Įvairių GAS perklausos

Audiofilas Forums Praktika GAS perklausos Įvairių GAS perklausos

Viewing 10 posts - 21 through 30 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #8849
    Belas
    Keymaster

      Susitikime prie Nida Mk1 šnekėjome apie garso atkūrimą, perklausėme tiek įrašų, kad netilptų į koncertą ar į dvigubą albumą. Audiofilų, melomanų grupėje įvyko plastesnė diskusija, joje pasisakė keli mokslinio aparatūros konstravimo kritikai. Oponentams atsikirto susitikime dalyvavęs Virgilijus Jokubauskas, paliesdamas daugiau aktualijų. Skaitytojams turėtų būti įdomu, todėl patyrusio bičiulio laišku dalinuosi:

      …o tai kokiu tikslu Česlovas Paplauskas rengia perklausas? Pareklamuoti savo negrojančias Nidas?- ūžia audio inžinieriaus, jo kurtų Nidų (daugiskaita, nes jų ne viena), ir išvis mokslo, kaipo tokio, heiteriai.
      Iš šalies linksma tai stebėti. Kaip širšių lizdas, į kurį kažkas bakstelėjo lazda.
      Gal tikrai verta aptarti? Kas vyksta su Lietuvos gero garso mylėtojų bendruomene, ir šitos bendruomenės heiterizmą?
      Norit, ar ne, pabandysiu keletą aspektų nusakyti iš savo varpinės.
      Pirma. Česlovas labai aiškiai yra ne kartą išsakęs savo tikslus, kad muziką mylintys žmonės Lietuvoje  klausytų geru garsu. Bent jau žinotų gaires, kokio tipo įrangą, pirmiausia, kaip vienas kolega, medžio juvelyras, pasakė, kokius garsiakalbius vertėtų rinktis, kad nežaisti to žaidimo: paklausei, patiko – pirk! Rytoj ateisi, nusipirksi kitus. Ir, žinau, daugelio rimčiau besidominčių, nuomonės sutampa.
      Ruporinė sistema.
      Žemų dažnių ruporo turėti nėra įmanoma. Tada lieka didelio jautrio didelis žemadažnis, papildytas aukštų dažnių ruporu. Kas nors ginčysis?
      Aaa, Nidos negroja! Aha, mano Tannoy Cheviot juo labiau negroja, taip maždaug tris kartus mažiau, bet Metallica Garage Inc. skamba taip, kad jums, jau metalo heiteriamas, kažkokias nuotrupas girdėjusiems taksi, ar patiems ieškant stoties savo autike, lūpa atviptų.
      Vėlgi – taigi Nidose japoniški garsiakalbiai! Fe tos Nidos! 
      O kažkieno katinas kažkodėl su Fordo varikliu, ir meksikietiška antena. Aston Martin dabar jau su Mersedes motorais. Ir ką, tai ne Aston Martin? Ir daugelio mūsų mobiliakai turėtų vadintis drakonais. Pamąstykit.
      Nidų reklama? Na, tegu. Ir keturi tiksliniai reklamos objektai. Atsiprašau, neužsigaukit, mieli kolegos garso vergai, bet… nežinau, ar furistas, medžio drožėjas, lėktuvų mechanikas, mokslų daktaras medikas, įstengtų jas apturėti bent už savikainą. Ir tas pats visoje šitoje grupėje.
      Kodėl, kodėl Česlovas moko, juk mes patys viską žinome ir kam jam to reikia?
      Esu 8-iais metais jaunesnis, bet saulelė ir man vakarop. Todėl žinau, kad norisi savo patirtį, žinias perduoti kitai kartai, kad toliau tobulėtų, vystytųsi.
      Ir, kaip Česlovas pabrėžia, mes ne muzikos pasiklausyt susirinkome, ir jos čia nėra. Spėju, daugelis jos klausomės savo vienatvėje…

      Paminėtoje grupėje apie perklausą trumpai parašė dalyviai Rytis Zaveckas ir Saulius Jurevičius.

      • This reply was modified 2 years, 2 months ago by Belas.
      #9271
      Belas
      Keymaster

        Sausio 28 dieną organizuojamas susitikimas-konferencija, kurioje audiofilai ir pažengę muzikos mylėtojai pasisakys, išklausys ką apie studijinius garso monitorius Genelec 8260A SAM ir TAD Exclusive Model 2251 papasakos kiti dalyviai.

        • Geriau muziką atkuria GENELEC 8260A ar TAD 2251?
        • Aktyvinė 3-juostė su koaksialiniais VD/AD garsiakalbiais ir DSP valdymu ar didelio jautrio pasyvinė 2-juostė su ruporais yra geresnis instrumentas įrašams klausyti?
        • Ar studijiniai monitoriai tinka į namų muzikos kambarį?
        • Akustikos klasika ar modernūs technologiniai sprendimai?..

