Belas

Forum Replies Created

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 784 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Atviros OB kolonėlės #9624
    Belas
    Keymaster
      Apie stereo įrašų atkūrimą atvirosiomis kolonėlėmis išsivystė diskusija. Audiofilo skaitytojams gali būti įdomu, todėl dalinuosi.

      Bene ryškiausias buvo daniškos JAMO R909. Labai tvirtai padarytos su specialiai sukonstruotais garsiakalbiais, su dviem 15″ žemadažniais už nemenką kainą (~12 k€). Buvo su mažesniais (12″) žemadažniais R907 už 10 k€, šių apžvalgą galite rasti Stereophile.
      Gal 2000-aisiais Vilniuje mačiau R909, bet tada atsisakė pajungti paklausyti, pasiūlė domėtis kitomis AS. Vėliau su kita kompanija Jamo atvirasias paklausyti pavyko, bet šis anti-mokslinis projektas gyvavo trumpai. Tikriausiai niekas nenupirko, užtai paliko pėdsaką – nuo tada žmonės puolė tyčiotis iš akustikos, klauso plikus garsiakalbius, prisuka kelis turimus prie šluotkočių, pasigamina nedideles OB-lentas ir skelbia “muzikalumą”.

      Nuotraukoje Ultimate OB:
      Gali būti garsiakalbis vaizdas

      in reply to: Kolonėlės, pasyviniai filtrai, ausinės, patalpų akustika #9616
      Belas
      Keymaster

        Bičiulis A. P. pasiteiravo kur dingo didelio jautrio studijiniai garsiakalbiai:
        O tai čia dar neatsirado gerų garsiakalbių gamintojų? Gamina patefonas, stiprintuvus dac, galvas patefonams, cd grotuvus. Groja pas visus “geriausiai”… Keista kad garsiakalbių negamina.

        1. Kalbant apie aukščiausią didelio jautrio GAS lygą, garsiakalbių gamintojų byrėjimas prasidėjo kobalto deficito laikais. Didieji garsiakalbių gamintojai Alnico magnetus keitė feritiniais, su feritu atėjo tam tikri garsiakalbių motorų gerinimo būdai, tačiau akustine prasme praradimas buvo akivaizdus. Alnico galima pakeisti elektromagnetais, bet tokį žingsnį į praeitį techniškai-ekonomiškai sunku pagrįsti.

        2. Lempinių stiprintuvų laikais senasis kinas reikalavo didelio efektyvumo kolonėlių, bet tranzistoriai atvėrė kelius visokiam daugiakanaliniam kinui su daug nedidelių kolonėlių kino salės šonuose. Senajam kinui buvo naudojami geri-dideli-jautrūs garsiakalbiai, dabartiniam kinui tokių nebereikia, todėl čia dar vienas praradimas.

        3. Įrašų studijos mums, muzikos mylėtojams, yra orientyras kokybiškam garsui namuose gauti. 1980-ais madas dar diktavo didžiosios įrašų studijos, į ten atkeliavo skaitmeniniai įrenginiai, o apie 90-uosius buvo studijų “aparatūrinis pikas”. Didžiųjų įrašų studijų valanda kainavo brangiai, personaliniai kompiuteriai atpigo, todėl radosi naujas upelis link mažų įrašų studijų namuose. Štai čia įvyko svarbiausias garsiakalbių regreso žingsnis – daugelis didžiųjų įrašų studijų su aukščiausios klasės garso kontrolės kambariais užsidarė, didžiųjų monitorių poreikis sumenko, iš rinkos pasitraukė daug didelio jautrio garsiakalbių gamintojų. Palyginti nebrangių, studijoms tinkančių garsiakalbių gamintojas, JBL-Pro padalinys laikėsi ilgiausiai, bet JBL nupirko Samsung, kuriems garso kokybė nėra svarbiausias tikslas. Neseniai nebeliko Tannoy didžiųjų Monitor Gold Dual Concentric koaksialinių garsiakalbių, bet buvo galima nusipirkti aukščiausios klasės studijinių garsiakalbių su Alnico ir berilio membranomis gamintojas TAD (Pioneer padalinys) didelio jautrio dvijuostėms kolonėlėms sukonstruoti. TAD inžinieriai Amerikoje projektuodavo, garsiakalbius Japonijoje gamino Pioneer, bet 2015-ais Pioneer gabalais nupirko investuotojai, TAD neteko gamybos bazės ir studijinių garsiakalbių rinkoje įsivyravo spengianti tyla. Pavieniai gamintojai kažką sukonstruoja, rinkoje rasite “egzotinių” gamintojų, bet didelio efektyvumo AS mėgstantiems tai sunkmetis…
        Platesnė muzikos įrašų studijų apžvalga čia.


