Įvairių GAS perklausos

Audiofilas Forums Praktika GAS perklausos Įvairių GAS perklausos

Viewing 10 posts - 11 through 20 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #6725
    Belas
    Keymaster
      Acapella gamina labai brangias ir dideles kolonėles. Tai palyginti senas gamintojas iš Vokietijos, bet Lietuvoje produkcija mažai žinoma. Geriau žinome kitą vokiečių gamintoją – Avantgarde su apvaliaisiais ruporais, bet Acapella buvo pirmieji.
      Neseniai sužinojau, kad Tėviškėje yra Acapella Celesta MKII trijuostės su Dynaudio garsiakalbiais. Tokie buvo brangiausi, todėl dažniau matydavome studijiniuose monitoriuose. Celesta kolonėlėms savininkas renkasi stiprintuvą gerai GAS sukomplektuoti. Netikėtai gavau pasiūlymą palyginti mano senuosius Altec Model Nineteen su Celesta MKII. Kambario viduryje pastatysime po vieną AS, paduosime monofoninį signalą sureguliuosiu garsumą. Celesta bus pajungtos prie brangaus-modernaus dvitakčio lempinio, o Altec-19 prie seno Threshold Stasis-2 aktyviniame režime. Klausysime muzikos rinkinio iš CD, paeiliui perjungdami vieną ar kitą sistemas.
      Ar dvijuostėms su dideliu žemadažniu netrūksta trečiojo garsiakalbio?
      Muzika geriau skamba iš didelio ar iš mažo jautrio kolonėlių?
      Maloniau klausyti lempinio ar geriau rinktis tranzistorinį stiprintuvą?
      Gal dičkėms Altec laikas į muziejų arba į pečių?..
      Kokia būtų jūsų nuomonė, kas nugalės antradienio perklausoje?
      Ryt suderinsiu Altec-19 modulių lygius ir lauksiu atvykstant Acapella Celesta MKII.
      Acapella-ir-Altec-perklausa
      • This reply was modified 2 years, 3 months ago by Belas.
      #6735
      Dmitrij
      Blocked

        Įdomi kova, bet kažin ar Acapella turi didesnių šansų laimėti šią akistatą, visgi GAS koncepcijos ir techniniai parametrai yra gana skirtingi  🙄.

        Jeigu būtų planuojama ir ateity rengti panašaus formato GAS mūšius, suremti ietis galėtų maniškė projektuota DSP valdoma aktyvinė pusiau ruporinė GAS (panašaus dydžio kaip Acapella)  vs. Altec’ai 😎.

        • This reply was modified 2 years, 10 months ago by Belas.
        #6741
        Belas
        Keymaster

          Dmitrij, prašau plačiau pristatyti savo darbus. Jei projektas dar neužbaigtas, gali pristatyti kažkurias dalis. Esi sakęs, kad planuoji naudoti šiuolaikinius didelio jautrio koaksialinius draiverius. Jei garso sistema su DSP, turėtume šiuolaikišką unikalią GAS. Tokios apimties projektui būtų verta pradėti atskirą temą Audiofilo Akustikos inžinerija arba DIY: gaminamės patys forume.

          • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
          #6749
          Belas
          Keymaster

            Garso palyginimas įvyko, dvijuosčiai Altec-19 garso monitoriai lengvai atlaikė trijuosčių Acapella Celesta konkurencinį spaudimą. Celesta palyginti didelės, tvirtai suręstos 50 kg svorio trijuostės su 12″ žemadažniu, kupoliniu skvokeriu ir aukštadažniu su itin plono šilko membrana sudėtingos konstrukcijos korpuse.

