Įvairių GAS perklausos

Audiofilas Forums Praktika GAS perklausos Įvairių GAS perklausos

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #729
    Belas
    Keymaster

      Vakar į perklausą atvyko jaunystės draugas Eugenijus Maleckas. 1979-aisiais susipažinome KPI Pop klube “Smūtkeliai” ir sulipome draugystėje. Po 30 metų draugystė matyt pavargo ir mus išskyrė. Laikinai, nes vakar susitikome ir 5 valandas kartu pabuvome muzikoje. Susitikimo pabaigoje dar kartą įsitikinau, kad muzikos bacila nepagydoma, o Eugenijus yra vienas iš mano jaunystėje pažintų stipriausiai tebesergančių audiofilų. 😊

      Gerų susitikimų prie muzikos ir malonių nustebimų begaliniame garso pasaulyje!Be muzikos ne gyvenimas

      • This topic was modified 1 year, 6 months ago by Belas.
      #3534
      Belas
      Keymaster

        Gruodžio 28 d. organizuoju Kalėdinį susitikimą pas mane Kaune. Norinčius prašau parašyti admin@audiofilas.lt

        Trumpai apie susitikimo programą.
        Pirmiausia paklausysime 2-juosčių aktyvinių studijinių monitorių ir tą pačią muziką per “Nida Mk1”.
        Parinkau Blood, Sweat & Tears “Blues-Part II”, kur įrašyti vargonai ir kiti tikri instrumentai. Roko muzikoje tikrais vargonais retai kur grojama, bet ar galima juos atkurti? Kūrinio pabaigoje girdėsime iš kambario išeinančią panelę Lucy Angle, kaukšinčią Poll Parrot batais. Muzikantai sakė, kad ji buvo žavi – patikrinsime ar nepasikeitė per 49 metus ir ar vienodai “kaukši” garsas iš skirtingų GAS. Įrašytą scenos gylį galėsime patikrinti su Big Band Basie “Until I Met You”. Arba vėlesniais laikais dar kokybiškiau įrašytą kūrinį iš Dave Grusin ” West Side Story”. Jokiame koncerte neišgirstume taip tiksliai įrašytų instrumentų ir 3D išsidėstymo, kaip galime kolonėlėmis!
        36 Hercus paklausysime iš Ane Brun “These Days”, 37, 39, 41 Hz iš Shinkarenko Jazz 5 “Island” albumo, o 18, 19, 25, 28, 32 Hz infra-žemas natas iš didžiausių pasaulyje vargonų su 28 tūkstančiais dūdų.
        Antrojoje susitikimo dalyje klausysime svečių CD arba jų muzikos iš atsineštų failų grotuvų. Trinktelsime salvę garsiakalbių membranomis ir pasilinkėsime geros muzikos Naujaisiais.
        Čia trumpas filmukas su paminėtų kūrinių spektrais. Pabaigoje nepražiopsokite panelės Lucy Angle batų. BS&T-rėmelyje

        Prie Nidos programa

        • This reply was modified 1 year, 6 months ago by Belas.
        #3554
        Belas
        Keymaster

          Trumpas komentaras apie mažąją GAS, kuri bus pristatyta Kalėdiniuose susitikimuose 2019-aisiais.

          Į rinką įsiveržė aktyvinės kolonėlės su skaitmeniniais filtrais ir dažninės išlyginimu su DSP. Pirkėjus akina pigumas ir deklaruojamos dažninės lygumas.
          Renginyje siūlysiu paklausyti mažyčius aktyvinius monitorius su D-klasės atskirais stiprintuvais ŽD ir AD moduliuose bei DSP korekcija. Gamintojo deklaruojama dažninė tiesi lyg virvė, bet muzikos atkūrimo kokybę lemia Akustika:
          – keičiant (išlyginant) dažninę kinta fazinis signalo pasiskirstymas, nukenčia garso lokalizacija, didėja THD;
          – skaitmeniniai signalo apdorojimai negali suformuoti reikiamos sklaidos. Žinome, kad AS su įprastais garsiakalbiais sklaida kinta plačiose ribose, todėl garso lokalizacija yra netiksli ir nestabili. Ypatingai mažų kolonėlių su mažais garsiakalbiais;
          – įrašytos scenos atkūrimą galima pagerinti naudojant ruporus. Arba įprastas AS reikia klausyti studijinėje aplinkoje, kurioje atspindžiai nuo sienų minimalūs.
          Tikiuosi renginio dalyviai įsitikins patys arba mane pataisys perklausai pasibaigus.

