GeeTi5

Forum Replies Created

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • GeeTi5
    Participant

      Sveiki, Ambient,
      dėkoju už komentarą.

      Bėda tame, kad VD garsiakalbis iš tiesų yra VD/ŽD garsiakalbis ir apima dažnius nuo 20 Hz iki 3.1 kHz, kas matosi viršuje esančiame grafike, kuriame matoma originali dažnuminė ir su visiškai atjungtu VD/ŽD garsiakalbiu. Todėl jo filtro reguliavimas paveiktų ir žemųjų dažnių juostą.

      P.S.
      AD garsiakalbis apima dažnius nuo 3.1 kHz iki 20 kHz ir aukščiau.
      2x ŽD garsialabiai apima dažnius nuo 20 Hz iki 550 Hz.

      • This reply was modified 1 month, 4 weeks ago by Belas.
      GeeTi5
      Participant

        Dalinuosi savo bandymais ir galutiniu sprendimu.

        Visi matavimai atlikti iš 1 m atstumo, mikrofoną nustačius tarp AD ir VD garsiakalbių. Mikrofonas Umik-1. Programinė įranga REW. Išlyginimas 1/3 oktavos.
        1. Pakartotinai išmatavau kolonėles su originalia komplektacija kiek galima sumažinus kambario įtaką – žalia kreivė.
        2. Visiškai atjungiau vidutinių dažnių garsiakalbį ir išmatavau be jo. Aukštadažnio kirpimas ties 3.1 kHz (kondensatorius 6.8 uF) – raudonos spalvos kreivė.
        3. Su visiškai atjungtu vidutinių dažnių garsiakalbiu, bet kirtimas jau ties 2.5 kHz (kondensatorius 8.2 uF) – mėlynos spalvos kreivė.

        Iš matavimų be VD garsiakalbio matome, kad kolonėlės iš tiesų 2.5 juostos.Gyčio 001

        Sekantys matavimai atlikti su atgal pagungtu VD garsiakalbiu.

        1. Originali komplektacija – žalia kreivė.
        2. Apie -2.5 db VD garsiakalbiui L-Pad pagalba (2.7 ohm nuosekliai ir 22 ohm lygiagrečiai). Aukštadažnio kirtimas ties 3.1 (kondensatorius 6.8 uF) – mėlyna kreivė.
        3. Apie -2.5 db VD garsiakalbiui L-Pad pagalba (2.7 ohm nuosekliai ir 22 ohm lygiagrečiai). Aukštadažnio kirtimas ties 2.5 (kondensatorius 8.2 uF) – raudona kreivė.

        Punkte nr.2 -2.5 db sumažinimas padidino duobę ties 2.2 kHz, kas sumažino vokalo ir kai kurių instrumentų gyvumą (blogiau nei originale), bet šiek tiek sumažino kuprelę ties 4 kHz, kas realiai būtų geriau, bet pokytis labai mažas, todėl nelabai išgirdau skirtumo.

        Punkte nr.3 AD garsiakalbio kirpimo perkėlimas ties 2.5 kHz pakėlė kreivę ties 2.2 khz, kas yra beveik taip pat kaip originale. Taip pat to pasekoje pasidarė lygiasnė kreivė maždaug nuo 400 Hz iki 3 kHz. Kaip ir gerai, bet bėda tame, kad padidėjo kuprelės ties 4 kHz ir 5.4 kHz, kas paryškino ir taip ryškesnius šių dažnių aukštuosius, o tai jau man nepatiko.Gyčio 002

        Realiai matau, kad šioje vietoje derinimas baigiasi, nes stumdyti AD ar VD garsiakalbių kirtimo taškų negaliu nes tai daro įtaką 4 kHz ir 5.4 kHz kuprelėms, kurios ir taip aukštesnės. Na nebent gaminti aukštesnės eilės filtus, bet gal ne 🙂

        VERDIKTAS: Viskas grąžinta į “Stock” konfiguraciją ir klausoma toliau.

        • This reply was modified 2 months ago by Belas.
        GeeTi5
        Participant

          Geras patarimas dėl vielinių potenciometrų panaudojimo derinant. Dėkingas 🙂

          GeeTi5
          Participant

            Reikia patarimo kokio tipo ir kokio gamintojo rezistorius rinktis bandymams ir kokius galutiniam rezultatui (iki 5 € už vnt.)?

            • This reply was modified 2 months, 3 weeks ago by GeeTi5.
            GeeTi5
            Participant

              Dar kartą dėkoju už informaciją ir patarimus. Dabar tik lieka filtro papildymas, matavimai ir testavimas.

              GeeTi5
              Participant

                Ačiū už nuorodą ir paaiškinimą.

                Pasitikslinu – į L-Pad skaičiuoklę man rašyti 8 Ohm, kurie parašyti ant garsiakalbio, ar visgi išmatuotus ramybės būsenoje 9.1  Ohm?

                GeeTi5
                Participant

                  Belas, dėkoju už komentarą. Pasinaudosiu Jūsų patarimais dėl matavimų.

                  Manau, kad greitu metu pabandysiu išsimatuoti atskirus garsiakalbius pajungdamas juos paeiliui ir atlikti tai su filtru ir be filtro kelyje.

                  Grįžtan prie L-Pad panaudojimo. Girdėjau, kad reikia matuoti ne garsiakalbio nominalią varžą, bet kažkokiu kitu būdu. Gal galite pakomentuoti koks tai būdas ir kaip tai atlikti namų sąlygomis turint tik “testerį”?

                Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)