            Nuotraukoje Acapella Celesta MkII. Acapella

            • This reply was modified 2 years, 3 months ago by Belas.
            #8642
            Belas
            Keymaster

              2022 balandžio 27 d. vakare suplanuotas atviras atsisveikinimo vakaras su Altec Lansing Model 19 kolonėlėmis.
              Nuo 1995 m. apie 14 metų džiaugiausi šia aktyvine GAS, o dabar iškeliauja į kitus namus. Pirkėjas nusprendė atnaujinti korpusą, nusipirko Accuphase E-480 ir A-36 stiprintuvus. Džiaugiuosi, kad Tėviškėje lieka vienas ryškiausių didelio jautrio kolonėlių projektas. Vakar baigiau derinti GAS ir lauksiu atvykstant bičiulių paklausyti.
              Atsisveikinimas-su-Altec-19_sm

              Altec-19

              AM-Crossover_front                                                  Altec-19 kolonėlių aktyvinis analoginis krosoveris.
              Norintys dalyvauti rašykite ceslovaspa@gmail.com.

              • This reply was modified 2 years, 2 months ago by Belas.
              #8693
              TomSus
              Participant

                ALTEC’ai ne Jums… bet apie viską nuo pradžių…
                Jeigu yra sakoma – tiko ir patiko, tuomet apie perklausą galiu pasakyti – įvyko ir pavyko. Česlovas
                Paplauskas ne pirmą kartą organizuoja perklausas, todėl nėra naujokas šiame reikale ir surengia viską
                paprastai, bet neprastai. Jokių fanfarų, raudonų kilimų ir „gyvo“ dūdų orkestro, tačiau niekad nepamiršta
                savo svečių pavaišinti arbata, ir tai leidžia dalyviams truputi atsipūsti tarp perklausos tylių ir garsių dalių,
                nuraminti klausą, pasidalint įspūdžiais, aptarti kas patiko arba nepatiko.
                Nors ir ne pirmą kartą pavyksta sudalyvauti Česlovo organizuojamose perklausose, bet ši buvo ypatinga
                – Altec Model 19 (nineteen) matyt girdėjau jau paskutinį kartą savo gyvenime, nes jos iškeliauja pas
                naują šeimininką. Būtent joms ir buvo skirtas vakaras.

                Vos tik patenki į perklausos kambarį, staigiai pajunti kaip dingsta aidas, kuris lydėjo bendraujant
                koridoriuje bei hole. Ausys adaptuojasi gana greitai ir supranti, kad nebus erzinančių atspindžių bei aidų,
                su kuriais susiduriu daugiabučio gipskartonio dėžutėje. Nors atrodė, kad prie to jau esu pripratęs, kaip tie
                žmonės, kurie pragyvenę 50m. prie Vilniaus geležinkelio stoties naktimis nepašoka iš lovos pravažiavus
                70-ies vagonų sąstatui… nukrypau, atleiskite! Ir štai prieš akis iškyla vakaro “priežastis”, dėl kurios
                susirinkome – Altec’ai. Ir nebegaliu jų pažinti – lyg ir tie patys, lyg ir kiti. Na taip, žinojau, kad Česlovas
                atliko techninius pakeitimus, bet šiuo atveju dar ir padailino kosmetiškai. Jei senieji Altec’ai gamykliškai
                atrodė labai konservatyviai, taip kaip tuo laikmečiu buvo madinga ir matoma reklamineme buklete, tai
                naujajame apsiauste jie įgavo rafinuoto šiuolaikiškumo – tamsus blizgus lakas, tekstūra priekinėje
                sienelėje. Panašius vaizdus matydavau įvairiuose youtube vaizdeliuose, kaip japonai atrestauruoja
                senąsias JBL, Altec kolonėles. Gal dėl skonio ir neverta ginčytis, tačiau man gražu! Kad ir kaip nemėgstu
                sąvokos „hi-end“, tačiau atnaujinti Altec‘ai savo išvaizda galėtų pretenduoti į šią kategoriją. Gerai, kad ne
                savo garsu, tai būtų jiems įžeidimas. 😉
                Susirenka likę perklausos svečiai, gauname sėdimas vietas ir ta laukta akimirka prasideda. Matyt būtų
                galima kalbėti apie kiekvieną išgirstą kūrinį atskirai kaip jis buvo atkurtas, kaip skambėjo ir kokias
                emocijas sukėlė, bet per daug išsiplėsčiau. O skambėjo visko įvairiai – mono įrašas, kurio pradžioje net
                pasimečiau, kur dingo scena? Buvo ir klasikos, Ir jazz‘o, ir styginių, ir pučiamųjų, ir solo instrumentų,
                vargonų ir, kas be ko, neapsieinama be šveicariško tikslumo – Yello. Atskirai noriu padėkoti, kad buvo
                leista man pristatyti savo atsineštą diską – ačiū!

