svarbu kolonėlių efektyvumas, ruporinės turėjo aukštą akustinį slopinimą, buvo galima jungti prie mažos galios stiprintuvų. Neseniai atsiradusios stereofonijos reikalavimai anuomet buvo antrame plane. Vienas svarbiausių yra daugiajuosčių kolonėlių akustinis suderinimas. Stabtelkime.

            La Scala ruporai sumontuoti taip, kad visų spinduliuotuvų burnos yra kolonėlės priekio panelės plokštumoje. Laikas, per kurį garsas nukeliauja nuo garsiakalbio ruporo gerklėje iki ruporo burnos priklauso nuo ruporo ilgio. Sulankstytas ŽD ruporas yra ilgas (~ 2 metrus), todėl garsas ruporu sklinda apie 6 milisekundes. Jei žemesnysis skyrimo dažnis yra 450 Hz, kolonėlių su mažo selektyvumo filtrais ŽD ir VD garsiakalbiai dirba maždaug 200 – 1000 Hz ruože. VD ruporas trumpesnis, to paties dažnio garsas iš VD ruporo išeis anksčiau negu iš ŽD garsiakalbio, todėl skyrimo dažnių ruože spinduliavimas nebus sinchroniškas, garsas bus išsidraikęs. Tas pats VD-AD skyrimo ruože, nes ruporų burnos vienoje plokštumoje, o ruporai skirtingo ilgio.
            Galiu paminėti savo akustinius tyrinėjimus, kai įsitikinau jog žmogus girdi +/- 5 mm akustinį suderinimą. Buvo naudojamas rožinis triukšmas, ŽD ir AD garsiakalbių bendro darbo ruožas buvo 700 – 1100 Hz, garsą klausė moteris-klausytoja, išvados padarytos atlikus ~10 bandymų.

            Paveikslėlyje Klipsch La Scala ir Avantgarde 3-juostės ruporinės; Avantgarde ruporų burnos skirtingame atstume, nes konstruktoriai siekė akustinio suderinimo.
            La Scala ir Avantgarde
            Akustinis suderinimas galimas mechaniškai parinkus garsiakalbių tarpusavio padėtį arba filtrais. La Scala filtrai primityvūs, juose nėra akustinio suderinimo grandynų.

            Dar vienas La Scala filtrų ypatumas.
            Matyti, kad viduriniųjų garsiakalbių darbas iš aukštųjų dažnių pusės beveik neapribotas, todėl aukštuosius plačiame ruože atkurs abu (VD ir AD) ruporai. Svarbus trūkumas, nes aukščiausieji dažniai bus spinduliuojami ne viena, bet keliomis kryptimis. Viena svarbiausių ruporų savybių yra kontroliuojama sklaida, bet šį privalumą nubraukia prasti filtrai.AL-3_La Scala filtrai

            Klipsch kainos, 1979:
            Klipsch-kaina_1979
            Klipsch kolonėlės, 1979:
            Klipsch-AS_1979
            Jei La Scala AL5 būtų konstravęs P. W. Klipsch, būtų atlikti senųjų La Scala patobulinimai, kolonėlės atitiktų aukščiausius reikalavimus ir nereikėtų rinkti švelnesnių žodžių problemoms aprašyti.

            • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
            #7795
            Belas
            Keymaster

              P. W. Klipsch buvo puikus inžinierius. Atsiverčiau High Quality Horn Loudspeaker Systems, kur yra skyrelis apie Klipsch.

              Vienas žinomiausių yra kampinio ruporo patentas. Puikus sprendimas, leidžiantis išnaudoti kambario sienas, sumažinti ŽD ruporo gabaritus. 11

              1942 m patente P.W.K. pateikė kampinio ŽD ruporo eskizus:2

              1965-ais AES Convention dokumente buvo pristatytas profesionalių portabilių įgarsinimo sistemų projektas La Scala:31

              Klipsch garsiakalbių negamino, buvo naudojami Atlas Sound Corporation garsiakalbiai. Vėliau garsiakalbius pagal Klipsch reikalavimus tiekė CTS (Chicago Telephone Supply Co.), o šiuolaikinėms retro-kolonėlėms – anksčiau paminėti Eminence.
              1971-ais La Scala buvo modifikuotos ir gavo pirmosios žmonos Belle Klipsch vardą. Kada buvo sukonstruotos buitinės La Scala vadovėlyje neparašyta, bet kituose šaltiniuose La Scala randu nuo 1969-ųjų.

              Rašoma, kad P. Klipsch turėjo gerą jumoro jausmą, mėgdavo pasišaipyti iš mažųjų kolonėlių gamintojų. Yra sakęs, kad anie stengiasi įveikti fizikos dėsnius, suspausti 32 pėdų (10 metrų) ilgio garso bangas. Ištarė bulshit, kurį iki šiol specialistai naudoja pasišaipyti iš šlamštą gaminančių arba legendas kuriančių pardavėjų.