          Genelec 8260A vs TAD 2251

         

        Genelec-8260A-ir-TAD-2251

        Susitikimo vieta – Kauno Žaliakalnis, preliminarus laikas – 11:00, trukmė – pusdienis.

        • This reply was modified 1 year, 10 months ago by Belas.
        #9278
        Belas
        Keymaster

          TAD 2251 monitoriai bus pajungti prie Accuphase A-36 galios stiprintuvo, įrašai iš CD grotuvo Accuphase DP-430.

          Mano filmavimo technologijos ir kompresuotas MP4 formatas neleidžia perteikti įrenginių galimybių, bet siūlau pažiūrėti 6 min. filmuką žinomiems balsams atpažinti ir Genelec 8260A monitorių dinamikai parodyti.
          Analogiškas filmukas su TAD Exclusive 2251 čia.

          • This reply was modified 1 year, 10 months ago by Belas.
          #9340
          Belas
          Keymaster

             Renginio programa.Programa

            Dalyvius kviečiu perskaityti Genelec 8260A SAM ir TAD Exclusive Model 2251 monitorių trumpus pristatymus. Taip pat informuoju, kad kambaryje bus maždaug 18 laipsnių temperatūra.

            Česlovas P., ceslovaspa@gmail.com, 8686 36285

            • This reply was modified 1 year, 10 months ago by Belas.
            #9362
            Belas
            Keymaster
              Į renginį galėjau priimti 8 audiofilus. Aš ir dar vienas “suinteresuotas” balsavime nedalyvavome.
              Audiofilai nusprendė, kad geriau muziką atkuria TAD Exclusive Model 2251 monitoriai.

              Pradžioje patikrinome abiejų GAS garsumą klausant ir patikrinome SPL matuokliu. Perklausoje buvo tie programoje išvardyti 14 įvairios muzikos įrašai, o nuomonę dalyviai galėjo išsakyti balsuodami. Balsavimui buvau paruošęs biuletenius, dalyviai klausė įrašus, aš komutavau į kurią GAS keliauja signalas, dalyviai matė kurie monitoriai – “raudoni” ar “žali” pajungti. Nusprendę kurie atkuria geriau, galėjo nuplėšti atitinkamos spalvos biuletenio lapelį. Biuletenio lapelių buvo 14, kiekviename buvo įrašytas klausomas kūrinys. Nuplėštus lapelius audiofilai pasiliko sau, o man perdavė biuletenių likučius.

              Suskaičiuokime ir pasitikrinkime kas gavosi.
              7 dalyvavusių vertinimo vidurkis būtų 6,5 prieš 0,5 TAD 2251 monitorių naudai.
              Apžvelgsiu kūrinių vertinimus:
              • Pirmasis buvo S. Clarke, Al Di Meola, J-L Ponty – “Indigo” instrumentinis kūrinys. Rezultatas 7:0 TAD 2251 naudai.
              • Ahmad Jamal – “Ahmad‘s Blues” su mikrodinamikos elementais, rezultatas 6:1.
              • Trečiasis buvo 14 min. trukmės kūrinys klausos atminčiai patikrinti. Ištisai klausėme Blood, Sweat & Tears – Blues-Part II “raudonaisiais” ir po to – “žaliaisiais” monitoriais. Sunkus testas, vienas dalyvis neapsisprendė, rezultatas 5:1.
              • RTP televizijos Salvador Sobral ir Antonio Zambujo koncerto daina “So Um Beijo” buvo iš Youtube (AAC formate). Aukščiausio lygio atlikimas, garso kokybei dalyviai pastabų neturėjo. Čia monitoriai pasirodė vienodai 3:3 (vienas audiofilas balsavime nedalyvavo).
              • Elvis Presley – “Are You Lonesome Tonight” 1:4 Genelec 8260A naudai.
              • Elvis Presley – “Crying In the Chapel” 5:1 vėl nugalėjo TAD 2251
              • Steve Strauss – “Mr. Bones” 5:1.
              • Vivaldi: “The Four Seasons – Concerto No. 2” 5:1.
              • Roko muzikos įrašas – 1 variantas 5:1.
              • Roko muzikos įrašas – 2 variantas 3:4.
              • Vyrų akapela 3:3.
              • Этна-трыо ТРОЩА – “Котка” 5:2.
              • garsiau klausėme Yello – “Tangier Blue” 5:1.
              • dar garsiau triukšmingas Marilyn Manson – “Personal Jesus” 6:1.
              Dalyvių balsavimas pasiskirstė taip:
              1. Erikas 8:2 TAD 2251 naudai
              2. Kęstutis 10:4
              3. Mindaugas 9:4
              4. Dalia 12:1
              5. Sigitas 7:7
              6. Jurgis 10:4
              7. Zigmantas 7:5
                Vidutinis kūrinių garso kokybės rezultatas būtų 9:3,9 TAD monitorių naudai.
              Keli dalyviai sėdėjo nepalankiose vietose, sąlygos klausyti nebuvo idealios, bet rezultatas nudžiugino. Aš ir mano Virginija įvairiausius įrašus klausėme ilgiau, turėjau kai kurių parametrų akustinius matavimus, tačiau dalyvių grupės subjektyvus garso vertinimas buvo pakankamai tikslus. Norėčiau paminėti panevėžietę Dalią T. – ji buvo geriausia ekspertė (viena “klaida”). Stipriai pasirodė Mindaugas, neatsiliko Kęstutis ir garso įrašų studijose dirbantis Jurgis.