                Na, na ir kaip gi skamba? – dažnai užduodamas klausimas įvairiuose forumuose apie vienas ar kitas
                kolonėles ar visą audio sistemą? Truputį perfrazavus interneto platybėse sklandančią frazę galima
                pasakyti taip – kalbėti apie skambesį tai tas pats, kas šokti apie architektūrą… Tad geriau vieną kartą
                išgirsti, negu šimtą kartų apie tai kalbėti. Bet kalbėti norisi. Tad mano nuomonė būtų paprasta – Altec‘ai
                atlieka tikslų, precizinį darbą. Atkuria tai, kas turi būti atkurta – nesukuria šilto, šalto ar kito seksualiai
                jaudinančio/atstumiančio pojūčio. Tai lyg darbinis arklys, kuris atlieka savo darbą jau daug metų niekad
                neklysdamas. Jokios audiofilijos čia nėra ir būti negali! Scenos pločio ir gylio detalės taip puikiai
                juntamos, kad net gali įsivaizduoti kokiu atstumu nuo scenos krašto stovi solo smuikininkas,
                saksofonininkas, kaip išdėstytas orkestras. Mušamieji ir perkusija apskritai taip žavi, kad galėtum vien jų
                klausytis – tikslu, be liekamojo skambesio. Kiekvieną muzikos instrumentą praktiškai galima girdėti
                dviem akimirksnio etapais – prisilietimu ir iš paskos sekančiu skambesiu. DINAMIKA – štai kur Altec‘u
                koziris! Ji juntama tiek normalaus garsumo atkūrimo metu, tiek labai tyliose partijose – kaip smičius
                priliečia stygą, kaip palaida styga tebevirpa, kartais susiliesdama su korpusu ir tai labai žavi, net pagaugai
                per kuprą eina.
                Grįžtant prie kambario akustikos – skambant aukštiems dažniams akivaizdu, kokią didelę įtaką sudarė
                kambarys – aukštų atkūrimas toks ribinis, kad jei prislopinsi – jų pasigesi, jei pakelsi – ausys nukris.
                Dideliu garsumu klausyti žymieji Yello įrodė, kad aukštų netrūko ir nebuvo per daug. Nuo kolonėlių
                atsitraukti nesinorėjo.

                Reziumuojant – Altec‘ai ne Jums, jei norite audiofiliškai „pakaifuoti“… ne Jums, jei norite vidurius
                vartančio žemo dažnio… ne Jums, jei norite kraują iš ausų varančių aukštų dažnių… ne Jums, jei tikitės
                „pagerinti“ prastą įrašą – tai tokie būtų pagrindiniai jų trūkumai. Altec‘ai įrodė, kad yra tinkami įvairiems
                muzikos stiliams atkurti, bet jie „neužglaistys“ prasto įrašo trūkumų. Daug metų esu tikslaus monitorių
                garso šalininkas ir Altec su tokia užduotimi tvarkosi kuo puikiausiai, nepavargstu nuo jų. Didelis pliusas
                tas, kad Altec atkūrimas nekinta būnant skirtingu atstumu nuo kolonėlių. Jei su artimo lauko monitoriais
                galima dirbti iš arti, o toliau pasislinkus garsas gana stipriai kinta, tai Altec skambesys išlieka pastovus
                keičiant klausymo vietą.
                Linkiu visiems rasti kokybiškų įrašų, arba bent jau skirti laiko ir paanalizuoti esamus/turimus pamėgtų
                atlikėjų įrašus, kurie galbūt žavi savo menine verte, bet garso kokybe, deja, bet ne visuomet. Man tokius
                palyginimus pavyksta daryti būtent su monitoriais.