          Mažiausi perklausos dalyviai iLoud Micro Monitor (300 €) aprašyti čia

          iLoud FR

          #3559
          Belas
          Keymaster

            Nenorėčiau būti klaidingai suprastas, todėl pasakysiu, kad iLoud Micro Monitor sistema su DSP, garso kokybės prasme yra labai gera mažiausių monitorių klasėje. Tembras gerai subalansuotas, stebėtinai gera dinamika, gera komplektacija. Tik klausant įrašų su labai stipriais ŽD galima pasakyti, kad groja 1,7 kg, bet ne 30 kg monitoriai. Tokio aukšto lygio portabilių monitorių be D-klasės stiprintuvų ir DSP sukonstruoti nepavyktų.
            Susitikime mažylius iLoud galėsime palyginti su Mackie monitoriais, kur ŽD atkuria beveik 9″ garsiakalbiai.

            iLoud Micro Monitor skirti jungti prie planšečių, išmaniųjų ar kitokių modernių įrenginių beviele sąsaja. Taip pat prie stacionarių AK ir kitokių linijinių signalo šaltinių RCA kabeliu.
            Jei rinkčiausi kompiuterines kolonėles, šiuo metu iLoud būtų favoritas.iLoud-ir-Mackie

            • This reply was modified 3 years, 7 months ago by Belas.
            #3764
            Belas
            Keymaster

              Į pakvietimą atsiliepė daug norinčiųjų, todėl gruodžio 29 d. buvo dar vienas renginys.
              Apie techninę reikalo pusę skaitykite Mano sielos ruporas forumo Audiofilijos skyriaus Garso rezoliucija skyrelyje.28d-renginys-be-CPPirmojo renginio 2019 gruodžio 28 d. dalyviai

              29-d-renginys-be-CP2019 gruodžio 29 d. renginys

               

              #4133
              Belas
              Keymaster

                Trumpai apie susitikimus “Prie Nidos”.
                Pradžioje įvyko du “pilno kambario” susitikimai, o trečiąjį išprovokavo noras pademonstruoti savo sistemos mikrodinamikos atkūrimą. Tokia perklausa turi vykti mažoje kompanijoje, reikia sėdėti centre, geriau tamsiame kambaryje. Garsumas būna toks mažas, kad girdisi kitoje patalpoje kabančio laikrodžio rodyklės judesys.
                Sutarėme susitikti ryte. Atvyko patyręs muzikos mylėtojas ir kokybiško garso entuziastas. Perklausai pasiūliau 3 kūrinius mikrodinamikai paklausyti, o tada sugrįžome prie kitų dalykų. Klausėme senesnių, nekompresuotų įrašų, pasitikrinome kaip kolonėlės gali atkurti ausinėms pritaikytus erdvinius Holophonics garsus, ar galima atkurti koncertų salėje įrašytus aplodismentus, ar aiškiai girdima delnų lokalizacija. Pabaigoje perklausėme “viską viename” – H. Masekela “Stimela”.
                Likę dviese užsidėjome Mike Portnoy solinį įrašą ir jo būgnus patikrinome koncertiniu garsumu iš Promark būgnų lazdelių gamintojo CD. Buvo kažkas panašaus į šį įrašą Youtube, o aš prisiminiau prasilenkimą artima distancija Konkorde (Kalifornija), kur vieną dieną savaitėje Promark lazdelėmis pagroti ateina Maikas P. Taip pat namo statybos laikotarpį, kai užbaigęs darbus, naktį, visu garsumu pasileisdavau Altec Lansing-19 su Threshold stiprintuvais ir 8 minutes ilsėdavausi be suvirinimo kaukės ir šmirgeliavimo garsų…

                Mikrodinamika-programa_2020 01 11

                #4137
                Belas
                Keymaster

                  Ką išgirdome?
                  Būtų geriau skaityti dalyvių žodžius, bet pradėsiu pats.