              “Audiofilų konferencijoje” aptarėme kelis akustikos ypatumus. Norėjau sužinoti ką dalyviai galvoja apie dabar populiarų “aparatūros muzikalumą”, bet nepavyko. Sigitas išsakė hipotezę, kad aparatūros “muzikalumas” matyt ten, kur daugiau lyginių (D2, D4) harmonikų. Žinome, kad A- klasės tranzistorinių iškraipymuose, o ir garse iš ruporų vyrauja būtent D2. Atrodytų, čia slypi TAD 2251 sėkmė, bet nesutiksiu – muzika ir GAS nesusiję dalykai. “Muzikalumą” (*) palikime muzikai, o GAS vertinkime parametrais ir klausant įrašų.
              Viktorinos prizą į Vilnių išsivežė Erikas. Pasišnekėjome prie stalo, pailsėję paklausėme “monitorių-nugalėtojų” ką jie gali su 30 W galios A-klasės stiprintuvu ir išsiskirstėme.

              (*) “Muzikalumas” yra iš Muzikos, man patinka Wikipedia pateiktas muzikalumo apibūdinimas.

              Audiofilai-konferencijoje-dalyviai_2023-01-28-sm

              Genelec-8260A-ir-TAD-2251-monitoriai_2023-01-28-sm

              Sąrašas-ir-biuleteniai_sm

              Balsavimo-biuleteniai_sm

              • This reply was modified 1 year, 2 months ago by Belas.
              #9990
              Belas
              Keymaster
                Balandžio pirmojo šeštadienio rytą planuojama mini-konferencija/susitikimas. Ieškosime audiofilams svarbių atsakymų:
                – rinktis aktyvinę ar pasyvinę garso atkūrimo sistemą?
                – kodėl audiofilus suvilioja paprasčiausios kolonėlės su plačiajuosčiais?
                – ar objektyvūs garso atkūrimo sistemų vertinimai parametrais sutampa su subjektyviais klausant įrašų?..
                Tyrinėsime į TAD “TSM-2” studijinius garso kontrolės monitorius panašias didelio jautrio kolonėles su mano konstrukcijos aktyviniu ir TAD TN-2 pasyviniu krosoveriais. Pradžioje patikrinsime ar vienodas garsumas, po to dalyviai sės paklausyti muzikos ir pasakys nuomonę. Prie stalo aptarsime rezultatus, pristatysiu išmatuotus parametrus, trumpai pasišnekėsime, atsakysiu į klausimus. Po kavos pertraukos kolonėles planuoju perstatyti stereo muzikai paklausyti ir aktyvinės garso sistemos potencialui patikrinti.
                DerinimasTD-4001-ir-ruporasTL-1601b-ir-TD-4001TL-1601b-ir-TD-4001-back_smTN-2-ir-laidai_smSpalvotai-filmui

                Renginio programos ruošinys:Programa_draft

                • This reply was modified 11 months, 1 week ago by Belas.
                #9992
                Belas
                Keymaster

                  Balandžio šeštadienį įvyko susitikimas nustatyti pasyvinė ar aktyvinė AS struktūra geresnė. Tyrinėjome į TAD TSM-2 panašius didelio jautrio dvijuosčius monitorius su mano konstrukcijos pasyviniais filtrais pagal TAD TN2 schemą ir su mano konstrukcijos analoginiu 24 dB/okt. aktyviniu krosoveriu. Kolonėles suglaudžiau kambario viduryje, klausėme monofoninę muziką iš Accuphase DP-430 CD grotuvo. Pasyvinė AS buvo pajunta prie Threshold Stasis 2 galios stiprintuvo.
                  Prieš perklausą SPL matuokliu patikrinome garsumo vienodumą, dalyviai gavo balsavimo biuletenius ir susėdome dirbti. Balsavime nedalyvavau, mano pareiga buvo pajungti signalą į pasyvinę arba aktyvinę kolonėles. Dalyviai matydavo komutatoriaus ir pasyvinės sistemos galios stiprintuvo indikatorius, todėl žinojo kuri AS kada pajungta.DalyviaiSuskaičiavus balsus matyti, kad išklausius 14 įrašų, rezultatu 32:26 nugalėjo aktyvinė GAS.Kūrinių-sąrašas-ir-biuleteniaiEkspertai nuplėšdavo atitinkamą balsavimo biuletenio lapelio pusę, biuletenius paliko rezultatams suskaičiuoti, o nuplėštas dalis pasiliko kontrolei.Balsavimo-biuleteniaiPertraukoje pasišnekėjome, paaiškėjo, kad keturi iš penkių renginyje dalyvavusiu rinktųsi aktyvinę GAS struktūrą. Antrojoje susitikimo dalyje klausėme muzikos stereo režimu iš dviejų aktyvinių AS.