                • This reply was modified 2 years, 2 months ago by Belas.
                #8701
                Belas
                Keymaster

                  Didelio jautrio 2-juosčių AS garso atkūrimo potencialą lengva nustatyti net neklausius. Akustikos teorija sako, kad 16″ garsiakalbis arba 35 cm diametro garso spinduliuotuvas gali dirbti maždaug 5 muzikos oktavų juostoje, atkurti 35 – 1200 Hz dažnius. Tokio garsiakalbio jautris būna ~97 dB/W/m, todėl stiprintuvui tai palyginti lengvas apkrovimas. Didelio jautrio dvijuostės naudojamos įrašų studijų garso kontrolės kambariuose, puikiai tinka įprastuose kambariuose įrašams klausyti.
                  Altec 19 buvo iš to gerojo muzikos atkūrimo ešelono, iš laikų kai JAV Vakarų kranto įmonės – WE, Electro Voice, Altec Lansing, Klipsch, JBL turėjo mokslines laboratorijas, akustines kameras gaminamoms kolonėlėms patikrinti ir visą AS komponentų gamybos ciklą. Amerikos Rytų krante radosi alternatyva muziką namie klausyti mažomis daugiajuostėmis kolonėlėmis, ten grupavosi buitinių AS gamintojai – Infinity, ADS, Polk Audio, Bose, Genesis ir daugybė kitų. Pigesnės-mažesnės nukonkuravo didžiąsias ir pasaulyje įsivyravo daugiajuostės su guminiais žemadažniais. Sąlygas laimėti sudarė pingantys didelės galios stiprintuvai, geresni muzikos klausymo kambariai ir… žmonių kvailumas. Panašiai nutiko paskutiniajame ano amžiaus dešimtmetyje, kai GAS iš atskirų komponentų žmonės ėmė keisti nešiojamais šarpais, vadinamais boombox’ais. Ilgai laukti nereikėjo, kai žmonės suprato klydę ir vėl ėmė dairytis stacionarios Hi-Fi aparatūros. Panašiai vyksta kokybiško garso kelyje, vėl nemažai tautiečių, ieškančių kuo pakeisti daugiajuostes mažo jautrio AS. Šį kartą sunkiau, nes didelio jautrio amerikoniškos AS išplaukė į Japonijos barus, restoranus arba pas gerą garsą vertinančius rytiečius.
                  2008-2010 gyvavusiame Audio Forumas buvo padėtas neblogas pagrindas, o giliau didelio jautrio AS klausimus nagrinėjome Elektronika.lt forume. Turime klausančių Tannoy Gold Monitor koaksialinius, kiti konstruoja 2-juostes su JBL arba TAD žemadažniais. Tendencija aiški – didelio jautrio dvijuostės yra subrendusių Tėviškės audiofilų tikslas.

                  Aktyvinės GAS su Altec Lansing Model 19 perklausoje dalyvavo būrys patyrusių muzikos mylėtojų. Bičiulis TomSus anksčiau buvo girdėjęs mano Altec 19 ir apie paskutinį susitikimą jau parašė. Tikiuosi parašys audiofilų-melomanų erdvėje esantys kiti atsisveikinime su Altec 19 dalyvavę bičiuliai.Šeši-Altec19-klausytojai_2022-04-27

                  • This reply was modified 2 years, 2 months ago by Belas.
                  #8722
                  Sigitas Mockus
                  Participant
                    Sveiki, man taip pat teko galimybė išgirsti Altec Lansing Model 19 Česlovo organizuotoje perklausoje, čia pateikiu savo asmeninius ir subjektyvius įspūdžius iš perklausos.
                    Nuo pat sužinojimo apie Altec Lansing 19 egzistavimą, kuris įvyko jau gana seniai, norėjau jas išgirsti. Gyvai jas pirmą kart pamačiau pas Česlovą namuose, kai vyko Nidų perklausą. Tuo metu jos buvo pastatytos koridoriuje, bet dėmesį patraukė vien savo išvaizda ir įspūdingais gabaritais. Pamatęs gyvai dar labiau užsimaniau ir išgirsti. Todėl, kai sužinojau, kad Česlovas organizuoja Altec‘ų perklausa mielai pasinaudojau galimybe įgyvendinti seną norą.
                    Objektyvumo dėlei reikia paminėti, kad Česlovo Alecai skiriasi nuo gamyklinių – svarbiausias skirtumas tas, jog garso signalą garsiakalbiams dalina ne pasyvus gamyklinis filtras, o aktyvus, Česlovo suprojektuotas krossoveris. Kaip anksčiau yra minėjęs pats Česlovas, papildomai sustiprinti korpusai, modifikuotas ruporas, pašalinant įgimtas bėdas, atnaujintas porolonas ir išorės apdaila.