        Šiais laikais ne garso monitoriai, bet DAW (Digital Audio Workstation) yra namų garso įrašų studijų pagrindas:

        Namų studija

        • This reply was modified 1 week, 4 days ago by Belas.
        in reply to: Patefonai #9602
        Belas
        Keymaster

          Lietuvoje stebiu madą pirkti labai senus patefonus iš monofonijos laikų. Plokšteles klausantys rasdavo neblogą išeitį nepirkti plastmasinių šiuolaikinių žaisliukų, medžiodavo Garrard, Lenco, geresnius iš Dual, Linn Sondek, Thorens veteranus. Pas audiofilą-kolekcionierių matėme aukščiausios klasės EMT 927 profesionalų monofoninį patefoną, galbūt kažkur sukasi EMT 927 st stereofoninis. Apie patefonų servo pavaras siūlau perskaityti šią apžvalgą, o šiandien apie dar senesnių monofonijos laikų patefonus.

          Aparatūros kolekcionierius vilioja muzikinės šarmankės, mechaniniai gramofonai, pirmieji patefonai, nes tai garso aparatūros, inžinerijos, dizaino istorija. Kitas reikalas, kai mūsiškiai monofoninius patefonus perka klausyti muziką; restauruoja, perdaro į stereo ir džiaugiasi įrenginių kokybe. Džiaugtis yra kuo, bet tai nėra geriausi įrenginiai atkurti kas stereo plokštelėse įrašyta.

          1940-ieji buvo monofoninių patefonų era, o 50-aisiais žengėme į stereo. Buvo gaminami buitiniai ir profesionalūs patefonai, reikalingi radijo studijoms. Profesionalūs buvo sukonstruoti atlaikyti didelius krūvius, kinematika buvo paprasta, patikima, nesudylanti.T-12 reklama_1947

                                               REK-O-KUT T-12 reklama (1947).

          1959-ųjų Amerikos rinkos kataloge randu 16 patefonų. Tais laikais populiarūs buvo patefonai su automatiniu plokštelių keitimo mechanizmu (Record Changers), tačiau mums įdomesni aukštesnės klasės patefonai (Turntables).  Tada lieka 13 tikrų patefonų. Tie geriausi, net brangiausi EMT buvo su sinchroniniais varikliais. Reiškia, pagrindiniai patefonų parametrai – detonacijos, rumpelis (Rumble Noise), buvo prasti.
          Daugelis senųjų-gerųjų monofonijos laikų patefonų turėjo sunkius, primityvius tonarmus, kuriuose nebuvo anti-skeitingo, su tokiais sunkiai pavyktų pasiekti reikiamą tonarmas-galvutė 12 Hz rezonansą. Monofoninėms plokštelėms tie parametrai nebuvo svarbūs. LP plokštelėse lengvai pažeidžiami mikro-grioveliai, todėl reikia mažinti adatėlės svorį, naudoti kitaip nusmailintas adatėles, būtinas anti-skeitingas. Nusipirkę senųjų laikų mono-patefoną gali perdaryti į stereo, sumontuoti geresnį tonarmą, įstatyti brangią stereo galvutę, bet plokštelių suktukas bus stabdis kelyje į kokybišką LP plokštelių atkūrimą; tų su sinchroniniais varikliais detonacijos buvo ~0,1 %, variklio vibracijos persiduodavo į galvutę, todėl rumpelis būdavo maždaug -40 dB. Stereo laikų geriausių patefonų detonacijos 5 ar daugiau kartų mažesnės, o rumpelio problemos beveik nebeliko (-65 dB). Buitinių patefonų rinkoje atsirado patefonų su tangentiniais tonarmais plokštelės nuskaitymo paklaidoms išvengti.
          Nusipirkęs senųjų laikų monofoninį patefoną restauruočiau ir naudočiau monofoninėms plokštelėms klausyti arba pasidėčiau į aparatūros kolekciją. Stereo LP plokštelėms klausyti pasirinkimas didelis, rinkčiausi kažkurį iš auksinio patefonų amžiaus patefoną.

          Technics SL1000R:SL1000R_system

          • This reply was modified 2 weeks, 5 days ago by Belas.
          in reply to: Mūsų kolonėlės #9581
          Belas
          Keymaster

            Dalinuosi paskutiniu inžineriniu štrichu – garso atkūrimo sistema PiKo ir linkiu geros nuotaikos.PiKo-priekis-uždaryta_sm

            PiKo-atidaryta1_smFilmukas su FM radijo garsu iš “Pakartot”.Prie-PiKo-Aira-ir-VP

            Daugiau techninių detalių čia. Platesnis pristatymas 13 minučių filme, kur paskutinis epizodas filmuotas ramią naktį, PiKo pasiklydus kažkur miške. Nakties epizodas pradėtas rašyti mėnesienos pilnatyje iš maždaug 60 metrų. Kiti – iš maždaug 3 m arba apeinant PiKo ratu.