                  Senieji Mackie HR-824 Mk1 yra klasikiniai įrašų studijų garso kontrolės monitoriai. Pasirinkta geriausia struktūra su aktyviniais filtrais ir galingais galios stiprintuvais ŽD ir AD modulių signalams stiprinti. Pasyvinis “garsiakalbis” per visą galinę AS panelę ir akustinis grįžtamasis ryšys leidžia atkurti visą žemąjį garsų spektrą su mažais iškraipymais. Elektroniniai koregavimo grandynai išlygina dažninę beveik iki tiesės, todėl girdime natūralų tembrą.
                  HR-824 Mk1 sukonstruoti labai gerai, pagaminti profesionaliai iš gerų komponentų. Dabar nebrangiai kainuoja, bet žinau, kad nurungtų daugelį buitinių AS ir didesnes grindines AS su 2×6,5″ žemadažniais. Mackie lyginome su kitais studijiniais monitoriais, jie atsilaikė prieš moderniausius ir brangesnius Genelec monitorius – tą esame patikrinę anksčiau.
                  Ko buitinėms AS man trūksta iki audiofilinės laimės?
                  Paminėsiu didžiųjų sistemų ypatumus:
                  1. Tos didelėse dėžėse su 15″ ŽD plačiajuosčiais didelio jautrio sistemos turi tokį dinaminį tiesiškumą, kad gali atkurti koncertinius rok-muzikos įrašus.
                  2. Aktyvinės GAS su 15″ profesionaliais (studijiniais) žemadažniais ir 200 W stiprintuvu atkuria muzikos mikrodinamiką taip, kad jokioje koncertų salėje to nepatirtume. Arba taip garsiai, kad nuo garsumo ima plazdėti rūbai, o kūnas jaučia oro vibracijas.
                  3. Didieji garsiakalbiai turi didesnį akustinį apkrovimą, membranos juda nedidelia amplitude, todėl pagerėja AS akustinis slopinimas. Su geru tranzistoriniu stiprintuvu ir trumpais laidais bendrasis slopinimas būna toks didelis, kad girdime tamprius žemuosius dažnius. Paprastai sakant, pasiekiamas reikalavimas, kad kolonėlių pereinamieji procesai trumpesni už instrumentų garsų nusistovėjimo laiką. Tada girdime natūraliai skambančią muziką, lyg sėdėtume koncertų salėje.
                  4. Ruporinių modulių kompresinių garsiakalbių membranos virpa labai možomis amplitudėmis didelio akustinio apkrovimo režime, todėl AD modulis turi ypatingai aukštą slopinimą. Tai leidžia išgirsti, kad vientisas garsas susideda iš atskirų mikro-garsų. Girdisi ne būgnų šluotelių šniokščiantis garsas, o tai, kad šluotelės sudarytos iš daug atskirų vielučių ir tos vielutės būgno plastiku juda šokinėdamos. Kad trimito garse yra konkretaus instrumento rezonansai, kad girdisi pučiamas oras, dainininko burnos garsai arba akordeonisto pirštų prisilietimas prie klavišų.
                  Buitinės kolonėlės su įprastais garsiakalbiais to negali ir mes pabandėme tai patikrinti.

                  Ką pasakytų nesuinteresuoti ekspertai, gal labai gerą dažninę turinčių studijinių monitorių garsas toks pat, kaip didelio jautrio kolonėlių? O gal į savo kūrinį įsijautęs čia prifantazavau?
                  Tikiuosi susitikimų dalyviai parašys.

                  #4160
                  Tadas
                  Participant

                    Nenoriu būti šališkas, tad kaip nepriklausomas vertintojas galiu pasakyti, jog abi sistemos man patiko.
                    Didžiausią skirtumą jaučiau AD ruože. Česlovas minėjo, jog Nida atkūrimas yra slopstantis ir AD ruožas 2dB prislopintas. Tas puikiai girdėjosi. Negaliu pasakyti, kad yra AD trūkumas, bet man kaip “metalo” muzikos mylėtojui šiame ruože geriau pasirodė Mackie HR-824. Tiesiog buvo garsiau ir man taip labiau patiko.
                    Patiko, kaip pasiekiamas koncertinis garsumas su Nida. Jei tokį lygį būtume bandę pasiekti su Mackie HR-824, tikriausiai gautųsi šnipštas. Įspūdį paliko garso slėgis pasiekiamas su 1W stiprintuvo galia. Kėdė, ant kurios sėdėjau virpėjo 🙂 Apskritai Nidos žemųjų dažnių atkūrimas užburiantis. Klausa mažai jautri šiam ruožui, bet kokybę buvo galima ne tik išgirsti, bet ir pajausti. Kas liečia mikrodinamiką, nesu tikras tuo ką girdėjau, tad plačiau nekomentuosiu. Jei tobulą sistemą vertinčiau 10 balų, Nidai rašyčiau 9 vien todėl, kad tobulybės pasiekti neįmanoma. Mackie HR-824 skirčiau 7 balus.