              41

              Su darbuotojais 1976-ais.Klipsch 1976

              • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
              #7805
              Belas
              Keymaster

                1989-ais Paul W. Klipsch biznį pardavė tolimesniam sūnėnui Fredui Klipsch ir jo žmonai Džudi. Gamykla liko Arkansaso valstijoje, o valdymas persikėlė į Indianapolį. Šiemet buvo pagaminta didžiųjų Klipsch Jubilee partija.

                Klipsch jubiliejinės

                Jubilee schema ir kamb

                Jubilee kolonėlių schema ir kambaryje.

                • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
                #7933
                Belas
                Keymaster
                  Turėjau progos ištirti Accuphase E-460. Šis stiprintuvas buvo gaminamas 2010-2014 metais, yra iš tų geresnių integrinių. Išėjimuose dirba po tris Toshiba MOSFET’inius tranzistorius lygiagrečiai kiekviename petyje. E-460 turi labai galingą maitinimą. Įrenginys patikimas, bet vieną ištiko trauma. Iš gamintojo užsakiau galios stiprintuvo modulį, buvo pakeisti didieji elektrolitiniai kondensatoriai. Suremontavęs suderinau, išmatavau parametrus ir ilgai patreniravau prieš atiduodant.
                  Pagrindinius remonto epizodus sudėjau į 18 min filmuką:
                  – nuo 35″ apie suderinimą, maksimalios galios, dažninės ir triukšmų matavimus analoginiais Tektronix 2236A, Tektronix FG 502, DM 501A, DC 509 ir Fluke 8060A prietaisais;
                  – nuo 10′:30″ dažninės ir iškraipymų matavimas skaitmeninėmis priemonėmis;
                  – nuo 15′:40 apie darbo patikrinimą klausant įrašus.

                  Filmuką įkėliau į Youtube Nida Mk1 kanalą, bet du muzikos epizodai pabaigoje buvo užtildyti. Pilną versiją galite pažiūrėti čia. Gamintojo bukletas apie E-460 čia.
                  Parts_2021-11-17Naujas stiprintuvo modulis ir maitinimo šaltinio elektrolitiniai kondensatoriai.

                  e-460_top_r_openE-460-galasParametrus matavau su 8 ir 4 Omų apkrovimais.

                  Matavimo-aparatūra
                  Analoginė matavimų aparatūra: Tektronix 2236A oscilografas, multimetras Fluke 8060A ir Tektronix 515 metrologinė laboratorija su signalų generatoriumi FG 502, multimetru DM 501A, dažnomačiu DC 509.

                  Skaitmeninė-matavimų-sistemaSkaitmeninė parametrų matavimo įranga.

                  TreniravimasPoremontinis testavimas.

                  • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
                  #7955
                  Belas
                  Keymaster

                    Galbūt skaitytojams įdomu kas netilpo į kadrą.

                    E-460 trūkumų paminėčiau relinę apsaugą. Tokios buvo naudojamos iki 2014, o jau sekančiuose tos pačios serijos integriniiuose E-470 apsaugos schemos su elektroniniais raktais. MOS-FET’inių elektroninių raktų “kontaktiniai nuostoliai” mažesni negu relių, todėl stiprintuvų slopinimas padidėja iki 500-1000. Dvigubas ar didesnis DF nėra itin reikšmingas, nes šį parametrą apribos jungiamųjų laidų varža. Svarbu kitkas – elektroniniai raktai neturi kontaktų, todėl  apsauga patikimesnė, ilgaamžiškesnė, greitesnė.
                    Keli sakiniai apie tonkompensaciją.
                    Griežtai žiūrint, tonkompensaciją (loudness) realizuoti techniškai sunku. Problema ta, kad klausos kompensacijos gylis priklauso nuo garsumo, o garsumas – nuo kolonėlių jautrio, kambario akustinių sąvybių, klausymo atstumo ir individo klausos jautrio. Matyt dėl to daugelis gamintojų tonkompensacijos nebekonstruoja. Turėti supaprastintą “loudness”, kai fiksuotu dydžiu pakeliami ŽD iš dalies naudinga – klausant tyliai galima įjungti, pagerinti muzikos atkūrimą, bet tai nėra pilnavertė tonkompensacija.
                    Kalbant apie techninę pažangą galima paminėti, kad E-470 geresni už E-460, o naujausi E-480 turi dar 10 % mažesnius triukšmus, patobulintą AAVA garsumo reguliatorių, dar didesnį slopinimą, patobulintą apsaugos modulį, didesnės galios išėjimo MOS-FET tranzistorius, jautresnius išėjimo galios indikatorius ir maitinimo šaltinį su didesnės talpos (40000 mkF) kondensatoriais. Į naujesnio modelio integrinius galima pajungti naujo tipo iš galo įstatomus modulius DAC-50 ir DAC-60. Jei yra galimybių, reiktų rinktis naujesnio modelio stiprintuvus.