            • This reply was modified 3 weeks, 1 day ago by Belas.
            in reply to: Projektą parėmė #9576
            Belas
            Keymaster

              Projektą parėmė kaunietis Tomas Stapulionis, o aš atsidėkojau man nereikalingais 3ГД-2.Miles Davis

                                                                    Miles Davis

              • This reply was modified 3 weeks, 4 days ago by Belas.
              in reply to: Projektą parėmė #9572
              Belas
              Keymaster

                Projekto rėmėjus informuoju, kad Algimantas L. atliko forumo tobulinimo darbus ir dabar išmaniuosiuose įrenginiuose su nedideliais ekranais bus patogesnis turinio atvaizdavimas. Už darbą sumokėjau rėmėjų pinigais – nuoširdžiai dėkoju.JJ 1_Audiofilų_Audiofilas

                • This reply was modified 1 month ago by Belas.
                in reply to: Garsiakalbiai #9570
                Belas
                Keymaster

                  Turiu 3 aukštadažnius 3ГД-2 (6 ГДВ-1-16), patikrinau veikimą, anketoje nurodytu adresu išsiunčiau dvi nuotraukas.
                  (Garsiakalbius pasiėmė Tomas S.)

                  • This reply was modified 3 weeks, 1 day ago by Belas.
                  Belas
                  Keymaster
                    Bičiulio Karolio K. pasirinkimas geras – JBL 4343 nukonkuruoti kokybė/kaina vertinimu būtų nelengva.
                    Iš alternatyvų paminėčiau didelio jautrio AS ir studijinius monitorius su 15″ žemadažniais; nepraleisčiau progos apžiūrėti Tannoy M1000 Super Red Monitor, studijinius monitorius su Altec-604 koaksialiniais, UREI 813C, Altec Lansing Model-19. Japonijoje taip pat buvo keli didelio jautrio monitoriai, bet kaži ar verta iš JAV antrinės rinkos persikelti į tolimą Japoniją – Japonija ir Rytai yra gerų AS surinkėjai.
                    Bičiuliai paminėjo mažo jautrio daugiajuosčius monitorius su 12″, bet čia būtų kita kolonėlių pasirinkimo gija, būtų reikalingas geresnis/brangesnis galios stiprintuvas ir geriau įrengtas kambarys. Turėdamas iki 10 k€, purenčiau mintį aplink JBL 4343, 4344.
                    • This reply was modified 1 month, 1 week ago by Belas.
                    Belas
                    Keymaster

                      Redas Š.: garso monitorius, mano nuomone, yra visgi profesionaliam naudojimui studijose: garso analizei, klaidu ieskojimui ir t.t. Namams geriau buitinės kolonėlės.

                      Absoliuti klaida taip manyti. Priešingai, patyrę gamintojai geriausius komponentus naudoja monitoriams, o kas lieka, kas netinka monitoriams, pagamina analogiškos konstrukcijos buitines AS. Monitoriai būna numeruoti, turi išmatuotų parametrų pasą, o buitinės AS pristatomos rinkodarinėmis manipuliacijomis.
                      Galite pažiūrėti Westlake Audio, Genelec monitorius ir analogiškos konstrukcijos buitines – vienintelis skirtumas bus gražiu lukštu faneruoti buitinių AS korpusai.
                      Turiu pasakyti, kad JBL 4343 monitoriai ir vadinamos buitinės JBL 4343 buvo visiškai vienodos AS, tik monitoriai pilkuose, o buitinės – faneruotuose korpusuose.

                      Genelec monitoriai ir analogiškos konstrukcijos buitinės AS už pigiau:Genelec

                      Belas
                      Keymaster
                        Tas pats K. K. pasiteiravo –
                        “kurios is siuolaikiskesniu, naujesniu ir lengviau aptinkamu koloneliu priarteja prie to, ka siulo JBL 4343, ar taip ir nepagamino niekas nieko geriau ar panasaus per tuos 50 metu? Patarkite konkrecius modelius”.

                        Tobulėjant akustikai JBL-pro padalinys nutraukė daugiajuosčių gamybą ir ėmėsi dvijuosčių monitorių. Faktiškai sugrįžo prie WE, Altec senosios 2-juostės kolonėlių-monitorių struktūros ir iki šiol didelio jautrio dvijuosčiai monitoriai sudaro garso įrašų studijų pagrindą.
                        Jei kambarys didelis ir geras, jei patinka daugiajuostės, jei galite atverti piniginę, galite dairytis Westlake Audio Reference serijos monitorių. Jei kambarys toks vidutiniškas, o jūs siekiate didžiausios garso raiškos, geros dinamikos ir scenos atkūrimo, siūlyčiau žengti į didžiųjų 2-juosčių AS zoną.
                        Tiesiogiai nesu lyginęs JBL 4343 ir 4430 dvijuosčių, bet puikius 2-juosčius gamino TAD. Būtų brangiau už 4343, bet su TAD/Exclusive 2402 arba 2404 pasiliktumėte dešimtmečius ir parduotumėte be nuostolių.
                        Puikūs mažesnieji TAD 2251 arba 2252, bet tokius surasti būtų labai sunku. Jei nuo piniginės nutrūksite, galite griebti parncūziškas JMF Audio HPM500 dvijuostes, tik pirma įvertinkite įnešimo į kambarį galimybes.
                        Linkiu džiaugsmingų aparatūros komplektavimo akimirkų!
                        TAD katalogas 

                        • This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by Belas.
                      Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 784 total)