                    #4213
                    Belas
                    Keymaster

                      Sutarėme, kad įkelsiu čia nedalyvaujančio Juozo Kamensko atsiliepimą.
                      Ruošiant projekto pristatymus Juozas fotografavo mano aparatūrą, buvo girdėjęs kolonėles. Šį kartą dalyvavo antrajame susitikime gruodžio 29 d. Jei norite padiskutuoti, filosofui-fotografui Juozui galite parašyti: juozas.kamenskas@gmail.com

                      Noriu dar kartą tarti ačiū už galimybę pabūti perklausoj.
                      Aplink dauguma pažįstamų klauso spotify per bluetooth pučkeles ir labai džiaugias. Arba tą patį mp3 per dideles kolonėles. Iš pradžių bandydavau pasakot, kad gali būti geriau, bet dabar nebeeikvoju žodžių atsargos. 
                      Labai gerai kas kažkiek laiko perkalibruoti supratimo apie gerą GAS vidinius etalonus. Nida šiuo atveju man yra atskaitos taškas kaip turėtų būti. Techninės kalbos prie stalo irgi gerai: šiaip trys kursai elektronikos KPI pakankamas įvadas į kontekstą, o gilus akustikos išmanymas – ne mano sritis. Perkėlus tą problemų lauką į vizualinę sritį galima atrast įdomių paralelių.
                      Labai maloniai nustebino tie studijiniai monitoriai. Turėsiu ką pasiūlyt, jei kas klaus apie GAS “gerai už nebrangiai”.

                      #4260
                      Belas
                      Keymaster

                        Abu metų pabaigoje organizuoti susitikimai “Prie Nidos buvo gausūs, bet nebuvo galimybių patyrinėti mikrodinamikos.
                        Vieną šių metų sausio šeštadienį du bičiuliai iš pirmojo susitikimo buvo atvykę į dar vieną perklausą, kurią pradėjome sėdėdami tamsoje ir tyloje. Su kokybiško garso entuziastu Sigitu M. po perklausos išklausėme kitokių įrašų, padiskutavome. Sigitas parašė platesnį atsiliepimą, kurio kelis epizodus čia pakartosiu:

                        … NIDA skamba neutraliai, leidžia išgirsti įrašą taip, kaip sumanė garso režisierius. Sistema atkuria įrašus, nuo savęs nepridėdama charakterio ir man buvo lengva atpažinti, kad įrašai yra skirtingi.
                        … NIDA leidžia suprasti, kas iš tikrųjų yra svarbu. Sistema naudojama gyvenamosios paskirties patalpoje su keliais akustiką gerinančiais elementais. Tai įrodo, jog geram garso atkūrimui nebūtina specializuota patalpa ar ypatingai brangūs laidai.
                        Sistemai nebūdingas paryškintas pačių aukščiausiųjų dažnių skambėjimas, kuris įprastas komercinėms audiosistemoms, imituojančioms detalumą. NIDOS garsas nevargina, klausa greit adaptuojasi, įvyksta atsiribojimas nuo iš anksto susiformavusių reikalavimų ir supranti, kad viskas savo vietoje. Nepavargdamas NIDĄ gali klausyti ilgai, nors garso detalumą ji perteikia gerai. Taip pat ir įspūdingus žemuosius dažnius, kurie yra tikri, dinamiški, pulsuojantys gyvybe, išliekantys net ir prie labai nedidelio garsumo. Labai įtaigus pučiamųjų instrumentų garsas, o pavienių styginių instrumentų garsas perteikiamas taip, kad suvoki korpuso rezonavimą. Itin aiškiai pločiu ir gyliu girdisi instrumentai bei vokalas erdvėje…

                        Visas atsiliepimas čia.

                      Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 31 total)
                      • You must be logged in to reply to this topic.