                    Didelė E-460 galia leidžia jungti net mažo jautrio kolonėles, bet siekiant aukščiausios garso kokybės, kai jungiamos “sunkaus” apkrovimo AS arba turite aukštos klasės kolonėles, siūlyčiau dairytis į A-klasės integrinius. Arba rinktis atskirus galios ir pradinius stiprintuvus. Net nukeliavę iki didelio jautrio aktyvinių GAS, papildomai nusipirksite galingą AB-klasės stiprintuvą ŽD moduliui, o turimas 30 W A-klasės integrinis bus tinkamas dirbti su kolonėlių AD moduliu. Kuo mažiau pardavimo operacijų, tuo daugiau pinigų lieka kitiems pagerinimams.
                    Accuphase produkciją apžvelgti galima čia.

                    • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
                    #7970
                    Belas
                    Keymaster

                      Audiofilų bendrijoje paminėta aukščiausios klasės perklausa su Audio Note įrenginiais. Trumpai apie mano patirtį.

                      Kažkada nustebino “Stereophile” atliktas Audio Note CD-4.1x CD grotuvo tyrimas.
                      AN naudoja nestandartinę struktūrą, todėl įrenginiai neatitinka CD grotuvų formato, nustatyto “Red Book” standarte. Iš čia nedžiuginanti pasekmė – grotuvo išėjime signalas iškraipytas. Sunku buvo patikėti, kad brangaus įrenginio išėjime diskelyje įrašytas harmoninis signalas sudarytas iš laiptelių, bet tai faktas.

                      2014-tais dalyvavau perklausoje, kurioje šaltinis buvo AN CD-4.1x CD grotuvas. Į perklausą nusivežiau oscilografą, nes reikėjo patikrinti kas į GAS bus paduodama. Pradžioje perklausos prižiūrėtojas Raimondas Celencevičius pajungti oscilografo prie grotuvo išėjimo man neleido. Pasakė –  Tadas (Motiejūnas) griežtai draudžia jungti bet kokį matavimo prietaisą. Grotuvo savininkas leido, tada uždėjau testavimo diskelį ir oscilografe pamačiau laiptuotą CD-4.1x signalą grotuvo išėjime.
                      Gamintojo tikslas matyt yra pademonstruoti pirkėjui ypatingą skambesį, o didelė kaina yra aplinkybė, kurią atlaikyti gali ne kiekvienas. Jaunystėje (~1985 m.) pats esu ant “kainos adatos” papuolęs, kai sunku buvo patikėti, kad 1500 $ kainuojantis Threshold pradinis stiprintuvas gali geriau skambėti už 4500 $ kainavusį Mark Levinson pradinį. Plačiau apie tai kitą kartą.

                      Apie CD-4,1x straipsnis Stereophile čia.
                      1 kHz sinusinį signalą AN CD-4.1x grotuvas paverčia laiptuotu:Sinusas

                      • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
                      #8011
                      Belas
                      Keymaster

                        MBL Radialstrahler 101 E

                        Audioforume užtikau žinią iš MBL ir nusprendžiau pasisakyti.

                        Ričard Niedings

                        Prieš 5 metus į Rygą važiavau aplankyti ir susipažinti su visais salonais, bet su Ričardu N. tada nepasimatėme. Žinojau, kad Rygoje didžiąją MBL 101 sistemą turi patyręs muzikos gurmanas, susipažinome ir pas jį praleidau vakarą. MBL Radialstrahler 101 Extreme buvau klausęs Vokietijos parodoje, žinojau apie konstrukciją, todėl antroji perklausa erdviuose namuose turėjo būti lemiama įvertinti. Taip ir nutiko – GAS skambėjo taip, kaip leidžia Akustika.
                        Turime progą netiesiogiai pažinti MBL ypatingąjį dilerį Ričardą Niedings, nes Rusijos Творческая студия 601+ kanalas įrašė interviu. Išklausiau, buvo įdomu ką šis ponas pasakojo, prisiminiau savo patirtį.

                        Šiuolaikinė rinkodara sako, kad reikia parduoti ne produktą, o legendą. Ponas Ričardas talentingas pasakotojas, statyčiau šalia Petro Kvortrupo, Zigfrido Linkvitso ir Marko Levinsono. Ričardo N. interviu buvo aukščiausiame lygyje; kažkur paminėjo techninius dalykus, pavojingesnėje vietoje pasakė menkai techniką išmanantis. Tik pabaigoje, kai vedantysis paprašė leisti apsilankyti MBL Rygos salone kad  paklausyti, atstovo intonacija pasikeitė. Susitikimą priėmė, balsas išliko tvirtas, bet entuziazmo nebegirdėjau.
                        Padarykime akademinės valandos pertrauką interviu su Ričardu N. išklausyti.

                        • This reply was modified 2 years, 9 months ago by Belas.
                      Viewing 10 posts - 21 through 30 (of 39 total)
                      • You must be logged in to reply to this topic.