Belas

Forum Replies Created

Viewing 10 posts - 451 through 460 (of 829 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Muzikos įrašymas #5762
    Belas
    Keymaster

      1980-aisiais madas diktavo didžiosios įrašų studijos.
      1982 m db žurnalo viršelyje Can-Am Recorders įrašų studija Kalifornijoje: 24 takelių magnetofonas, Quad-8 Coronado automatizuota konsolė, Otari MTR 90 magnetofonas, JBL Bi-Radial monitoriai, Dolby triukšmų mažinimo sistema. Ši studija iki šiol veikia. db-1982-10-viršelisSudėtingus pultus gamino ne viena firma, bet anglų Neve buvo vieni iš lyderių:
      Neve-51Kitų 1980-ųjų techninių naujienų sauja:Tech-naujienos

      • This reply was modified 3 years, 1 month ago by Belas.
      in reply to: Muzikos įrašymas #5738
      Belas
      Keymaster

        Užkliuvo 1984 liepos numeryje išvardytų Buenos Aires veikiančių įrašų studijų apžvalga. Argentina mums tolima, bet kiek daug ten buvo didelių įrašų studijų. Apie studijų dydį sprendžiu pagal naudojamus garso kontrolės monitorius – UREI 815A, JBL 4343, 4435, Altec A-7 ir Neumann VMS-40 plokštelių matricų drožimo įrenginius į mažą nesudėsi. Įrašų kambario dydis svyruoja nuo 18 x 12 m, o mažiausias buvo 11 x 4 m. RCA Argentina, Phonogram, CBS ir dar kitos negirdėtais pavadinimais. 28 mln. gyventojų šalyje paminėta 11 studijų, o man įdomu kiek buvo po pasaulį išsibarsčiusių CBS (Columbia Records) ir kitų didžiųjų studijų ir jų filialų? Recording-studios-of-Buenos-Aires

        • This reply was modified 3 years, 2 months ago by Belas.
        in reply to: Sutrumpinimai ir paaiškinimai #5730
        Belas
        Keymaster

          Vertinant senuose šaltiniuose nurodytas kainas reikėtų taikyti infliacijos koeficientą. Apie kainos koregavimą galima sužinoti apsilankius Inflation calculator.

          • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
          in reply to: Muzikos įrašymas #5713
          Belas
          Keymaster

            1988 metų antroje pusėje db pradėjo išeiti kas du mėnesiai. Užtai būdavo storesni.
            Liepos-rugpjūčio numeryje publikuotas studijinių konsolių ir mikšerinių pultų katalogas su kainomis, tik  kainas reiktų padauginti iš 2,2.
            Sunku patikėti kiek daug tada buvo šių techniškai sudėtingų įrenginių gamintojų ir dar daugiau įvairiausios paskirties įrenginių variantų/modelių.db 1988-1Katalogas 27-iuose puslapiuose, bet galite pažvelgti ką likus 2 metams iki akcijų pardavimo studijoms siūlė Willi Studer.

            db 1988-1

            • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
            in reply to: Patefonai #5701
            Belas
            Keymaster

              “Patefonų pavaros” apžvalgą sudėjau į dokumentą, kurį rasite čia.

              • This reply was modified 1 year, 10 months ago by Belas.
              in reply to: Noriu prisidėti #5660
              Belas
              Keymaster

                Kalėdos

                in reply to: Muzikos įrašymas #5654
                Belas
                Keymaster

                  1983 m. db žurnalo numeryje pristatyta Monrealio įrašų studija. Kanada buvo ledo ritulio kraštas, bet ir ten buvo ne viena moderni garso įrašų studija su aukštos klasės garso kontrolės kambariais. Per metus Montreal Sound Studio generuodavo per 35 tūkstančius. Tais metais sukūrė garso takelį filmui, įrašė Europoje žinomo atlikėjo albumą, tuziną kanadiečių atlikėjų albumų ir visokių garsų televizijai, komercinei reklamai ir pan. Montreal-studioKitame puslapyje išvardyti šioje studijoje naudojami įrenginiai ir muzikos instrumentai. Yamaha didysis rojalis, Fender Rhodes elektroninis pianinas, Hamond ir Leslie vargonai yra brangu, bet dar brangiau studijoje “apgyvendinti” Westlake aktyvinius monitorius kokybiškai garso kontrolei gauti:  Montreal-studio-listPlatybėse šios studijos nebeužtikau – matyt bus užsidariusi.