                  Prieš renginį mudu su Virginija ilgai klausėme abi struktūras. Vienareikšmiai nusprendėme, kad garsas iš aktyvinės yra geresnis. Paklausyti ir nuomonę pasakyti buvo atvykę daugiau patyrusių bičiulių, todėl bendras perklausų rezultatas yra 9:1 aktyvinės struktūros naudai. Man buvo lengviausia apsispręsti, nes turėjau matavimų rezultatus, žinojau aktyvinių GAS privalumus.

                  Subjektyvių ir objektyvių tyrinėjimų rezultatai sutapo, nusprendžiau konstruoti šioms AS pritaikytą aktyvinį krosoverį. Kolonėlių konstrukcija ir išorės vaizdas nutolę nuo TAD TSM-2 (Exclusive 2402) monitorių, parinkau kitą (optimalesnį) skyrimo dažnį. Struktūra taip pat pasikeitusi (aktyvinė), todėl savo garso sistemą nusprendžiau pavadinti MIDAS A240X.

                  • This reply was modified 10 months, 1 week ago by Belas.
                  #9996
                  Belas
                  Keymaster

                    Vakar į renginį su bilietais už 50 € atvyko 6 patyrę muzikos mylėtojai. Programoje tie patys tikslai – patikrinti mikrodinamiką, tembrą, dinamines GAS galimybes, patirti muzikos įrašų įvairovę. MIDAS A240X panaudojau įtikinti atvykusiuosius, kad klausa sugeba adaptuotis, kad muzikos garsus namie galime klausyti labai tyliai ir koncertiniu garsumu. Su dalyviais aptarėme tikriausiai nenagrinėtą dalyką – didelio jautrio garso sistemų garsas mažiau “užteršia” kambarį, todėl muzika neblogai skamba nuėjus į virtuvę, arba iš centrinės vietos išėjus kažkur į holą. Garso sklaidos kontrolė, labai maži iškraipymai ir geras akustinis slopinimas būtų svarbiausi parametrai tą patirti.
                    Programa1

                    Prie MIDAS visi_2023-12-16

                    • This reply was modified 11 months, 1 week ago by Belas.
                    #9998
                    Belas
                    Keymaster

                      Apie renginį Audrius Šulcas:
                      Miško garsai.
                      Šiandien važiavome A1 greitkeliu. Visada juo važiuodamas mąstau, kaip lengva mylėti Lietuvą ir būti patriotu. Ir seniau, ir dabar Lietuva yra pirmaujanti šalis.
                      Šis šventinis laikotarpis yra šventinis audiofilams. Česlovas pristatė savo naujas kolonėles Midas A240X, Vilmantas Dūda irgi organizuoja savo audio sistemos perklausas prieš naujaką. Tai dvi lietuvių sukurtos sistemos, besilygiuojančios į aukščiausius pasaulinius standartus.
                      Važiuodamas pas Česlovą galvojau apie žodžio “optimalus” naudojimą. Žinokite, ir matematikai tai patvirtins, kad negali būti optimalesnio ar optimaliausio, gali būti tik optimalus.
                      Jau GAS NIDA kūrimo laikais Česlovas suformulavo principus, kokios turi būti optimalios aukščiausio lygio audio kolonėlės. Jos turi būti jautrios (geri garsiakalbiai ir konstrukcija), dvijuostės (daugiajuostėse garsiakalbiai lyg ir dirba geresniame režime, bet juostų jungimas nepageidautinas) ir aktyvinės (aktyviniai juostų filtrai duoda mažiau iškraipymų ir leidžia geriau kolonėles suderinti).
                      Visas tekstas Audioforumas-lt grupėje.

                      • This reply was modified 11 months, 1 week ago by Belas.
                      #10005
                      Belas
                      Keymaster

                        Apie susitikimą ir apie MIDAS projektą parašė Vidas Sabulis, judėjimo “Tavo albumas centre” įkūrėjas, audiofilinių susitikimų Kėdainiuose organizatorius.

                        • This reply was modified 11 months, 1 week ago by Belas.
                      Viewing 10 posts - 21 through 30 (of 31 total)
                      • You must be logged in to reply to this topic.