                    Kolonėlės buvo prijungtos prie Accuphase elektronikos – du stiprintuvai Bi-amping režime, Accuphase CD grotuvas ir Česlovo gamintas krossoveris. Perklausa vyko gyvenamojoje patalpoje, pasižyminčioje gana aiškiai suprantamu aukštų ir aukštesniųjų vidurinių dažnių slopinimu.

                    Norint aprašyti Altecų garsą nenorom juos imi lyginti su Nidomis, kadangi jas teko girdėti toje pačioje aplinkoje su tokiu pat krossoveriu ir Acuphase elektronika. Savaime suprantama, toks lyginimas nėra sąžiningas Altecų atžvilgiu dėl Nidose naudojamų smarkiai brangesnių draiverių, tačiau bendrų bruožų atrasti galima.
                    Iš teigiamų ir labiausiai patikusių Altec skambesio savybių privaloma paminėti labai aiškiai suvokiamą skirtumą tarp pirmojo ir antrojo plano instrumentų. Scenos gylis labai aiškus tiek mono tiek ir dvikanaliuose įrašuose. Back vokalai girdisi labai aiškiai už lead vokalo. Instrumentų lokalizacija aiški tiek plotyje, tiek ir gylyje. Girdisi altų, pirmųjų ir antrųjų smuikų buvimo vietos tokiu aiškumu, kokio niekada nejunti būdamas filharmonijoje. Ši savybė liudija labai analitišką skambesio braižą. Garsas atkuriamas pagal įrašo inžinieriaus sumanymą. Čia, greičiausiai, atsiskleidžia tikroji Altecų prigimtis, t.y. studijiniai monitoriai. Anksčiau sunkiai įsivaizdavau, kad tokio dydžio kolonėlės gali būti naudojamos garso įrašų suvedimui, bet išgirdęs, kaip jos dirba, supratau, kad visgi gali.
                    Žemieji Altecų dažniai tolygiai užpildo patalpą klausant net ir mažu garsu. Energija ir artikuliacija išlieka ir keliant garso lygį. Tačiau čia nenorom atsiranda noras palygini Altecus su Nidomis. Jeigu nebūtų tekę anksčiau klausyti Nidų, sakyčau kad Altecų žemieji dažniai net labai neblogi (šiaip tokie jie ir yra) tačiau Nidų žemieji tiek artikuliacija tiek visa savo jėga ir energija Altecus labai smarkiai pranoksta.
                    Viduriniai ir aukštieji dažniai atkuriami taip, jog nekyla abejonės, kad girdi ruporo darbą. Ribota sklaida nulemia aiškią instrumentų lokalizaciją. Ir vėl tenka Altecus lyginti su Nidomis ir šį kart galima atrasti panašių bruožų: kompresinis draiveris su žemadažniu suvesti taip, kad nelabai išeina girdėti crossover point‘o. Taip pat Altecams dirbant su tokiu pat krossoveriu būdingas gana aiškiai suvokiamas aukštųjų dažnių slopinimas. Klausant atspindžius gana smarkiai gesinančiame kambaryje, toks aukštų dažnių slopinimas galbūt atrodo kiek stiprokas, tačiau įprastose, labiau atspindinčiose patalpose ši savybė neturėtų labai erzinti. Tuo labiau, kad klausant didesniu garsu būtent aukštųjų ir aukštesnių vidurinių dažnių rezonansai vargina labiausiai, toks filtro nustatymas leidžia klausyti Altecų didesniu garsu be didesnio pervargimo. Taip pat turint omenyje Altecų kompresinio draiverio tembro charakterį, kuriam labiau būdingas aštresnis skambesys, aukšti dažniai be slopinimo galimai skambėtų įkyriai ir ilgainiui imtų varginti.
                    Tai tiek trumpai apie Altecų perklausą. Ačiū Česlovui už sudarytą galimybę juos išgirsti. Lieka tikėtis, kad naujasis savininkas turi tolerantiškus kaimynus arba gyvena vienkiemyje, nes tokių kolonėlių klausyti tik tyliai vargu ar įmanoma.
                    • This reply was modified 1 year, 10 months ago by Belas.
                    #8784
                    Belas
                    Keymaster