                  • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
                  in reply to: Muzikos įrašymas #5641
                  Belas
                  Keymaster

                    Studer gamino puikius juostinius magnetofonus ir studijinius pultus. Iki šiol yra naudojančių tuos 1982-ais sukonstruotus Studer 900-series mixing console, bet skaitmeniniai Studer magnetofonai yra mažai kam žinoma retenybė.
                    1984 liepos db numeryje buvo pristatytas Studer skaitmeninio magnetofono prototipas. Įdomus dalykas, todėl nuskenavau pirmąjį straipsnio puslapį: Studer-Digital-RecorderTai buvo DASH (Digital Audio Stationary Head) tipo 2 takelių su stacionariomis galvutėmis magnetofonas. Pagalvojau – kiek daug pastangų reikėjo tokį sukurti, bet per sekundę didelį konstruktorių darbą vėjais gali nunešti rinkoje pasirodęs tobulesnis SAK arba naujas skaitmeninių įrašų standartas.
                    Studer su Sony 1980-ais kūrė PCM standartą, aktyviai prisidėjo prie DASH standarto sukūrimo. 1983 m. DASH buvo patvirtintas, o 1989 m. pasirodė 48 takelių pramoninis Studer D820 skaitmeninis magnetofonas.
                    Studer buvo stiprūs R2R juostinių magnetofonų biznyje, bet sunku buvo išsilaikyti greit kintančiame skaitmeniniame pasaulyje. 80-ųjų pabaigoje Willi Studer nusprendė iš biznio pasitraukti ir 1990-ais Studer Revox Group nupirko Motor-Columbus AG. Netrukus Revox Group buvo padalinta į Studer (Pro) ir Revox (Hi-Fi). Naujų šeimininkų globoje 1993 pasirodė Studer skaitmeninis pultas, 1994 m. kontrolinį akcijų paketą įsigijo Harman International, Inc. ir įmonė vėl sutvirtėjo.

                    • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
                    in reply to: Muzikos įrašymas #5621
                    Belas
                    Keymaster

                      Skaitmeninė aparatūra studijose pasirodė 7-to dešimtmečio pabaigoje, o 8-ajame prasidėjo intensyvi studijų skaitmenizacija. Kiekviename pro-aparatūros žurnale būdavo po straipsnį apie skaitmeninius garso signalo formavimo ir apdorojimo metodus. Paprastiems žmonėms reikėjo sulaukti windousų ir mobiliųjų telefonų, kad pradėtume suvokti naujos eros reikšmę. FFT-Big-time-straipsnis                  db Sep 1982 numeris.
                      Skaitmeniniam signalo apdorojimui buvo reikalingi kompiuteriai ir specialios programos. 1983-iais pasirodė IBM-XT. 16 bitų CPU, valdomas DOS operacinės sistemos, 640 kB RAM, 20 MB HDD, 5.25″ lanksčių diskelių išorinės atminties įrenginys ir monochrominis žalios spalvos arba spalvotas CGA monitorius. Turėjau tokį, JAV kainavo gal 2 tūkst. $. Studijoms buvo reikalingi su specializuotomis programomis, o toks kainuodavo apie 20 tūkst. Deja, po 2-3 metų reikėdavo išmesti, nes skaitmeninė technika greitai sensta morališkai – 1984-ais atsirado pažangesni IBM PC-AT su plaukiojančio kablelio ko-procesoriais. Boss-kompasĮrašų studijos privalėjo turėti skaitmeninių būgnų komplektą, kurie tada buvo brangi naujovė.Simmons-digital-drumsBūgnams valdyti reikalinga skaitmeninė įranga.
                      Vartydamas db, viename pamačiau Linn Drum programuojamos skaitmeninių būgnų mašinos reklamą:Digita-drums

                      • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
                      in reply to: Muzikos įrašymas #5616
                      Belas
                      Keymaster

                        Klausydamas Pink Floyd The Dark Side of the Moon ir krūpčiodamas nuo įrašyto žadintuvo, prisiminiau 7-tą dešimtmetį. 1970-ais buvo įrašyta Jesus Christ Superstar roko opera, tą dešimtmetį visi didžiausi Pink Floyd albumai, Bitlai ir daugybė kitos auksinės vertės muzikos. Iš dabartinės nežinočiau ką šalia padėti, o tada įrašų studijoms reikėjo aptarnauti į rinką įsiveržusią video produkciją, įgarsinti vaizdo klipus. Muzikos rinka buvo milžiniška, buvo generuojamas didelis pelnas. Tai skatino kurtis įrašų studijoms, o konkurencija vertė studijas siūlyti karščiausias technines naujoves.

                        Prieš keliaujant į 9-tą dešimtmetį pavartykime aukso amžiaus studijinės aparatūros žurnalus. db, The Sound Engineering Magazine buvo leidžiamas Niujorke, o Europoje šį žurnalą redagavo apie studijų darbą ir apie akustiką knygas parašęs John Borwick (1924-2016). Kitas buvo įrašų industrijos žurnalas Mix. Taip pat mėnesinis, amerikoniškas tik iš Kalifornijos. Spaudos kioskuose Mix nenusipirksi, žurnalas buvo platinamas profesionalios aparatūros parduotuvėse, įrašų studijose arba reikėdavo užsiprenumeruoti.db1982, 83 ir 84 m. db ir Mix.

                        • This reply was modified 3 years, 3 months ago by Belas.
                      Viewing 10 posts - 451 through 460 (of 829 total)