                      Džiaugiuosi, kad Altec Lansing Model Nineteen liko Lietuvoje. Savininkas nusprendė klausyti aktyviniame režime su dviem Accuphase stiprintuvais – E-480 ir A-36. GAS suderinau, garsas atviras, primenantis natūralų muzikos skambėjimą. Mano nuomone, šie Altekai geriausi-gražiausi, o mes turime dar vieną aukščiausio lygio GAS.

                      Pas-Renaldą_2022-06-30_sm

                      • This reply was modified 9 months, 3 weeks ago by Belas.
                      #8841
                      Belas
                      Keymaster

                        Pandemija, neramumai ir svarbesni darbai pristabdė, bet vakar įvyko “Nida” perklausa. Susitikti išprovokavo klausimais pritvinkęs Virgilijus Jokubauskas, pakviečiau seniai laukiančius paklausyti “inžinerinės” garso sistemos be egzotinių laidų, be vinilo plokštelių ir lempinių stiprintuvų. Trečiadienis nevykęs laikas iš Žemaitijos, Panevėžio, Vilniaus vykti į Kauną, bet “darbas tyrinėti garsą” keliems buvo svarbesnis.
                        Prieš perklausą techniškai patikrinau Virgilijaus atsivežtas Tannoy Cheviot, trumpai mudu paklausėme su Threshold Stasis 2 galios stiprintuvu. Kolonėlės veikia kaip buvo sugalvotos ir į audiofiliją žengiančio bičiulio abejonės išsisklaidė. Pagrindinė tema buvo muzikos atkūrimas, klausimų bėrė Marius Akelis, o užstalės viktoriną iš garso psicho-fizikos srities laimėjo medicinos mokslų daktaras Saulius Jurevičius.

                        Perklausą pradėjome nuo mikrodinamikos tyrimo. Klausėme labai tyliai, norėdami patikrinti ar tyloje nepasimeta muzika. Tembro balansą tikrinome įvairiais įrašais; klausėme klasikos, bandėme išgirsti keliese vokiečiai dainuoja akapelą, kaip girdisi švariai įrašyta bliuzo “muzikinė technologija”, buvo įrašų iš koncertų salių. Garso rezoliuciją galima patikrinti klausant aplodismentų – gerai jei daugybėje iš salės girdisi konkretūs delnai.
                        Po valandos prisėdome atsipūsti. Medžio virtuozas Rytis Zaveckas kišenėse atvežė parodyti rekordiškai unikalius gaminius – Lituanica lėktuvo mikro-kopiją iš medžio su veikiančiu propeleriu, smuiką su stryku iš vieno arklio uodegos plauko. Rytis šnekėjo tyliai, buvo kuklus bet tai tikras medžio maestro!
                        Po pertraukos sugrįžome tikrinti didelio jautrio aktyvinės GAS “Nida” dinamines galimybes. Čia kitas svarbus klausimas – ar galima atkurti hyper-instrumento įrašą su dažniais nuo infra-žemųjų, ar įprastame kambaryje galima klausyti koncertiniu garsumu? Užbaigus programą dalyviai neskubėjo išvykti. Įvyko trumpas “bisas”, patikrinome Japonijoje įrašyto Mike Portnoy solo būgnais, kietesnės muzikos iš Marilyn Manson CD ir Pink Floyd On The Run ir Time. Susitikimas truko ~5 val., durys užsidarė, į sceną pasisakyti kviečiami žiūrovai…Dalyviai

                        Prie-stalo

                        Virgilijus-ir-Ryčio-smuikas

                        Tannoy-Cheviot

                        • This reply was modified 1 year, 10 months ago by Belas.
                      Viewing 10 posts - 11 through 20 (of 31 total)
                      • You must be logged in to reply to this topic.